Ο Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. συνέχισε την αποτελεσματική και κερδοφόρα ανάπτυξη του κατά τη 12η Διαχειριστική περίοδο από 01/01/2013 – 31/12/2013.
Για το έτος 2013 οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 5.518.566€ έναντι 5.336.308€ το έτος 2012 (αύξηση 3,4%). Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 2.487.158€ έναντι 1.863.174€ το 2012 (αύξηση 33,5%).
Οι βασικοί χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας εκτιμώνται ικανοποιητικοί. Ενδεικτικά αναφέρονται:
Α) Οικονομικής διάρθρωσης : 1.κυκλοφορούν ενεργητικό/ σύνολο ενεργητικού: 15,49%, 2.κεφάλαιο κίνησης/ κυκλοφορούν ενεργητικό: 82,35% (έναντι 76,38% του 2012, αύξηση 5,97%).
Β) Αποδοτικότητας : 1.κέρδη προ φόρων/ ιδία κεφάλαια : 15,76% (έναντι 4,11% το 2012, αύξηση 11,65%) και
Γ) Διαχειριστικής πολιτικής : 1. προμηθευτές/ κόστος πωλήσεων: 64,18% (έναντι 88,86% το 2012, μείωση 24,68%).
Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας είναι 5.652.683€, έναντι 4.813.895€ το 2012 (αύξηση 17,43%) και 4.653.810€ το 2011 (αύξηση 21,5% το 2013 έναντι 2011).
Η εταιρεία δεν έχει συγκεντρώσεις πιστωτικού κινδύνου και κίνδυνο ρευστότητας, η πορεία και η εξέλιξη της Εταιρείας εκτιμάται ασφαλής και αποδοτική.
Στο πλαίσιο της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας ο Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. επεκτείνεται σε νέες αγορές (Mega Yachts, επικίνδυνα φορτία κ.λ.π.) και υλοποιεί Διακρατικά Προγράμματα που βελτιώνουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τις υποδομές του.
Ειδικότερα υλοποιεί τα ακόλουθα προγράμματα:
1. Έργο: ARGES – pAssengeRs and loGistics information Exchange System.
Προϋπολογισμός: 535.000,00€
Αντικείμενο: Το έργου έχει ως στόχο τη νομοθετική και τη διαρθρωτική εναρμόνιση των συστημάτων ανταλλαγής πληροφοριών που λειτουργούν μεταξύ πλοίων και ξηράς από τη μια πλευρά και μεταξύ του πλοίων και της ενδοχώρας. Το ευρωπαϊκό σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας των πλοίων SafeNet, που ονομάζεται GAIA.
2. Έργο: TEN ECOPORT – Transnational Enhancement of ECOPORT8 network.
Προϋπολογισμός: 100.250,00€
Αντικείμενο: Το έργο εμπνέεται από ένα σημαντικό αριθμό πρωτοβουλιών που έχουν αναληφθεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, στοχεύοντας στη βελτίωση της αειφόρου κινητικότητας των ατόμων και των εμπορευματικών φορτίων κατά μήκος των θαλάσσιων δικτύων, καθώς και από την εκτεταμένη διαδικασία αναθεώρησης της πολιτικής του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών κατά τα τελευταία χρόνια.
3. Έργο: MEDITA – MEDiterranean Information Traffic Application.
Προϋπολογισμός: 340.000,00€
Αντικείμενο: Το έργο ασχολείται με τις μεταφορές και τα logistics ώστε να επιτρέπει πιο γρήγορη και εύκολη διακίνηση προϊόντων στην περιοχή της Μεσογείου με τη χρήση τεχνολογιών χαμηλού κόστους.
4. Έργο: MEDNET – Mediterranean Network for Custom Procedures and Simplification of Clearance in Port.
Προϋπολογισμός: 288.170,00 €
Αντικείμενο: Το έργο στοχεύει να καθιερωθεί και να λειτουργήσει ένα δίκτυο Λιμενικών Αρχών και ειδικών στις μεταφορές στη Μεσόγειο, με επίκεντρο την ανταλλαγή γνώσεων και τεχνογνωσίας όσον αφορά τις λιμενικές και τελωνειακές διαδικασίες και την απλούστευση των διαδικασιών εξόδου για τα πλοία και τα φορτία.
5. Έργο: ACCSEL – Accessibility Control on Sea Lines.
Προϋπολογισμός: 508.000,00 €,
Αντικείμενο: Το έργο στοχεύει στη βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με κινητικές δυσκολίες στις εγκαταστάσεις των λιμένων καθώς και τη μείωση της γραφειοκρατίας.
Το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί Στρατηγικό και συγκριτικό αναπτυξιακό πλεονέκτημα της Χώρας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος στον θαλάσσιο διάδρομο Αδριατικής – Ιονίου.