Στατιστικά Α΄ Δεκαπενθημερου Ιουλίου 2014
Τα στοιχεία της κρουαζιέρας για την Κέρκυρα το Α’ Δεκαπενθήμερο του Ιουλίου επιβεβαιώνουν το ρεύμα ανόδου του τουριστικού ρεύματος για την περιοχή της μεσογείου αφού προσέγγισαν 30 κζ με 41.574 επιβάτες με αυξημένη πληρότητα που αγγίζει το 95,3%. Φυσικά, τα νούμερα υπολείπονται της σαιζόν 2013 – μια χρονιά ρεκόρ για το λιμάνι της Κέρκυρας αλλά και για τον κλάδο της κρουαζιέρας γενικότερα – αφού το ίδιο διάστημα είχαν προσεγγίσει 38 κζ με 52.871 επιβάτες και πληρότητα 92,9%. Η φετινή χρονιά όπως έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενα δελτία προσομοιάζει με τη σαιζόν 2012 οπού είχαν καταφθάσει 624.000 επιβάτες με 480 κζ και για το Α’ δεκαπενθήμερο του Ιουλίου είχαν αφιχθεί 48.353 επιβάτες με 31 κρουαζιερόπλοια.
Η αναλυτική κίνηση στον λιμένα της Κέρκυρας διαμορφώθηκε ως εξής : οι Βρετανοί με 9.462 διατηρούν την πρώτη θέση, ακολουθούν οι Ιταλοί με 8.071 επιβάτες, οι Αμερικανοί με 3.571 στην τρίτη θέση, οι Ισπανοί με 3.395, οι Γερμανοί με 2.509, οι Γάλλοι με 1.860, οι Αυστριακοί με 1.740, οι Αυστραλοί με 1.327 και οι Ελβετοί με 1.008.
Ο φετινός Ιούλιος υπολογίζεται να κλείσει στις 93.000 επιβάτες περίπου και το επτάμηνο του 2014 στις 311.000.
Καταστηματάρχες – Τζίρος
Όσον αφορά για τις διαμαρτυρίες των καταστηματαρχών για τον μειωμένο τζίρο τους, ένα πανελλήνιο φαινόμενο, σε προορισμούς – λιμάνια που σχετίζονται με την κρουαζιέρα και όχι μόνο, πρέπει να επικεντρώσουμε στις ειδικές συνθήκες που διέπουν αυτούς τους «τουρίστες». Συμμετέχουν σε μια κρουαζιέρα με 7 ή 10 σταθμούς με ολιγόωρη παραμονή σε κάθε πόλη (από 5 έως 10 ώρες). Ένα σημαντικό ποσοστό 30% περίπου ακολουθούν τις οργανωμένες εκδρομές της εταιρείας στα αξιοθέατα του νησιού – προορισμού με 1 έως 2 ελεύθερες ώρες για shopping και φαγητό. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιβατών που αυτοβούλως αποβιβάζεται από το κρουαζιερόπλοιο επισκέπτεται κατά σειρά προτεραιότητας τις οργανωμένες εκδρομές με άλλο μέσο (μισθωμένο αυτοκίνητο, ταξί, λεωφορείο), τις παραλίες, την Παλαιά Πόλη, τα μουσεία και την τοπική αγορά. Προσθέστε το άγχος του επισκέπτη για την παρουσία του σε μια «άγνωστη πόλη» με ελλιπή σήμανση και πληροφόρηση, για το τι «πρέπει» να δει και τι «πρέπει» να ψωνίσει σε μικρό χρονικό διάστημα, προσθέστε λίγο κυκλοφοριακό χάος σε ημέρες αιχμής ή με άστατο καιρό πασπαλίστε λίγο με οικονομική κρίση και το αποτέλεσμα είναι αυτό που βιώνουμε.
Παραθέτουμε τα στοιχεία της έρευνας ικανοποίησης επιβατών & πληρωμάτων κρουαζιερόπλοιων του 2013 στα πλαίσια της προσπάθειας του ΟΛΚΕ να βελτιώσει και αυξήσει την προσέλευση επισκεπτών κρουαζιέρας στην Κέρκυρα για να διαπιστωθεί η ποσοτική ικανοποίηση επιβατών και πληρωμάτων από τις υπηρεσίες, τα μεταφορικά μέσα, τις εγκαταστάσεις της πόλεως της Κέρκυρας και του Λιμένα καθώς και στη διερεύνηση προσθέτων αναγκών για τη συνεισφορά της κρουαζιέρας στην τοπική οικονομία.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ – ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ
Επιβάτες: Το 15 % του δείγματος των επισκεπτών συμμετείχε σε ομαδική εκδρομή, το 34 % σε ατομική εκδρομή, το 33 % επισκέφθηκε την παλαιά πόλη της Κέρκυρας, το 10 %, επισκέφθηκε την Κερκυραϊκή ύπαιθρο, το 6% τα Μουσεία της Κέρκυρας. Σε αντίστοιχη έρευνα του 2011, το ποσοστό των επιβατών που συμμετείχε σε οργανωμένη εκδρομή ανήλθε στο 44%. Για ένα μεγάλο ποσοστό επισκεπτών (42%) ο χρόνος παραμονής τους στο νησί δεν ήταν ικανοποιητικός.
ΔΑΠΑΝΕΣ
Επιβάτες: Στην ερώτηση για τη συνολική ατομική δαπάνη στο νησί απάντησε το 60,7% του δείγματος. Η μέση κατά κεφαλή δαπάνη ανέρχεται στα 45,76€. Οι επισκέπτες δαπάνησαν κατά μέσο όρο: για ατομική εκδρομή 45,90€, για ψώνια 41,42€ για σουβενίρ 30,67€ για φαγητό και ποτό 28,35€ ενώ για λοιπές δραστηριότητες που δεν κατονομάζονται 32,30€. Η υψηλότερη μέση ατομική δαπάνη καταγράφεται για τους Αυστραλούς 65€, ενώ ακολουθούν Γερμανοί με 53€ και Αμερικάνοι με 52€. Η χαμηλότερη μέση ατομική δαπάνη καταγράφεται για τους Ισπανούς, 30€.
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΝΑΓΚΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ & ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ
Επιβάτες: Η πλειονότητα των αιτημάτων των επιβατών, τα οποία δηλώνονται με αρκετές παραλλαγές, αναφέρονται σε: περισσότερο διαθέσιμο χρόνο, κέντρα πληροφόρησης τουρισμού, καλύτερες τιμές, σήμανση στα αγγλικά, μέσα μεταφοράς με απευθείας πρόσβαση στα αξιοθέατα του νησιού (κυρίως σε παραλίες) κλπ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
Το 41,1% των επισκεπτών είναι μέτρια ενημερωμένο για την Κέρκυρα ως προορισμό Κρουαζιέρας, το 40,7 % δηλώνει πολύ καλά ενημερωμένο, ενώ το 18,2 % δηλώνει ελάχιστη ενημέρωση. Αναφορικά με τον τρόπο ενημέρωσης τους, τo 29,48% ενημερώθηκε μέσω διαδικτύου, το 25,3% από την εταιρεία η οποία οργάνωσε την κρουαζιέρα, το 6,14% μέσω φίλων, το 5,18 % ενημερώθηκε μέσω διαδικτύου σε συνδυασμό με την εταιρεία κρουαζιέρας, 4.48% από τουριστικούς οδηγούς και 3.9% από την τηλεόραση. Τέλος, το 13,1 % από ένα συνδυασμό των παραπάνω μέσων.
Οι καλά πληροφορημένοι για την Κέρκυρα ενημερώθηκαν κατά 42% από το διαδίκτυο και 31% από την εταιρεία κρουαζιέρας. Με πολύ μικρά ποσοστά ακολουθούν η τηλεόραση, το πρακτορείο, οι τουριστικοί οδηγοί και οι φίλοι.
Μέσα στο πλοίο το 43 % ενημερώθηκε για την Κέρκυρα από το γραφείο πληροφοριών του πλοίου, το 40 % δήλωσε ότι πληροφορήθηκε για την Κέρκυρα από σχετικό βίντεο κατά την προσέγγιση στην Κέρκυρα, ενώ το 17 % των επισκεπτών δήλωσε ότι εντός του πλοίου δεν είχε ικανοποιητική ενημέρωση.
Οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν ποια μέσα ενημέρωσης θεωρούν ευκολότερα για την αναζήτηση πληροφοριών για την Κέρκυρα. Το 44 % θεωρούν ως καλύτερη πηγή ενημέρωσης τα info-kiosk τόσο στο λιμάνι όσο και στην πόλη της Κέρκυρας, το 32 % προτιμά το διαδίκτυο κατά την προετοιμασία της κρουαζιέρας τους, ενώ το 24 % μέσω εφαρμογών σε κινητές συσκευές κατά την είσοδο τους στο λιμάνι.
Τα συμπεράσματα δικά σας.