![ΟΛΗ](/components/com_k2/images/placeholder/category.png)
ΟΛΗ (313)
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στηρίζει τους δρομικούς αγώνες του KARTEROS RUN αφιερωμένους στη μνήμη των συμπολιτών μας του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών.
ΟΛΗ…Τρέχουμε, ήταν το σύνθημα στο 1ο KARTEROS RUN, του οποίου μεγάλος χορηγός ήταν ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, το οποίο διεξήχθη το Σάββατο 11 και την Κυριακή 12 Μαρτίου 2023 στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Karteros Beach Sports Center, με την συμμετοχή πλήθος κόσμου.
Το 1ο KARTEROS RUN, διοργανώθηκε από την Οργανωτική Επιτροπή των 3ων Μεσογειακών Παράκτιων Αγώνων «Ηράκλειο 2023» και συγκαταλέγεται σε μία σειρά εκδηλώσεων που διεξάγονται ενόψει της μεγάλης αθλητικής γιορτής των χωρών της Μεσογείου, που θα γίνει το Σεπτέμβριο του 2023.
Όλοι οι δρομικοί αγώνες του 1ου KARTEROS RUN εκτός του αγωνιστικού τους χαρακτήρα είχαν παράλληλα και έντονο κοινωνικό περιεχόμενο, καθώς τα χρήματα της συμμετοχής των δρομέων διατέθηκαν για την οικονομική υποστήριξη 11 κοινωνικών δομών του Ηρακλείου.
Την εκκίνηση του «KARTEROS TRAIL RUN», δόθηκε από τον Υφυπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, μαζί με τον πρόεδρο της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής και Παραολυμπιονίκη κολύμβησης, Γιώργο Καπελλάκη, το μέλος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και Ολυμπιονίκη κολύμβησης, Νίκο Ξυλούρη και την Olympian μαραθωνοδρόμο Μαρία Πολύζου.
Τις ευχαριστίες του προς τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου εξέφρασε στην δήλωσή του ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι «Με απόλυτο σεβασμό απέναντι στους αδικοχαμένους συμπολίτες μας στα Τέμπη, στις οικογένειές τους και συνολικά στις δύσκολες ημέρες που βιώνει όλη η χώρα μας, αφιερώνουμε σεμνά στη μνήμη τους το 1ο KARTEROS RUN αυτό το σαββατοκύριακο, στις Εθνικές Εγκαταστάσεις Παράκτιων Αθλημάτων στον Καρτερό.Όλοι συμμετέχουμε και ενισχύουμε ακόμα περισσότερο τα ζωτικά μηνύματα για την άθληση και την κοινωνική αλληλεγγύη, που τόση ανάγκη έχει ο τόπος μας. Ευχαριστώ θερμά τους περισσότερους από 1.500 δρομείς, στηρίζοντας με τον τρόπο αυτό απευθείας κοινωνικές δομές της Κρήτης, αλλά και όλους τους χορηγούς για τη συμβολή τους στην πραγματοποίηση της διοργάνωσης.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Οργανισμό Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ), καθώς και τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και του ΕΚΑΒ..»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης αναφερόμενος στην αγωνιστική και κοινωνική διάσταση του 1ου KARTEROS RUN τόνισε αφενός μεν την ανάδειξη της αθλητικής παιδείας και την επίδρασή της στη διαμόρφωση του αθλητικού πολιτισμού και αφετέρου στην αξία της αφιερωματικής αθλητικής δράσης χάριν της οποίας κινητοποιήθηκε πλήθος κόσμου με την συμμετοχή 1500 δρομέων όλων των ηλικιών. Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου πέραν του συλλογικού πένθους της συγκεκριμένης αθλητικής διοργάνωσης, στηρίζει έμπρακτα αθλητικές διοργανώσεις που προσφέρουν ευκαιρίες για να επιβραβευθούν οι επιδόσεις, οι αξίες και τα οφέλη του αθλητισμού και έχουν επίσης ένα σημαντικό οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο στο τόπο μας.
Το παρών έδωσε μιλώντας για την διοργάνωση του 1ου KARTEROS RUN το μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΗ ο Αντώνης Νιθαυριανάκης, ο οποίος ανέφερε ότι «Οι δρομικοί αγώνες του KARTEROS RUN δημιουργούν αθλητικές συνειδήσεις και αφιερώνονται στη μνήμη όσων χάθηκαν στο μοιραίο δυστύχημα των Τεμπών. Τέτοιες διοργανώσεις προάγουν τον αθλητισμό και τον πολιτισμό αφού είναι σημαντικό ότι δεν εστιάζονται μόνο στο αγωνιστικό μέρος αλλά έχουν διάσταση κοινωνική, πνευματική, πολιτιστική. Είναι χρέος μας να στηρίζουμε τέτοιες πρωτοβουλίες που αφήνουν το αποτύπωμά τους. Ευχαριστούμε τον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη για την συνεχή και αδιάλειπτη προσπάθειά του να στρέψει την κοινωνία του Ηρακλείου προς το αθλητικό ιδεώδες».
Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου μετέβη στις Βρυξέλλες για την Ημερίδα-Εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Renaissance Brussels Hotel, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος «Electriport” να φτάνει στο τέλος του, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, ως επικεφαλής εταίρος του έργου καθώς και οι υπόλοιποι εταίροι Wartsila HELLAS, Premium Consulting, Business Development & Consulting, BMG Marine – Ηλεκτρομηχανολόγοι Μηχανικοί, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ), AΝΕΛΙΞΙΣ Σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε, MSI HELLAS Εταιρεία Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων και Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, παρουσίασαν το χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρωτοποριακό πρόγραμμα το οποίο αφορά την μελέτη εγκαταστάσεων για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στα πλοία όσο διάστημα παραμένουν στο λιμάνι, περιορίζοντας έτσι σημαντικά την εκπομπή ρύπων.
Η ανάπτυξη του έργου Electriport έγινε με γνώμονα την πρόταση της Commission “Fuel EU Maritime” όπου αναφέρεται η απαίτηση ηλεκτροδότησης επιβατικών πλοίων καθώς και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα Ευρωπαϊκά λιμάνια μέχρι το 2030.
Την Ημερίδα άνοιξε με τον χαιρετισμό του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κουτουλάκης όπου καλωσόρισε την Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τους εκπροσώπους των εταίρων του προγράμματος και όλους του παρευρισκόμενους. Στην συνέχεια το λόγο έλαβε η κ. Isabelle Ryckbost, Γενική Γραμματέας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων, ο κ. Δημήτρης Ιατρίδης εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και η κ. Marie-Caroline Laurent Γενική Διευθύντρια της CLIA.
Στην συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης στην παρουσίαση-ομιλία του με θέμα «Εισαγωγή στο «Electriport”-Μια συνολική προσέγγιση», αναφέρθηκε στη συμβολή των λιμένων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τόνισε ότι οι στρατηγικές για το «έξυπνο» λιμάνι του μέλλοντος παίρνουν μορφή στο Λιμάνι του Ηράκλειου. Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλάζει δραματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένος. Η εφαρμογή και η εγκατάσταση του cold ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η πορεία αυτή αυξάνει την ανταγωνιστικότητα του λιμένος Ηρακλείου, προσελκύοντας επενδυτικά κεφάλαια, η δε μεταπώληση της ηλεκτρικής ενέργειας θα έχει όχι μόνον οικονομικό όφελος για τον Οργανισμό αλλά και για τα υπό τροφοδότηση πλοία.
Παρά τα όποια προβλήματα και δυσκολίες το timing της υλοποίησης του εν λόγω έργου κρίνεται εξαιρετικό, λόγω της διασύνδεσης της Κρήτης με το ηλεκτρικό δίκτυο της Ηπειρωτικής Ελλάδας, που καθιστά την ανάπτυξη εγκαταστάσεων Cold Ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου βιώσιμη και τεχνικά εφικτή
Στις θεσμικές πτυχές της χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (ΟPS) αναφέρθηκε ο Ακ. Θαλάσσιων Μεταφορών κ. Αβρανάς Αντώνιος, στις δε τεχνικές πτυχές της χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και στην διασύνδεση λιμένος-πλοίου αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος της Wartsila-Elecriport partner κ. Μωραϊτάκης Γιάννης, ενώ ο καθ. ΕΛΜΕΠΑ κ. Καραπιδάκης τόνισε την σπουδαιότητα των επενδύσεων και των υποδομών στην εφαρμογή του χερσαίου εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια. Από την Premium Consulting (εταίρος του έργου), η Δρ. Μαρίνα Μανιάτη και ο Δρ. Μανώλης Νικολαΐδης παρουσίασαν την οικονομοτεχνική προσέγγιση του έργου και κατέδειξαν τις παραμέτρους από τις οποίες εξαρτάται η βιωσιμότητα του έργου τόσο για το λιμάνι, όσο και για τους χρήστες της νέας υπηρεσίας (πλοιοκτήτες). Στην οικονομοτεχνική προσέγγιση αναλύθηκε ο νέος ρόλος του λιμανιού ως παρόχου ενέργειας και εξετάστηκαν οι επιπτώσεις σε τρεις διαφορετικούς τύπους πλοίων, κρουαζιερόπλοια, φορτηγά πλοία και επιβατηγά / οχηματαγωγά για τα οποία παρουσιάστηκε αναλυτικά το κόστος της επένδυσης και το χρηματοδοτικό κενό που προκύπτει για τους πλοιοκτήτες με βάση τις τρέχουσες τιμές ενέργειας.
Την αξιολόγηση ασφάλειας των συστημάτων εγκαταστάσεων του έργου Electriport ανέπτυξε ο καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου του τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Ν. Νικητάκος, αναφερόμενος ότι η εγκατάσταση της ηλεκτροδότησης πλοίων με ρεύμα από την ξηρά θα επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στο θέμα ασφάλειας (security) του λιμένος του Ηρακλείου. Τόνισε ότι όσον αφορά την φυσικά ασφάλεια θα πρέπει να γίνει τροποποίηση του υπάρχοντος σχεδίου ασφάλειας (ISPS) προβλέποντας επιπρόσθετα μέτρα στα σημεία που πρόκειται να εγκατασταθούν οι διατάξεις ηλεκτροδότησης. Τα μέτρα θα αφορούν και θα διαφοροποιούνται και στις 3 καταστάσεις ασφάλειας. Αρκετά σημαντικό, λόγω των σημαντικών τεχνολογικών εξελίξεων, είναι η εκπόνηση μελέτης για την κυβερνοασφάλεια τόσον όσον αφορά τα συστήματα ΙΤ (Information Technology -πληροφοριακά συστήματα) όσον και τα συστήματα ΟΤ (Operation Technology – PLCs, SCADA etc.). Απαιτείται κατάλληλη εκπόνηση μελέτης εντοπισμού και διαχείρισης κινδύνων ασφάλειας που προέρχονται από τα παραπάνω συστήματα.
Στην Ημερίδα, την οποία συντόνιζε ο έγκριτος Δημοσιογράφος Μηνάς Τσαμόπουλος, δημιουργήθηκε μία διαδραστική πλατφόρμα διαλόγου και ανταλλαγής τεχνογνωσίας όπου εξετάστηκαν διεξοδικά οι τεχνικοί περιορισμοί, η αποτελεσματικότητα της εγκατάστασης στο λιμάνι του Ηρακλείου καθώς και η σκοπιμότητα και η αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος. Επεξεργάστηκαν διαστάσεις όπως η οικονομική πτυχή, το συνολικό κοινωνικοοικονομικό όφελος για την πόλη του Ηρακλείου, το οποίο προκύπτει από την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, δίνοντας έμφαση στην περιβαλλοντική προσαρμογή που συντελείται στην πόλη – λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης. και γενικότερα τα τελικά αποτελέσματα αντικατόπτρισαν όσον το δυνατόν περισσότερες απόψεις και πτυχές σχετικά με το Cold Ironing.
Η Ημερίδα έκλεισε με την παράθεση γεύματος στον Έλληνα πρέσβη στις Βρυξέλλες και στους Έλληνες Ναυτιλιακούς Ακόλουθους καθώς και στα στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την παρουσία και εκπροσώπηση της ελληνικής κυβέρνησης του Ηρακλειώτη Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη και του Εκτελεστικού Διευθυντή της ΕΛΙΜΕ κ. Ιατρίδη.
Τέλος πριν την αναχώρησή τους από τις Βρυξέλλες, η Διοίκηση του ΟΛΗ επισκέφτηκε τα κεντρικά γραφεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), όπου ο Διευθύνων Σύμβουλός κ. Μηνάς Παπαδάκης είχε συνάντηση με την Γενική Διευθύντρια της CLIA κ. Marie-Caroline Laurent, κατά την οποία συζήτησαν την δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και τα θετικά αποτελέσματα που επιφέρει αυτή και την ευχαρίστησε για την πολύ καλή συνεργασία προσφέροντάς ως ένδειξη ευγνωμοσύνης αναμνηστικό λεύκωμα του Λιμένος Ηρακλείου.
Τα συνολικά στοιχεία αφίξεων και επιβατών για την Ελληνική κρουαζιέρα το 2022, δημοσιοποίησε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2021 ήταν κατακόρυφη και ανέρχεται σε ποσοστό 123,5%, ενώ στους επιβάτες ακόμη μεγαλύτερη στο 209%.
Το λιμάνι του Ηρακλείου, με την συνεχόμενη δυναμική που αναπτύσσει και γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες προκρατήσεις προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων που θα ξεπεράσουν κατά 10% τις αφίξεις του 2022, ενώ περισσότεροι αναμένονται να είναι και οι επιβάτες καθώς όσο το κύμα της πανδημίας εξασθενεί, τα πλοία θα ταξιδεύουν με μεγαλύτερες πληρότητες, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης.
Το 2022 έτος σταθμός και ορόσημο με συνολικές αφίξεις να κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, κατέστησαν το Λιμάνι του Ηρακλείου στις πρώτες θέσεις κατάταξης, 6ο σε σειρά, σε αφίξεις κρουαζιεροπλοίων.
Ειδικότερα το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν το λιμάνι του Ηρακλείου ήταν 227 με αριθμό αφίξεων επιβατών 304.257, ενώ το 2021 οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων ήταν 118 με 119.930 επιβάτες, δηλαδή η αύξηση στις αφίξεις και στους επιβάτες το 2022 σε σχέση με το 2021 ήταν 154% .
Σε αντίστοιχο συσχετισμό του 2022 με το έτος αναφοράς (προ πανδημίας εποχή) 2019, στην οποία είχε σημειωθεί ο αριθμός αφίξεων κρουαζιεροπλοίων 204 και αριθμός αφίξεων επιβατών 307.043, υπήρξε το 2022 αύξηση 8% σε επίπεδο προσεγγίσεων σε σχέση με το 2019.
Όσον αφορά τις εθνικότητες των επιβατών το 2022, το μεγαλύτερο ποσοστό ήσαν Γερμανοί 80.000, Αμερικάνοι 51.000, Ιταλοί 44.000, Άγγλοι 29.000, Ισπανοί 13.000, Γάλλοι 11.000 και Έλληνες 9.000.
Αυτή η τεράστια αύξηση του ποσοστού στην επίσκεψη κρουαζιερόπλοιων δεν είναι τυχαία, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης. Το Ηράκλειο ως προορισμός προσφέρει στους επισκέπτες κρουαζιέρας μοναδικές και αξέχαστες πολιτιστικές, ιστορικές, αρχαιολογικές, ιστορικές και γαστρονομικές εμπειρίες. Ο ΟΛΗ έδωσε και δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα αυτό. Επομένως τα μηνύματα για το 2023 είναι ενθαρρυντικά, καθώς κορυφαίες εταιρείες της κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τον προορισμό Ηράκλειο στα δρομολόγιά τους και οι προκρατήσεις για το 2023 παρουσιάζουν αύξηση και οδηγούν το κλάδο της κρουαζιέρας πέραν των επιπέδων του 2019.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης τόνισε ότι η κρουαζιέρα, ο κλάδος που χτυπήθηκε σκληρά από την πανδημία, φαίνεται ότι έχει ανακάμψει για τα καλά και με βάση τα σημερινά στοιχεία οι προοπτικές είναι εξαιρετικές και ευοίωνες. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο απολογισμός των συνολικών εσόδων από την κρουαζιέρα, χαρακτηρίζεται έως σήμερα θετικός, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη της τοπικής, περιφερειακής και εθνικής οικονομίας, με το Λιμάνι του Ηρακλείου να προχωρά συνεχώς σε αναπτυξιακά έργα κυρίως σε έργα αναβάθμισης των υποδομών και υπηρεσιών κρουαζιέρας, όπως και έργα που αφορούν την πράσινη μετάβαση του λιμένος.
Την Τρίτη 7 και Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από την διοργανώτρια εταιρεία IGGS Group, στο ξενοδοχείο Divani Caravel, το Hellenic Maritime Forum, με την συμμετοχή εκπροσώπων του χώρου της Nαυτιλίας.
Σημαντική υπήρξε η συμμετοχή του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΗ κ. Μηνά Παπαδάκη να συμμετέχει στο 4ο πάνελ Εισηγήσεων που αφορούσε την ανάλυση των τάσεων της ναυτιλίας για τα επόμενα έτη.
Παράλληλα o Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης παρουσίασε μία άκρως ενδιαφέρουσα ομιλία, με θέμα «Ευκαιρίες, Ρίσκα και Κίνδυνοι στη διαδικασία Παροχής Ηλεκτρικής Ενέργειας στα αγκυροβολημένα πλοία -Η περίπτωση του Λιμένος Ηρακλείου».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης, αφού αρχικά ευχαρίστησε τους διοργανωτές και όλους τους παρευρισκόμενους εκπροσώπους σημαντικών ναυτιλιακών οργανισμών, στη συνέχεια επεσήμανε τις προκλήσεις που δημιουργήθηκαν από την οικονομική κρίση του 2008, από την κρίση του covid καθώς και τους πρόσφατους προβληματισμούς που προέκυψαν από τον πόλεμο της Ουκρανίας. Το σοβαρότερο όμως θέμα, τόνισε, το οποίο αποτελεί σύγχρονη απειλή για την ανθρωπότητα και τον πλανήτη μας και που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν οι σημερινές γενιές αποτελεί το πρόβλημα από τις αλυσιδωτές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ως αποτέλεσμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον κόσμο, οι οποίες απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση στην αντιμετώπισή τους από την Διεθνή Ναυτιλιακή Βιομηχανία.
Ηχηρή υπήρξε η επισήμανση ότι 51 δις τόνοι υπολογίζονται οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από 5 μεγάλες κατηγορίες ανθρωπίνων δραστηριοτήτων, τον κατασκευαστικό τομέα, την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, τον γεωργικό τομέα, τον τομέα της θέρμανσης και ψύξης και με τον θαλάσσιο τομέα μεταφορών να ρυπαίνει σε έναν μεγάλο βαθμό, υπεύθυνος για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2. Επομένως η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και η υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών καυσίμων αποτελεί τη βασική προτεραιότητα. Δεν έχει διαφανεί ακόμα ποιά λύση θα κυριαρχήσει στο μέλλον. Το LNG ξεχωρίζει ως η λύση που στο κοντινό μέλλον θα περιορίσει σημαντικά αλλά δεν θα εξαλείφει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, η αμμωνία ενώ μειώνει δραστικά τις εκπομπές CO2 διαφαίνεται ότι έχει υψηλή τοξικότητα με ήδη λιμάνια να την έχουν αποκλείσει (π.χ. valenthia), το δε υδρογόνο ενώ φαίνεται να είναι ως η βασικότερη μακροπρόθεσμη λύση στο τομέα μεταφορών, εξακολουθεί να είναι ακριβό.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, θέτοντας τον προβληματισμό πως μπορούν τα λιμάνια να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης εκτός από την επιλογή των πράσινων καυσίμων, παρουσίασε την περίπτωση του Λιμένος Ηρακλείου, ενός πολυλειτουργικού λιμένος, με πλήρη ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων του, στον εμπορικό τομέα, στον επιβατικό, στον ιστιοπλοϊκό και της κρουαζιέρας. Παράλληλα όμως ανέφερε, το Λιμάνι του Ηρακλείου συνεχώς αναπτύσσει και υλοποιεί καινοτόμες δράσεις, όπως τη διαδικασία παροχής παράκτιας ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα ενώ οι μηχανές είναι κλειστές. Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι το πρώτο ελληνικό λιμάνι που θα εφαρμόσει πλήρως ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροδότησης για κάθε τύπο πλοίου που το προσεγγίζει κατά μήκος του. Προχωρά στην εφαρμογή του προγράμματος Electriport για το σχεδιασμό εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων. Τόνισε την σημασία του COLD IRONING με τη προϋπόθεση ότι πρέπει να διαμορφωθεί το κατάλληλο ρυθμιστικό και νομοθετικό πλαίσιο καθώς επίσης και να ξεπεραστούν διάφορα τεχνικά προβλήματα συμβατότητας. Το μεγάλο ύψος επένδυσης και το υψηλό κόστος μετατροπής των πλοίων και ιδιαίτερα των πλοίων μεγάλης ηλικίας αποτελούν πρόσθετους περιοριστικούς παράγοντες.
Τέλος στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ανέφερε ότι το Electriport είναι μόνο ο ένας πυλώνας της στρατηγικής του ΟΛΗ για την πράσινη μετάβαση. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά το έργο Hupiness στο οποίο μελετάται η χρήση της κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο Λιμάνι του Ηρακλείου. H ηλεκτρική ενέργεια που θα παραχθεί από την μετατροπή της κυματικής ενέργειας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών ενέργειας του λιμανιού που θα προέλθουν από την εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτροδότησης πλοίων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος έκλεισε την ομιλία του με το θετικό μήνυμα ότι η κλιματική κρίση πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία για νέες θέσεις εργασίας, νέες μεθόδους παραγωγής και έναν νέο τρόπο ζωής.
Η διεθνής αναγνώριση της προσπάθειας που γίνεται για τον πράσινο μετασχηματισμό του Λιμένος Ηρακλείου, επέφερε ακόμα μία διάκριση με την βράβευσή του στο Hellenic Maritime Forum. Το βραβείο παρέλαβε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛH κ. Μηνάς
Παπαδάκης ευχαριστώντας την διοργανώτρια εταιρεία του Forum, IGGS Group.
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2023, πραγματοποίησε εκδήλωση-Ημερίδα, στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, με θέμα «Αναβάθμιση και επέκταση του υφιστάμενου προσήνεμου μόλου και Εγκατάσταση συστήματος παραγωγής κυματικής ενέργειας στο Λιμάνι του Ηρακλείου».
Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου σταθερά προσηλωμένη και προσανατολισμένη στο μετασχηματισμό του λιμένος Ηρακλείου σε ένα πράσινο και έξυπνο λιμάνι, με μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, θέτει πάντα ως υψηλή προτεραιότητα την περιβαλλοντική προστασία, τη διαχείριση και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης του λιμένος και την ανάπτυξη των θαλάσσιων υποδομών μέσω της εισαγωγής νέων τεχνολογιών και καινοτομίας για την προώθηση εναλλακτικών καυσίμων και ενεργειακά αποδοτικών θαλάσσιων μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΛΗ ως συντονιστής του έργου με την εταιρεία Ρογκάν και Συνεργάτες ΑΕ, υπέβαλλε πρόταση χρηματοδότησης Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος στο πλαίσιο του Μηχανισμού CEF II, η οποία εγκρίθηκε υπό το ακρωνύμιο HUPPINES.
Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Ιωάννης Βαρδαβάς ενώ την Ημερίδα άνοιξε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ο οποίος καλωσόρισε τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη, ο οποίος βρισκόταν σε απευθείας σύνδεση, αναφερόμενος ότι το λιμάνι που πρωτοπορεί είναι του Ηρακλείου, με έργα που στόχο έχουν την βιώσιμη ανάπτυξη με την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και των εκπομπών βλαπτικών για την υγεία αέριων ρύπων, τόνισε την επιτυχία της παρουσίασης του προγράμματος ElectriPort στην Αθήνα που στόχος του αποτελεί η μελέτη και σχεδίαση των απαιτούμενων έργων για την ηλεκτρική τροφοδοσία των πλοίων στο λιμάνι από το ηλεκτρικό δίκτυο της στεριάς (cold ironing ή Onshore Power System).
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ευχαρίστησε τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη, λέγοντας ότι πάντα βρίσκεται αρωγός στο έργο της Διοίκησης του ΟΛΗ, στη συνέχεια καλωσόρισε όλους τους ομιλητές του πάνελ, τους εκπροσώπους της Τοπικής Α΄ και Β΄Αυτοδιοίκησης και όλους τους παρευρισκόμενους, ανέφερε την ιστορικότητα και την σημαντικότητα του ρόλου του λιμανιού από την εποχή των Αράβων, την μετεξέλιξή του κατά την εποχή της Ενετοκρατίας ως διακομιστικός σταθμός του ενετικού εμπορίου και τόνισε ότι σήμερα αποτελεί τον βασικό ενεργειακό κόμβο αλλά και ως το σημαντικότερο homeport λιμάνι κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Στην συνεχή αξιοποίηση του Λιμένος αφορά και το αντικείμενο της Ημερίδας και του έργου Huppines με την εκπόνηση μελετών για την αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής του Λιμένα Ηρακλείου και ειδικότερα για την ενίσχυση της θωράκισης και την επέκταση του προσήνεμου μόλου, ο οποίος έλαβε την σημερινή του μορφή την δεκαετία του 1960 και έχει ένα συνολικό μήκος 2390 μέτρα, καθώς επίσης και για την σχεδίαση εγκατάστασης κυματογεννητριών πάνω στη θωράκιση του προσήνεμου μόλου.
Τα δύο έργα αφορούν την άμεση αποκατάσταση των υφιστάμενων βλαβών του προσήνεμου μόλου, την ενίσχυση της υφιστάμενης θωράκισης με ειδικούς τεχνητούς ογκόλιθους τύπου Tetrapode σε μήκος περί τα 1000 μέτρα, την κατασκευή νέας θωράκισης με ειδικούς τεχνητούς ογκόλιθους τύπου Acropode σε μήκος περί τα 1000 μέτρα , επί του οποίου υπάρχει μόνο κατακόρυφο μέτωπο με προφυλακτήριο τοίχο και την επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 280 μέτρα, προκειμένου να βελτιωθεί η προστασία του λιμένα έναντι των προσπιπτόντων κυματισμών και να διευκολυνθεί η προσέγγιση των πλοίων εντός της λιμενολεκάνης σε συνθήκες έντονης κυματικής διαταραχής.. Το έργο εξωτερικά θα περιλαμβάνει την θωράκιση με κατάλληλους ειδικούς τεχνητούς ογκόλιθους, ενώ στην υπήνεμη πλευρά του θα διαμορφωθεί κρηπίδωμα το οποίο θα επιτρέπει την ασφαλή πλαγιοδέτηση μικρών πλοίων.
Όσον αφορά το έργο για την εκμετάλλευση της κυματικής ενέργειας, την μελέτη και τον σχεδιασμό για την εγκατάσταση σταθμού κυματογεννητριών πάνω στην θωράκιση του προσήνεμου μόλου, αυτό θα μετατρέψει ουσιαστικά τον προσήνεμο μόλο σε μία πηγή παραγωγής καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας για το Λιμάνι του Ηρακλείου. Η σχετική μελέτη θα περιλαμβάνει το σχεδιασμό των μηχανικών, ηλεκτρικών και υδραυλικών υποσυστημάτων καθώς επίσης και την ανάπτυξη μίας νέας σχεδίασης για την εγκατάσταση του μηχανικού υποσυστήματος πάνω στην θωράκιση του προσήνεμου μόλου. Επιπρόσθετα, με τη χρήση μαθηματικών μοντέλων θα αξιολογηθούν οι μετεωρολογικές συνθήκες και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αναφορικά με τις ακραίες κυματικές συνθήκες. Η ηλεκτρική ενέργεια που θα παραχθεί από την μετατροπή της κυματικής ενέργειας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών ενέργειας του λιμανιού που θα προέλθουν από την εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτροδότησης πλοίων, ένα έργο του οποίου η μελετητική φάση ολοκληρώνεται τον προσεχή Μάρτιο.
Στην σημαντικότητα της ενίσχυσης της θωράκισης του προσήνεμου μόλου από τους προσπίπτοντες κυματισμούς και της επέκτασης του, αναφέρθηκε ο ομιλητής-εισηγητής κ. Χρήστος Σολομωνίδης, Πρόεδρος του ΔΣ της Rogan Associates SA . Στα εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία που θα αποτελέσουν την πράσινη μετάβαση αναφέρθηκε ο κ. Δημήτριος Λυρίδης Αν. Καθ. Στο ΕΜΠ, η δε κ. Inna Braveman, μέλος του ΔΣ της Eco Wave Power, αναφέρθηκε στην σημαντικότητα του συστήματος παραγωγής κυματικής ενέργειας στα λιμάνια.
Συντονιστές της Ημερίδας ήταν οι δημοσιογράφοι Κώστας Συλιγάρδος και Νίκος Παπαδάκης τους οποίους ο ΟΛΗ ευχαριστεί θερμά.
Την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023, επισκέφτηκε τα Κεντρικά Γραφεία του ΟΛΗ ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος συνοδευόταν από τον βουλευτή Ηρακλείου κ. Μάξιμο Σενετάκη και τον Πρόεδρο της ΝΟΔΕ κ. Βαγγέλη Καρκανάκη. Τον Υπουργό υποδέχθηκαν η Διοίκηση του ΟΛΗ ο Πρόεδρος κ. Ιωάννης Βαρδαβάς, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, μέλη του Δ.Σ. και οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων Υπηρεσιών του ΟΛΗ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης αφού καλωσόρισε τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, τον ευχαρίστησε λέγοντας ότι η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας στέκεται αρωγός σε κάθε πρωτοβουλία που λαμβάνει η Διοίκηση του ΟΛΗ για την αναπτυξιακή πορεία του Λιμένος.
Ο Υπουργός κ. Γιάννης Πλακιωτάκης στην ενημέρωση που έγινε στους παρευρισκόμενους αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνεχάρη για τις πρωτοβουλίες την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου και τόνισε ότι προχωράμε στη διαδικασία της ολοκλήρωσης της σύμβασης παραχώρησης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του 2023. Από την επικείμενη παραχώρηση εξαιρούνται τα τρία αλιευτικά καταφύγια του νότου και των Λινοπεραμάτων, ο Θεατρικός Σταθμός Ηρακλείου, ο χώρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ, το Λιμενικό περίπτερο και, φυσικά το Ενετικό Φρούριο Κούλες. Για το café "Μαρίνα" θα προβλεφθεί ειδική ρύθμιση στην σύμβαση παραχώρησης.
O Υπουργός επεσήμανε ότι το λιμάνι του Ηρακλείου θα εξελιχθεί ακόμη περισσότερο σε ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια στον παγκόσμιο χάρτη των εμπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών. Ήδη έχει καθιερωθεί ως κόμβος home porting αποτελώντας την πύλη εισόδου και εξόδου για τις κρουαζιέρες στην Μεσόγειο. Λόγω συνεπώς της στρατηγικής θέσεως και σημασίας του Λιμένος Ηρακλείου και λόγω της οικονομικής του δραστηριότητας, από την αξιοποίηση που θα επέλθει θα δημιουργηθεί το κατάλληλο επενδυτικό περιβάλλον ώστε να ενισχυθεί και να αναπτυχθεί ολόκληρη η Κρήτη.
Η συζήτηση από την επίσκεψη του Υπουργού κ. Γιάννη Πλακιωτάκη στον ΟΛΗ ολοκληρώθηκε με την αναφορά στο αναπτυξιακό σκέλος του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και στις νέες δραστηριότητες που έχει σχετικά με έργα και μελέτες ύδρευσης στον νησιωτικό χώρο, με χρηματοδοτήσεις που έχουν διασφαλιστεί και ξεπερνούν το 1 δισ. Ευρώ.
Με ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια, λαμπρότητα και κατάνυξη εορτάστηκαν και φέτος τα Θεοφάνια και ο Αγιασμός των Υδάτων στο Λιμάνι του Ηρακλείου.
Προ της τελετής του Αγιασμού των Υδάτων τελέστηκε Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Ι. Ν. Αγ. Τίτου Ιερουργούντος του Σεβασμιότατού Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ. Ευγένιου.
Στη συνέχεια ακολούθησε λιτανευτική πομπή για τον Αγιασμό των Υδάτων και την κατάδυση του Τιμίου Σταυρού στο Λιμάνι του Ηρακλείου, την οποία πλαισίωσε η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Ηρακλείου. Χιλιάδες πιστοί, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της εορτής των Θεοφανίων κατέκλυσαν την εντυπωσιακή με βάγιες στολισμένη προβλήτα έμπροσθεν του κτιρίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου, δίδοντας θερμό και ομολογιακό παρόν.
Για μια ακόμη χρονιά οι νέοι μας, αψήφησαν το κρύο, βούτηξαν στα παγωμένα νερά του Ενετικού Λιμανιού μας για να ανασύρουν τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό, την στιγμή που παράλληλα ηχούσαν οι κόρνες των σκαφών του Λιμενικού και των πλοίων, αναγγέλλοντας το καινούργιο, το νέο, το χαρμόσυνο και ελπιδοφόρο μήνυμα της φώτισης και της καθαρτήριας αναγέννησης.
Στον Αγιασμό των Υδάτων παρέστησαν ο Υφυπουργός Αθλητισμού κ. Λευτέρης Αυγενάκης, εκπρόσωποι του Κοινοβουλίου, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των τοπικών αρχών, στελέχη του Ναυτικού, της Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος, κληρικοί, εκπρόσωποι των σωμάτων ασφαλείας, εθελοντικών ομάδων και πολιτών.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, δήλωσε ότι «Σήμερα είναι μία μεγάλη γιορτή για την Ορθοδοξία και όλοι εμείς εδώ από το λιμάνι του Ηρακλείου, αγιάζουμε τα ύδατα και στέλνουμε τα Χρόνια Πολλά σε όλους τους ναυτικούς μας στους φύλακες των θαλασσών μας και τους ευχόμαστε γαλήνια ταξίδια και απάνεμες θάλασσες».
Ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Ιωάννης Βαρδαβάς τόνισε ότι «Σήμερα είναι μία ημέρα ελπίδας και φώτισης για όλες και όλους και ευχόμαστε υγεία και προκοπή ιδιαίτερα καλά ταξίδια στους Έλληνες ναυτικούς μας».
Ο εορτασμός των Θεοφανίων σηματοδότησε επίσης την ολοκλήρωση των εκδηλώσεων του Χριστουγεννιάτικου χωριού του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου οι οποίες έδωσαν και φέτος χαρά και διασκέδαση σε μικρούς και μεγάλους.
Σε ένα μεγαλόπνοο αναπτυξιακό έργο που αφορά τα σχέδια ηλεκτροδότησης πλοίων που θα μετασχηματίσει το λιμάνι του Ηρακλείου σε ένα πράσινο Λιμάνι με τη δημιουργία εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων (Cold Ironing), είχε αναφορά η Ημερίδα, «ELECTRIPORT –Ευκαιρίες και Δυνατότητες σε Λιμενικές Εγκαταστάσεις και Παραλιμένιες Πόλεις», που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Athens Marriott Hotel. Το έργο χρηματοδοτείται από τον μηχανισμό χρηματοδότησης CEF 2020 με στόχο την λεπτομερή ανάλυση των ενεργειακών αναγκών και ολοκληρώνει τις Μελέτες του παραδίδοντας τα αποτελέσματά εντός των επόμενων τριών μηνών.
Πρόκειται για ένα έργο που μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων με υψηλές ενεργειακές ανάγκες όπως είναι τα κρουαζιερόπλοια, ενώ ταυτόχρονα αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις λιμενικές εγκαταστάσεις, μέσα από τον ενεργειακό μετασχηματισμό και τη στροφή στις «πράσινες» μορφές ενέργειας.
Στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, τόνισε τις δραματικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής που βιώνουν πολλά κράτη στον πλανήτη και επεσήμανε την ανάγκη για άμεση δράση που θα οδηγήσει στη δραστική μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, η οποία θα συμβάλλει στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη του Ηρακλείου και θα αποτελέσει έργο-πιλότο για την ανάπτυξη και άλλων παρόμοιων έργων σε πόλεις-λιμάνια.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ανέφερε στην παρουσίασή του ότι, οι στρατηγικές για το «έξυπνο» λιμάνι του μέλλοντος παίρνουν μορφή στο Λιμάνι του Ηράκλειου. Η εφαρμογή και η εγκατάσταση του cold ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων παράλληλα δε αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η πορεία αυτή αυξάνει την ανταγωνιστικότητα του λιμένος Ηρακλείου, προσελκύοντας επενδυτικά κεφάλαια, η δε μεταπώληση της ηλεκτρικής ενέργειας θα έχει όχι μόνον οικονομικό όφελος για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου αλλά και για τα υπό τροφοδότηση πλοία.
Παρά τα όποια προβλήματα και δυσκολίες, όπως το κόστος μετάβασης, η εξασφάλιση της απαιτούμενης ισχύος, η τιμολόγηση της παρεχόμενης ενέργειας και η βιωσιμότητα της επένδυσης, το timing της υλοποίησης του εν λόγω έργου κρίνεται εξαιρετικό, λόγω της διασύνδεσης της Κρήτης με το ηλεκτρικό δίκτυο της Ηπειρωτικής Ελλάδας, που καθιστά την ανάπτυξη εγκαταστάσεων Cold Ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου βιώσιμη και τεχνικά εφικτή.
Ενδιαφέρον υπήρξε ο χάρτης παρουσίασης από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΗ κ. Παπαδάκη με συστήματα ηλεκτροδότησης σε ευρωπαικά λιμάνια όπου ήταν εμφανής η απουσία τέτοιας δραστηριότητας σε χώρες του Νότιας Ευρώπης σε σχέση με τις χώρες του Βορρά που ήδη εδώ και 20 χρόνια εξελίσσονται τα συστήματα ηλεκτροδότησης. Σε αυτή την επισήμανση εστιάστηκε και η Γενική Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας κ. Μαρία Δεληγιάννη αναφέροντας ότι μόνον 29 λιμάνια στον κόσμο διαθέτουν gold ironing.
Οι αδυναμίες των ηλεκτρικών δικτύων να υποστηρίξουν τα λιμάνια αποτελούν μία από τις αιτίες της γενικότερης καθυστέρησης διεθνώς των προγραμμάτων cold ironing με τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη να αναφέρει ότι το πρόγραμμα ΝΕΑΡΧΟΣ για την χρηματοδότηση πράσινων νησιωτικών και λιμενικών υποδομών θα αρχίσει να υλοποιείται από τις αρχές του 2023.
Επιπλέον στην ημερίδα παρουσιάστηκε η εξέλιξη της υλοποίησης του έργου από τους υπόλοιπους εταίρους του έργου ενώ αναπτύχθηκε διάλογος με τους παρευρισκόμενους και απαντήθηκαν πολλά ερωτήματα σχετικά με την τεχνολογία gold ironing.
Το Εταιρικό σχήμα του έργου ELECTRIPORT αποτελείται από τους:
Οργανισμός Λιμένα Ηρακλείου ΑΕ, Επικεφαλής Εταίρος
Wartsila Hellas
Premium Consulting, Business Development & Consulting
BMG Marine – Ηλεκτρομηχανολόγοι Μηχανικοί,
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ)
AΝΕΛΙΞΙΣ Σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε
MSI Hellas, Εταιρεία Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
To έργο Elecriport, δημιούργησε μέσα από την διεξαγωγή της Ημερίδας μία ανοικτή πλατφόρμα διαλόγου και ανταλλαγής τεχνογνωσίας όπου εξετάστηκαν διεξοδικά οι τεχνικοί περιορισμοί, η αποτελεσματικότητα της εγκατάστασης στο λιμάνι καθώς και η σκοπιμότητα και η αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος. Επεξεργάστηκαν διαστάσεις όπως η οικονομική πτυχή, τα μοντέλα τιμολόγησης το ιδιωτικό και κοινωνικό πλεόνασμα που συνδέονται με την εξάλειψη των επιβλαβών αερίων και ουσιών και γενικότερα τα τελικά αποτελέσματα αντικατόπτρισαν όσον το δυνατόν περισσότερες απόψεις και πτυχές σχετικά με το Cold Ironing.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία η οποία καθιερώθηκε στις 3 Δεκεμβρίου, αποτελεί μια ιδιαίτερη ημέρα αφιερωμένη στην ισότητα που πηγάζει μέσα από τη διαφορετικότητα. Έχει ως στόχο την ενημέρωση σχετικά με θέματα αναπηρίας, την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων και τη δημιουργία συνθηκών για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης μίλησε για τις ενέργειες του ΟΛΗ όσον αφορά την προσβασιμότητα και την κοινωνικοποίηση ατόμων με ειδικές ανάγκες στο χώρο των λιμενικών εγκαταστάσεων και λιμενικών Υπηρεσιών και επεσήμανε ότι τα άτομα με αναπηρία είναι συμπολίτες μας, έχουν τις ίδιες ανάγκες, τα ίδια δικαιώματα, τις ίδιες υποχρεώσεις, τις ίδιες δυνατότητες και ίδιες δεξιότητες με όλους του υπόλοιπους πολίτες και τόνισε την αναγκαιότητα ότι μια πολιτεία ευνομούμενη οφείλει να αντιμετωπίζει τα άτομα με ειδικές ανάγκες ισότιμα όπως όλους τους πολίτες ενώ οι υποδομές της πολιτείας πρέπει να προσαρμόζονται και να είναι ανοιχτές σε αυτά.
Ο πρόεδρος του ΟΛΗ κ Ιωάννης Βαρδαβάς, αναφέρθηκε στην επιτακτική ανάγκη να δημιουργήσουμε μια κοινωνία ανοικτή σε όλους, χρειάζεται συνεχής επαγρύπνηση για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ατόμων αυτών και κυρίως για την άρση των προκαταλήψεων και διακρίσεων.
Τόσον ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης όσο και ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Ιωάννης Βαρδαβάς, αφορμώμενοι από τα μηνύματα της ημέρας αυτής, επεσήμαναν την αναγκαιότητα της συμβολής με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην υιοθέτηση πολιτικών ισότιμης ένταξης των ατόμων με ειδικές ανάγκες στο κοινωνικό σύνολο.
Η προοδευτική ενσωμάτωση υπεύθυνων δράσεων και πρωτοβουλιών που αφορούν την στρατηγική και τους βασικούς άξονες της λειτουργίας του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τον έχουν φέρει στην πρώτη γραμμή στο πεδίο των εξελίξεων στην Βιώσιμή Ανάπτυξη.
More...
ΟΙ κατευθυντήριες πολιτικές στον τομέα της Γαλάζιας Οικονομίας παρουσιάστηκαν στην Ατζέντα για τα Λιμάνια ως κόμβοι της Γαλάζιας Οικονομίας από την Περιφέρεια Κρήτης, την Διάσκεψη των Παράκτιων Περιφερειών (CPMR), και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022 στον Αγ. Νικόλαο Λασιθίου.
Στην Κρήτη συνυπάρχουν λιμάνια, παραλίες, μαρίνες, αλιευτικές δραστηριότητες, χώροι αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλους, στοιχεία που καθορίζουν και την Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης για τη Γαλάζια Οικονομία και την στόχευση ειδικότερα στις τεχνολογικές καινοτομίες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ Μηνάς Παπαδάκης στην ομιλία του «Το μέλλον των Λιμανιών και ο στρατηγικός προσανατολισμός», αφού έκανε μία σύντομη αναφορά για την πολύ λειτουργικότητα του λιμανιού με όλες τις λιμενικές του δραστηριότητες οχηματαγωγά πλοία, φορτία, ιστιοπλοΐα, ναυπηγείο, κρουαζιέρα, αναφέρθηκε στην σύνδεση της Κρήτης με τον Πειραιά και τα νησιά των Κυκλάδων με 2 εκατ. επιβάτες ετησίως και 300.000 οχήματα και το 45% των εσόδων του λιμανιού να προέρχεται από τον τομέα των πλοίων. Όσον αφορά την αναφορά του τον τομέα της κρουαζιέρας επεσήμανε ότι, η επισκεψιμότητα ανέρχεται σε κανονικό έτος σε 300.000 επιβάτες, ο δε εμπορευματικός τομέας εξυπηρετεί κυρίως τις ανάγκες εισαγωγών και εξαγωγών της τοπικής οικονομίας. Ωστόσο, δημογραφικές, περιβαλλοντικές και τεχνολογικές τάσεις διαμορφώνουν συνεχώς το μέλλον των λιμανιών, τονίζοντας ότι οι ενδιαφερόμενοι φορείς της παγκόσμιας λιμενικής και ναυτιλιακής βιομηχανίας πρέπει να λάβουν υπόψιν τους στους στρατηγικούς και πολιτικούς τους σχεδιασμούς σε σχέση με αυτές τις τάσεις.
Ως αναφορά στους δημογραφικούς παράγοντες κατονόμασε την αύξηση του πληθυσμού, την αστικοποίηση και τέλος την αύξηση των μελλοντικών πολιτικών εντάσεων ως απόρροια της μετατόπισης της οικονομικής ισορροπίας και των αυξημένων ανισοτήτων οι οποίες θα αυξήσουν τις μελλοντικές πολιτικές εντάσεις και τον προστατευτισμό.
Στους τεχνολογικούς παράγοντες ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ανέφερε, την αύξηση καινοτομιών με τα λιμάνια να εφαρμόζουν ολοένα και περισσότερες καινοτομίες, με ένα ευρύ φάσμα χρησιμοποιούμενων τεχνολογιών όπως ρομποτική, Big Data Analytics, Internet of things, τρισδιάστατη εκτύπωση κ.ά. Παράλληλα ανέφερε την μείωση του κόστους της τεχνολογίας όπου αναμένεται ότι η τεχνολογική εφαρμογή στο ναυτιλιακό τομέα θα συνεχίσει να αυξάνεται χάρη στις επενδύσεις στην αγορά και στη μείωση του κόστους. Τεχνολογικές λύσεις θα αυξήσουν την παραγωγικότητα με αποτέλεσμα η χρήση των αυτόματων ψηφιοποιημένων τεχνολογιών να μειώσει το φυσικό εργατικό δυναμικό και ως εκ τούτου η κάθε κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει τις σχετικές πολιτικές πρωτοβουλίες.
Στους περιβαλλοντικούς παράγοντες τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παπαδάκης, ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει και θα αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα τα επόμενα χρόνια είναι η κλιματική αλλαγή, που έχει μετατραπεί σε κλιματική κρίση με δραματικές επιπτώσεις για ολόκληρο τον πλανήτη, τονίζοντας ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα είναι υπεύθυνη για την κλιματική αλλαγή και ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί η καταστροφή είναι η δραματική μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου. Η αποστολή μας τόνισε είναι οι μηδενικές εκπομπές και έκανε αναφορά στον κατασκευαστικό τομέα, στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, στον γεωργικό τομέα και στον τομέα μεταφορών, που αποτελούν τις κύριες ανθρώπινες δραστηριότητες που παράγουν εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.
Ιδιαίτερη υπήρξε η επισήμανση στο ερώτημα πως μπορούν τα λιμάνια να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με την απάντηση να δίδεται με την αναφορά σε τρείς πυλώνες: την χρήση εναλλακτικών καυσίμων, την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και το Cold Ironing το οποίο αποτελεί την διαδικασία παροχής παράκτιας ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα πλοίο που βρίσκεται σε αγκυροβόλιο ενώ οι κύριες και βοηθητικές του μηχανές είναι σβηστές και το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη.
Παράλληλα έθεσε και τους προβληματισμούς στην εξέταση των προκλήσεων που αφορούν την υιοθέτηση των παραπάνω πηγών ενέργειας και κατά πόσο οι λιμενικές υπηρεσίες όσο και η νομοθεσία είναι έτοιμες να ανταποκριθούν σε αυτά. Η διοίκηση του Λιμένος Ηρακλείου, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης, έχει θέσει την πράσινη μετάβαση ως προτεραιότητα τονίζοντας όχι μόνον την συμμετοχή ως επικεφαλής εταίρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Electriport ώστε το λιμάνι του Ηρακλείου να γίνει το πρώτο ελληνικό λιμάνι που θα εφαρμόζει πλήρως ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης για κάθε τύπο πλοίου που θα το προσεγγίζει αλλά και την υιοθέτηση της χρήση της κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με το έργο HUPPINES (Heraklion Port UPgrade of Infrastructure, Interconnection and Environmental Sustainability). Η δράση αποσκοπεί στην ανάπτυξη λεπτομερών προδιαγραφών για την εισαγωγή καινοτόμου τεχνολογίας κυματικής ενέργειας στον προσήνεμο κυματοθραύστη του λιμένα για την παραγωγή καθαρής και οικονομικά προσιτής ηλεκτρικής ενέργειας από τα θαλάσσια κύματα και θα αποτελέσει την πρόσθετη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τη συμπλήρωση των αυξημένων αναγκών του λιμένα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος έκλεισε την παρουσίαση του τονίζοντας ότι το μέλλον των λιμένων αλλάζει και η έμφαση πλέον δίδεται στην πράσινη μετάβαση μεταφέροντας το θετικό μήνυμα ότι όλες οι κρίσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν ως ευκαιρίες και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί και σημερινή κλιματική και ενεργειακή κρίση.
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, στο πλαίσιο των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ανακοινώνει την λειτουργία του Χριστουγεννιάτικου χωριού από 18 Δεκεμβρίου 2022 μέχρι τις 10 Ιανουαρίου του νέου έτους.
Ο χώρος του Ενετικού Λιμανιού, θα μεταμορφωθεί σε ένα παραμυθένιο τόπο για μικρούς και μεγάλους που θα απολαύσουν την μαγεία των Χριστουγέννων.
Ο ΟΛΗ παραχωρεί δωρεάν χωρίς καμία επιβάρυνση τα σπιτάκια του Χριστουγεννιάτικου Χωριού σε Φορείς και σε Συλλόγους Πολιτιστικούς με φιλανθρωπικό χαρακτήρα να τα χρησιμοποιήσουν όπως εκείνοι επιθυμούν .
Παρακαλούνται όσοι και όσες επιθυμούν να συμμετέχουν να επικοινωνήσουν γραπτώς στο e mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..
Πληροφορίες : Ελένη Τσαντηράκη, τηλ. 2810338130 και 6948180093.
Συνέδριο, με τον τίτλο «Πλέοντας προς τη μετα-COVID-19 εποχή» “Public Health Congress 2022 on Maritime Transport and Ports: Sailing to the post-COVID19 era) πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα σε συνδιοργάνωση με την Ευρωπαϊκή Επιστημονική Ένωση για την Υγεία και την Υγιεινή στις Θαλάσσιες Μεταφορές "EU SHIPSAN" και της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) καθώς και της Ένωσης των Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise) στις 21 και 22 Οκτωβρίου 2022 στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Πάνω από 70 διακεκριμένοι ομιλητές και προεδρεύοντες από εθνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς φορείς (WHO, European Commission DG MOVE, EMSA, US CDC, CLIA, MedCruise, ECSA), μίλησαν για τις βέλτιστες πρακτικές, την έρευνα και καινοτομία σε λιμάνια και όλους τους τύπους πλοίων, την περιβαλλοντική υγεία και υγιεινή, την πρόληψη τροφιμογενών, υδατογενών και μεταδιδόμενων νόσων όπως η νόσος COVID-19, η γρίπη και άλλες ασθένειες που προλαμβάνονται με εμβόλιο, την υγεία του πληρώματος, τις διασυνοριακές απειλές για την υγεία που σχετίζονται με τον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και την ετοιμότητα και ανταπόκριση σε μολυσματικές ασθένειες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης στην παρουσίασή του με θέμα την «επανέναρξη της λειτουργίας της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο στην εποχή της πανδημίας covid-19» , αναφέρθηκε στο λιμάνι του Ηρακλείου και στις δραστηριότητες του κυρίως στον τομέα της κρουαζιέρας, με δρομολόγια τα οποία περιλαμβάνουν λιμάνια προσέλευσης τόσο σε ευρωπαϊκές όσο και σε μη ευρωπαϊκές χώρες. Aναφέρθηκε με στατιστικά δεδομένα για την κρουαζιέρα του 2019 σε σύγκριση με το 2020 καταγράφοντας αντίστοιχα 204 κρουαζιέρες με 307.000 επιβάτες το 2019 ενώ το 2020 λόγω της πανδημίας 24 κρουαζιέρες και λιγότερους από 20.000 επιβάτες.
Το λιμάνι του Ηρακλείου εργάστηκε εντατικά για να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για ασφάλεια στα κρουαζιερόπλοια και στις επισκέψεις επιβατών και πληρωμάτων. Οι προκλήσεις ήταν αρκετά δύσκολες και οι διαδικασίες πρωτόγνωρες ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης απαριθμώντας τις κυριότερες:
Η καθυστέρηση της έκδοσης των εθνικών υγειονομικών πρωτοκόλλων και το ασφυκτικό πρόγραμμα εκτέλεσής τους υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της τουριστικής περιόδου 2020 για την έναρξη της κρουαζιέρας αφού μόλις στις 6 Αυγούστου 2020 εκδόθηκαν τα συγκεκριμένα Εθνικά υγειονομικά πρωτόκολλα για τα λιμάνια-πύλες εισόδου δεδομένου ότι μέχρι 13 Σεπτεμβρίου θα έπρεπε να έχουν δοκιμαστεί και εφαρμοστεί ώστε να πραγματοποιηθεί επιτυχώς η πρώτη κρουαζιέρα όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και σε όλο το κόσμο.
Ως μεγάλη επίσης πρόκληση, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ, τον συντονισμό της αρμόδιας αρχής για την εφαρμογή των παραπάνω πρωτοκόλλων καθώς συμμετείχαν πολλοί διαφορετικοί φορείς, Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας, Περιφερειακή Υγειονομική περιφέρεια, Ελληνική Ναυτιλιακή Λιμενική Αρχή, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υπουργείο Τουρισμού κ.λπ., όπου ζητούνταν συνεχώς διευκρινίσεις για επιμέρους θέματα και λεπτομέρειες εφαρμογής των πρωτοκόλλων.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η υπεύθυνη επαναλειτουργία του τουρισμού κρουαζιέρας υποστηρίχθηκε από τη συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία καθώς και ειδικούς στη δημόσια υγεία και οι προσπάθειες αποδείχθηκαν αποτελεσματικές. Σε αυτό το σημείο ο Διευθύνων Σύμβουλος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον καθηγητή κ. Χατζηχριστοδούλου και την ομάδα του για την ανεπιφύλακτη και συνεχή υποστήριξή τους στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου ανέπτυξε γρήγορα ένα συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών για τη διαχείριση των κρουσμάτων covid-19 στο λιμάνι του, όπως βασικά μέτρα δημόσιας υγείας που εφαρμόστηκαν στον τερματικό σταθμό κατά την άφιξη των κρουαζιερόπλοιων, μέτρα ατομικής προστασίας, αρχικές προσεγγίσεις για τη διαχείριση περιστατικών και την ανίχνευση επαφών, σχέδια καθαρισμού και απολύμανσης, αερισμός και χειρισμός αποσκευών.
Οι δαπάνες που προκλήθηκαν ήσαν υψηλές, σε αντιστοιχία με τα έσοδα του λιμανιού, που αφορούσαν την προμήθεια και εγκατάσταση όλων των απαιτούμενων προμηθειών όπως η κατασκευή μιας δομής απομόνωσης, προμήθεια περιοχής καμερών, μέτρησης θερμοκρασίας, δημιουργία κατάλληλων χώρων για παροχή επιβατικών ροών και τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων κ.λ.π. Κατασκευάστηκαν επίσης ειδικές εγκαταστάσεις για προληπτικούς ελέγχους υγείας και προσλήφθηκε ιατρικό προσωπικό για το σκοπό αυτό. Παράλληλα υπήρξε ειδική εκπαίδευση σε όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό στις διαδικασίες απολύμανσης και αναπτύχθηκε ένα σχέδιο καθαρισμού και απολύμανσης εγκαταστάσεων αλλά και τροποποίησης όλου του εσωτερικού εξοπλισμού ώστε να είναι σύμφωνος με τις απαιτήσεις των ισχυόντων πρωτοκόλλων. Παράλληλα έγινε σωστή διαχείριση των ροών των επιβατών δημιουργώντας πρόσθετους χώρους αναμονής και κατασκευάστηκε μια δομή χώρου απομόνωσης με όλα τα προαπαιτούμενα των οδηγιών.
Η παρουσίαση των στοιχείων του ΟΛΗ, σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μέτρων για την ασφαλή επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, καθώς και τα αποτελέσματα των ερευνών απέδειξαν ότι τόσο το Λιμάνι όσο και τα κρουαζιερόπλοια που εφάρμοσαν συγκεκριμένα πρωτόκολλα, δημιούργησαν ένα πιο ασφαλές περιβάλλον διακοπών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τον κίνδυνο μετάδοσης της COVID-19, σε σύγκριση με την κοινότητα σε χερσαίες εγκαταστάσεις διακοπών, παράλληλα δε πρόσφεραν σε όλους την απαιτούμενη τεχνογνωσία ώστε να εφαρμοστεί στη βελτίωση της ετοιμότητας και απόκρισης σε μελλοντικούς κινδύνους δημόσιας υγείας στους λιμένες και στα πλοία.
Γύρω από την ανάπτυξη των λιμένων εγείρονται διάφορα περιβαλλοντικά ζητήματα που επηρεάζουν τόσο το θαλάσσιο όσο και το χερσαίο περιβάλλον. Ωστόσο η ευφυία που αναπτύσσεται καθώς και η εισαγωγή νέων τεχνολογιών δίνουν την ευκαιρία στα λιμάνια ιδιαίτερα με την κλιματική αλλαγή να αντιμετωπίσουν μέσω έξυπνων λύσεων τα προβλήματα που δημιουργούνται στους τομείς του περιβάλλοντος και των μεταφορών διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο την ‘πράσινη’ ανάπτυξή τους.
Αυτός υπήρξε και ο σκοπός του Green Ports Congress, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 17 -20 Οκτωβρίου 2022, με θέμα «πράσινες λύσεις για Βιώσιμους Λιμένες μέχρι το 2030».
Στο Συνέδριο έλαβαν μέρος εκπρόσωποι της Διεθνούς Ναυτιλιακής και Λιμενικής Βιομηχανίας, με εξειδικευμένες εισηγήσεις που αφορούσαν στην κρισιμότητα της κλιματικής αλλαγής, καθώς και στις αλυσιδωτές επιπτώσεις αυτής, ως αποτέλεσμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον κόσμο οι οποίες απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση στην αντιμετώπισή τους από την Διεθνή Ναυτιλιακή Βιομηχανία. Παράλληλα αναπτύχθηκαν θεματολογίες για πράσινες λύσεις που θα προσδώσουν την βιωσιμότητα των λιμένων έως το 2030.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης εκπροσώπησε την Ελληνική Λιμενική Βιομηχανία και συμμετείχε σε πάνελ όπου συζητήθηκαν τα θέματα των εναλλακτικών καυσίμων στην ναυτιλία και στην ηλεκτροδότηση των πλοίων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, στο Green Ports Congress Bruges, αναφέρθηκε στα προβλήματα και στις απρόβλεπτες συνέπειες της κλιματικής κρίσης από υπερθέρμανση του πλανήτη αλλά και στην εξεύρεση βιώσιμων περιβαλλοντικών πρακτικών που προσφέρουν τρόπους ζωτικής σημασίας για την πράσινη μετάβαση. Παρουσίασε τις πρωτοβουλίες του Ο.Λ.Η. για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης αναφέροντας ότι η αποστολή «our mission is no emissions” αποτελεί και το βασικό μας σύνθημα στην πορεία για την πράσινη μετάβαση.
Με το λιμάνι του Ηρακλείου να δραστηριοποιείται εκτός του επιβατικού τομέα κυρίως στον τομέα των Μεταφορών και της Κρουαζιέρας, τόνισε την αναγκαιότητα νέων προτύπων προστασίας του περιβάλλοντος που θα κάνουν κατάλληλη τη διαχείριση των περιβαλλοντικών συνεπειών. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο πρόγραμμα ELECTRIPORT που αφορά το σχεδιασμό εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων στο λιμάνι του Ηρακλείου και τόνισε την σημασία του COLD IRONING που δίνεται ως απάντηση των λιμένων στην κλιματική κρίση. Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα αλλάξει δραματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένος και της πόλης του Ηρακλείου με την φιλοδοξία να είναι το λιμάνι του Ηρακλείου το πρώτο που θα αποκτήσει τέτοιου είδους εγκαταστάσεις στην Ελλάδα. Παράλληλα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης ότι το LNG ξεχωρίζει ως η λύση που στο κοντινό μέλλον και θα περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.
Ο ΟΛΗ δεσμευμένος απόλυτα στην βιώσιμη ανάπτυξη αναζητεί συνεχώς επιχειρηματικές καινοτομίες, επενδυτικές ευκαιρίες και πολυδιάστατους τρόπους ανάπτυξης που καλύπτουν το τρίπτυχο Κοινωνία-Περιβάλλον-Οικονομία. Δημιουργεί δράσεις για την μείωση της ενέργειας με την αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων του λιμανιού με λαμπτήρες LED καθώς και δράσεις για την αειφορία επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό βαθμό ικανοποίησης των απαιτήσεων των κριτηρίων Αειφόρου Τουρισμού του GSTC, κατατάσσοντάς τον στα όρια των εξαιρετικών επιδόσεων στο σύνολο βαθμολογίας Προορισμού.