ΟΛΒ

ΟΛΒ (92)

Με τις καλύτερες εντυπώσεις ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022 στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, η συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΕΛΙΜΕ, με την παρουσία για πρώτη φορά στη συνεδρίαση της Ένωσης, του Εκτελεστικού Προέδρου της Ο.Λ.Π. ΑΕ Yu Zenggang.

Της συνεδρίασης, προηγήθηκε επίσκεψη των μελών της ΕΛΙΜΕ στο λιμάνι του Βόλου και στις εγκαταστάσεις του εμπορικού λιμένα.

Τα μέλη είδαν από κοντά, την εξέλιξη των εργασιών στον τρίτο προβλήτα για την μεταφορά του σκραπ και την επέκταση αυτού, καθώς και δραστηριότητες που εκτελούνται και φιλοξενούνται στους προβλήτες του εμπορικού λιμένα.

Τα μέλη της ΕΛΙΜΕ έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εγκαταστάσεις και τα μηχανήματα αλλά και τις εργασίες καθώς και τις προοπτικές ανάπτυξης του λιμένος Βόλου.

Λίγο πριν την έναρξη της συνεδρίασης ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ Σωκράτης Αναγνώστου χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική την παρουσία προέδρων και των διευθυνόντων συμβούλων των λιμένων της χώρας στην πόλη μας καθώς όπως είπε "είναι πολύ σημαντικό, να ανταλλάξουμε ιδέες και προτάσεις, ώστε να προαχθούν τα λιμάνια της χώρας. Η Ελλάδα είναι κυρίως ναυτική χώρα και χρειάζεται να βοηθήσουμε όλοι για την ανάπτυξη".

Από την πλευρά του, ο Αθανάσιος Λιάγκος Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για μια σημαντική συνεδρίαση ενώ όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση του λιμένος Βόλου ο κ. Λιάγκος τόνισε ότι " οι Βολιώτες θα πρέπει να προσδοκούν μόνο θετικά αποτελέσματα και πιστεύω ότι θα υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Οι επενδυτές αναγνωρίζουν το γεωστρατηγικό σημείο και τη σημαντική θέση και τον ρόλο της περιοχής. Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα λιμάνι με πολλές δραστηριότητες και θα έχει όχι μόνο αίσια αλλά και εξαιρετική έκβαση ο διαγωνισμός".

Στις μεγάλες ευκαιρίες συνεργασίας μεταξύ των λιμένων Βόλου και Πειραιά αναφέρθηκε ο
Εκτελεστικός Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Yu Zenggang.

Ο κ. Yu εξέφρασε την χαρά του για το γεγονός ότι η συνεδρίαση γίνεται στον Βόλο, την οποία χαρακτήρισε πολύ όμορφη πόλη με πολύ ωραίο λιμάνι. Ανέφερε την ανάγκη συνεργασίας όλων των λιμένων για την προώθηση κοινών συμφερόντων κι επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι "το λιμάνι του Βόλου και το λιμάνι του Πειραιά, έχουν ένα φωτεινό μέλλον. Θέλουμε μια μελλοντική συνεργασία. Ανοίγονται μεγάλες ευκαιρίες στο μέλλον. Σημαντικός είναι ο ρόλος της θέσης του λιμένος» ενώ τόνισε τη σπουδαιότητα των συστημάτων Logistics στα λιμάνια.

Επιπλέον των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΙΜΕ, τη συνεδρίαση παρακολούθησαν, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Κωνσταντίνος Τζήμος, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Γεώργιος Κουμπέτσος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Αθανάσιος Πορφύρης.

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε σε πολύ ευχάριστο κι εποικοδομητικό κλίμα και ελήφθησαν αποφάσεις για το μέλλον των λιμένων της χώρας μας.

Στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, θα συνεδριάσει αύριο Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022 και ώρα 13.00, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

Μετά από σχεδόν 20χρόνια, πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι που συμμετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων, θα βρεθούν στην πόλη του Βόλου, προκειμένου να συζητήσουν θέματα που άπτονται των λιμένων κι αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία για την πόλη και τον λιμένα, η συνεδρίαση αυτή.

Της συνεδρίασης, θα προηγηθεί επίσκεψη των παρευρισκομένων στον εμπορικό λιμένα, όπου θα παρουσιαστούν οι εγκαταστάσεις, οι δυνατότητες και οι προοπτικές που ανοίγονται για το λιμάνι, με δεδομένη και την επικείμενη ιδιωτικοποίησή του, καθώς και οι συνεργασίες μεταξύ των λιμένων που μπορούν να αναπτυχθούν.

Μάλιστα, στη συνεδρίαση θα παρευρεθεί για πρώτη φορά και ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Ο.Λ.Π. ΑΕ Yu Zenggang.

Μέλη της ΕΛΙΜΕ, είναι 13 Ελληνικοί Οργανισμοί Λιμένων Ελλάδας που λειτουργούν με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας (Α.Ε ) και 10 Λιμενικά Ταμεία (Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου).


Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΙΜΕ είναι 15 μελες και έχει την εξής σύνθεση:

Yu Zenggang Εκτελεστικός Πρόεδρος Οργανισμού Λιμένος Πειραιά

Αθανάσιος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης

Απόστολος Καμαρινάκης, Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας

Παναγιώτης Τσώνης, Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Πατρών

Γεώργιος Βακόνδιος, Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου

Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης

Σωκράτης Αναγνώστου, Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Βόλου

Ρεγγίνα Δηλαβέρη, Πρόεδρος Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας

Μηνάς Παπαδάκης, Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου

Άννα Θυσιάδου, Δ/νουσα Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Καβάλας

Σπυρίδων Ζερβόπουλος, Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας

Δέσποινα Γκικάκη, Δ/νουσα Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας

Σπυρίδων Γεροντίτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Οργανισμού Λιμένων Ν.Ευβοίας

Κανδιώ Μαραγκού, Πρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου

Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, Αντιπρόεδρος Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου

Παρουσία εκπροσώπων των εταίρων της πρότασης CENTAVROS που κατέθεσε ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου για την “Αναβάθμιση Υποδομής, Διασυνδεσιμότητας και Περιβαλλοντικής Βιωσιμότητας του Λιμένα Βόλου» κι η χρηματοδότηση έχει εγκριθεί από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF II) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022 η εναρκτήρια συνάντηση.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, έγινε γνωριμία των συνεργατών και όσων θα «τρέξουν» τις μελέτες, ενώ παρουσιάστηκαν στοιχεία της πρότασης, σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μελετών και τη μεθοδολογία υλοποίησης αυτών. Η χρονική διάρκεια υλοποίησης της πρότασης είναι 26 μήνες από 1ης Νοεμβρίου 2022 μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2024.

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 1.900.000 ευρώ χρηματοδοτείται κατά 85% από τον Φάκελο Συνοχής του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» στον άξονα προτεραιότητας CEF-T-2021-COMPGEN, και υλοποιείται από κοινοπραξία εταίρων με συντονιστή τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και μέλη τους, ΔΕΔΔΗΕ, Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, PROTASIS, HYDRUS, GATES, ROGAN.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. Σωκράτης Αναγνώστου, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ένταξη του ΟΛΒ στο πρόγραμμα και για τη συνεργασία με τους εταίρους κι όπως δήλωσε «μέσω του προγράμματος, θα εξεταστούν, το σύστημα ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίου – ξηράς κατά την παραμονή των πλοίων πλέον των δύο ωρών στο λιμάνι (cold-ironing), που από το 2030 είναι υποχρεωτικό για όλα τα λιμάνια, τεχνικές για την προστασία του προσήνεμου μόλου, ενώ θα έχουμε κι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την εκμετάλλευση της κυματικής ενέργειας και την μετατροπή της σε ηλεκτρική, μέσω του ενεργειακού δυναμικού που παρέχει ο λιμένας.
Θεωρούμε ότι αυτές οι μελέτες και τα έργα που θα ακολουθήσουν, θα προσφέρουν πολλά οφέλη στον οργανισμό μας, στα πλαίσια της αειφόρου ανάπτυξης των λιμένων».

Από την πλευρά του, ο κ. Δημήτρης Λυρίδης αναπληρωτής καθηγητής στη σχολή ναυπηγών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και Διευθυντής του εργαστηρίου θαλασσίων μεταφορών, έκανε λόγο για ένα πρωτοποριακό έργο, προσθέτοντας ότι η ομάδα έχει κάνει μια σειρά έργων από την ενεργειακή αναβάθμιση μέχρι και την ηλεκτρική διασύνδεση των λιμανιών με τα πλοία και το αντικείμενο το οποίο θα απασχολήσει έχει τρεις κατηγορίες όπως σημείωσε «η πρώτη είναι η προστασία του λιμανιού με τον προσήνεμο μόλο, αλλά εκμεταλλευόμαστε αυτή την προστασία για να εγκαταστήσουμε ένα σύστημα που ανακτά την κυματική ενέργεια και με αυτή συμπληρώνει την ενέργεια που απαιτείται για να συνδεθούν τα πλοία όταν αυτά είναι ελλιμενισμένα».

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο θα συνεργαστεί μαζί με τις εταιρείες PROTASIS και HYDRUS για την ηλεκτρική διασύνδεση των πλοίων με το λιμάνι και τη μελέτη για την κυματική ενέργεια και κατά πόσο είναι εφικτό να ανακτηθεί ενέργεια από τα κύματα, ανάλογα με το κυματικό δυναμικό έξω από το λιμάνι του Βόλου.

«Προς το παρόν, η κυματική ενέργεια δεν είναι πολύ αποτελεσματική ως πηγή ενέργειας για τον ηλεκτρισμό, ωστόσο ανάλογα με την περιοχή μπορεί να έχει αρκετά μεγάλο δυναμικό» σημείωσε ο κ. Λυρίδης κι ανέφερε ότι συστήματα κυματικής ενέργειας έχουν εγκατασταθεί σε διάφορα σημεία, στην Ελλάδα υπάρχει μια πειραματική εγκατάσταση στο Ηράκλειο στα Ελληνοπεράματα και επίσης, εγκαταστάσεις υπάρχουν στην Αμερική και στη Β. Ευρώπη. Όπως είπε ο καθηγητής «Οι μελέτες που κάνουμε χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility που χρηματοδοτεί μελέτες κι όχι ερευνητικά έργα».

Υπεγράφη την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2022 στα γραφεία του ΟΛΒ, σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΛΒ Α.Ε. κ. Σωκράτη Αναγνώστου και του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουρισμού & Ναυτιλίας κ. Ιωάννη Μανδρίνου, με σκοπό να προωθηθούν κοινές δράσεις κι αμοιβαία επωφελείς συνέργειες μεταξύ της Ο.Λ.Β. Α.Ε. και της Π.Ο.Ε.Τ.Ν.

Στους σκοπούς του μνημονίου συνεργασίας περιλαμβάνονται:

Η προώθηση των αρχών του σύγχρονου επιχειρείν και η ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας, ιδιαίτερα της καινοτόμου και της νεανικής επιχειρηματικότητας και της ένταξης των νέων επιστημόνων στην αναπτυξιακή διαδικασία.

Η ανταλλαγή και εκατέρωθεν αξιοποίηση της τεχνογνωσίας, της εμπειρίας καθώς και άλλων συνεργασιών των δύο φορέων, για θέματα δικτύων, ανάπτυξης, ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας.

Η συγκρότηση Ομάδων Εργασίας με εκπροσώπους των δύο φορέων ή και τρίτων, εφόσον κάτι τέτοιο κριθεί σκόπιμο, για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Η διοργάνωση κοινών δράσεων ενημέρωσης και διαλόγου καθώς και εκδηλώσεων, συνεδρίων, σεμιναρίων, κ.λ.π.

Η διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης εθνικών, κοινοτικών και διεθνών χρηματοδοτικών μέσων (από κοινού σχεδιασμός, υποβολή και υλοποίηση προγραμμάτων).

Η αμοιβαία πληροφόρηση και προώθηση θεμάτων και δράσεων των δύο φορέων μέσα από τα έντυπα, τις ιστοσελίδες τους και την κάθε είδους ενημέρωση των μελών-χρηστών τους και τρίτων καθώς και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Η σύνδεση των επιχειρηματικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων των δύο φορέων με την εκπαίδευση.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. κ. Σωκράτης Αναγνώστου εξέφρασε τη χαρά του γι αυτή τη συνεργασία κι όπως ανέφερε σε δηλώσεις του «Είναι σημαντικό να υπάρχει εξωστρέφεια στον ΟΛΒ, αναπτύσσοντας καινούργιες δράσεις. Η Ομοσπονδία καλύπτει μεταξύ άλλων και επιχειρηματίες που ασχολούνται με τον τουρισμό και το λιμάνι του Βόλου, εμπλέκεται τόσο με την κρουαζιέρα, όσο και με το yachting. Παράλληλα προωθούμε και τη μαρίνα που θέλουμε να αναπτύξουμε. Επίσης, επιθυμούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των φορτίων στο εμπορικό μας λιμάνι, καθώς υπάρχουν πολλοί που δεν γνωρίζουν ότι το λιμάνι μας είναι οικονομικό κι έχει πολλές δυνατότητες».
Ο κ. Αναγνώστου, αναφέρθηκε στην πορθμειακή σύνδεση Βόλου – Αλεξάνδρειας και στην πρόσφατη συνάντηση που είχε στις Βρυξέλλες, καθώς και στα οφέλη που θα προκύψουν, από τη σύνδεση αυτή, με τις αραβικές χώρες κι όχι μόνο.

Ο Πρόεδρος της ΠΟΕΤΝ κ. Ιωάννης Μανδρίνος αναφέρθηκε στην ισχυρή εκπροσώπηση που έχει η Ομοσπονδία στις παραγωγικές δυνάμεις της Ελλάδος, επισημαίνοντας ότι «μόνο μέσα από συνέργειες και συνεργασίες μπορούμε να προχωρήσουμε να αναπτυχθούν και οι επιχειρήσεις και οι φορείς. Έχουμε προχωρήσει σε πολλές συνεργασίες και με αντίστοιχα λιμάνια όπως της Θεσσαλονίκης και Κεντρικές Ενώσεις Επιμελητηρίων στη Δυτική Ευρώπη κι Αραβικές χώρες και με το Επιμελητήριο Δαμασκού και μέσα από τις δικές μας διασυνδέσεις και δυνατότητες που έχουμε να βοηθήσουμε τον λιμένα Βόλου, θα συνεργαστούμε σ όλα τα επίπεδα, γιατί το λιμάνι του Βόλου, είναι κόμβος και παίζει καθοριστικό ρόλο».

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Αντιπρόεδρος της ΠΟΕΤΝ και μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΒ Αριστοτέλης Μπασδάνης, χαρακτήρισε πολύ σημαντική αυτή τη συνεργασία. Όπως τόνισε «τα τελευταία τέσσερα χρόνια, γίνονται προσπάθειες κι εξετάζουμε τις προϋποθέσεις ανάπτυξης της γραμμής Βόλος - Λαττάκεια. Έχουμε επισκεφτεί τη Συρία και το Επιμελητήριο της Δαμασκού κι αφού ωριμάσουν οι συνθήκες και ο πόλεμος τελειώνει, θέλουμε να αναπτύξουμε τη σχέση αυτή, που θα δώσει ώθηση και στο λιμάνι του Βόλου».

Στη συνάντηση παρευρέθηκαν επίσης, ο κ. Νικόλαος Ζούρος, αντιπρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Σκαφών Ελλάδος κι Αντιπρόεδρος της ΠΟΕΤΝ και ο κ. Ιωάννης Ζήκας Γενικός Γραμματέας της ΠΟΕΤΝ και υπεύθυνος εργοληπτών – κατασκευαστών – διαχειριστών ακινήτων.

Μάλιστα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Σωκράτης Αναγνώστου, πρόσφερε στους παρευρισκόμενους αναμνηστικά δώρα.

Την πρωτοβουλία δρομολόγησης πορθμειακής γραμμής διακίνησης επιβατών και οχημάτων (Ε/Γ-Ο/Γ) μεταξύ Ελλάδος Αιγύπτου, από/προς τους λιμένες Βόλου και Αλεξάνδρειας και της μελέτης σκοπιμότητας - βιωσιμότητας υλοποίησής της στηρίζει ο Αντιπρόεδρος της Ε.Ε.κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, όπως προέκυψε, από τη συνάντηση που είχε την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. κ. Σωκράτης Αναγνώστου, στο πλαίσιο προγραμματισμένης επίσκεψης Αντιπροσωπείας του Ελληνικού Επιμελητηριακού Επιχειρηματικού Συνδέσμου Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) στα Γραφεία του Αντιπροέδρου στις Βρυξέλλες.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα, συμμετείχαν επίσης οι κ.κ. Μιχάλης Π. Αδαμαντιάδης Πρόεδρος του ΕΕΣΥΜ Απόστολος Κενανίδης, Πρόεδρος της ΟΦΑΕ και Β´ Αντιπρόεδρος Ε.Ε.ΣΥ.Μ, και Σπύρος Τριαντάφυλλος, Επικεφαλής Έργων Suez Consulting, Μέλος Ε.Ε.ΣΥ.Μ.

Ο κ. Σχοινάς, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ικανοποίηση για την εν λόγω πρωτοβουλία, που έχει την πλήρη στήριξη των Ελληνικών Αρχών, σχολίασε και ενημέρωσε για τα υφιστάμενα εργαλεία και πολιτικές της Ε.Ε. που ενθαρρύνουν και βοηθούν στην υλοποίησή της και δήλωσε την ετοιμότητά του να συμβάλλει με κάθε τρόπο με συγκεκριμένες παρεμβάσεις στην υλοποίησή της

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. Σωκράτης Αναγνώστου ανέφερε σε δηλώσεις του "Η στήριξη της Ε.Ε. και το προσωπικό ενδιαφέρον του κ. Σχοινά στην προώθηση της πρότασης, αποτελεί ένα ισχυρό "εργαλείο", για την υλοποίηση του εγχειρήματος, από το οποίο η χώρα μας θα αποκομίσει στρατηγικά κι εθνικά οφέλη. Το σημαντικότερο όμως είναι, όπως διαβεβαίωσε ο κ. Σχοινάς ότι εφόσον η μελέτη υποδείξει ότι μετά από ένα χρονικό διάστημα λειτουργεί κι είναι βιώσιμη, μπορεί να επιδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια. Η γραμμή δε θα συνδέει μόνο την Ελλάδα και την Αίγυπτο αλλά και τις χώρες της Μέσης Ανατολής, Αφρικής με την Κεντρική Ευρώπη με τεράστια οικονομική και γεωπολιτική σημασία".

 

Στις Βρυξέλλες για τη σύνδεση Βόλος – Αλεξάνδρεια ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε.

 

Συνάντηση με τον Αντιπρόεδρο της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες κ. Μαργαρίτη Σχοινά, θα έχει την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2022, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. κ. Σωκράτης Αναγνώστου.

Ο κ. Αναγνώστου, μαζί με τον Πρόεδρο του Ελληνικού Επιμελητηριακού Επιχειρηματικού Συνδέσμου Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) Μιχάλη Αδαμαντιάδη, τον Επιστημονικό Συνεργάτη του ΕΕΣΥΜ κ. Σπύρο Τριαντάφυλλο και τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Εμπορευματικών & Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) κ. Απόστολο Κενανίδη, θα συναντηθούν με τον κ. Σχοινά, προκειμένου να του θέσουν τη δυνατότητα παροχής στήριξης από πλευράς της Ε.Ε. στο εγχείρημα της πορθμιακής σύνδεσης με επιβατικό και οχηματαγωγό πλοίο, του Λιμένος Βόλου και του Λιμένος της Αλεξάνδρειας Αιγύπτου.

Υπενθυμίζεται ότι, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης έχει ήδη αποστείλει προς τον ομόλογό του Υπουργό Μεταφορών της Αιγύπτου κ. K. A. Elwazer επιστολή στήριξης κι είναι ένθερμος υποστηρικτής της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.
Η υλοποίηση μιας τέτοιας συνεργασίας θα ενδυναμώσει τις ναυτιλιακές σχέσεις και θα ανοίξουν νέοι δίαυλοι διασύνδεσης και διακίνησης εμπορευμάτων μεταξύ των δύο χωρών.

Μέχρι 10 Σεπτεμβρίου έχουν τη δυνατότητα τα μέλη του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένα Βόλου, να καταθέσουν τις προτάσεις – απόψεις τους, επί του σχεδίου που αφορά στη μερική τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής της Ο.Λ.Β. Α.Ε.

Τα παραπάνω, αποφασίστηκαν στην τέταρτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένα Βόλου που συγκλήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, υπό την προεδρία του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Σωκράτη Αναγνώστου, την Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022.

Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Χρηστών κ. Αναγνώστου, αναφέρθηκε στις δραστηριότητες και στα έργα που εκτελούνται αυτή την περίοδο για την ανάπτυξη του λιμένος, όπως μεταξύ άλλων, οι εργασίες για τον Γ’ προβλήτα λιμένος και η μελέτη επέκτασης του Γ΄προβλήτα, η μελέτη για την κατασκευή μαρίνας, το Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Εμπορευματοκιβωτίων – Logistics, η ένταξη του Οργανισμού Λιμένος Βόλου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ε.Ε. CEF II που πέτυχε ο ΟΛΒ κι ακόμη ένα λιμάνι, η μελλοντική σύνδεση του σιδηροδρόμου και του λιμανιού και οι ενέργειες για την πορθμιακή σύνδεση του Λιμένος Βόλου με τα λιμάνι της Αλεξάνδρειας.

Όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση του λιμένος, χαρακτήρισε απαραίτητο να εξασφαλιστούν σοβαροί επενδυτές, οι οποίοι θα έχουν την υποχρέωση να προβούν σε σημαντικές επενδύσεις για το λιμάνι.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ακούστηκαν διάφορες απόψεις και προτάσεις από τα μέλη, τις οποίες θα καταθέσουν και γραπτώς στον Οργανισμός Λιμένος Βόλου, μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου.

Στο Συμβούλιο Χρηστών Λιμένα Βόλου υπό την προεδρία του κ. Σωκράτη Αναγνώστου συμμετείχαν:

Ο εκπρόσωπος του Δήμου Βόλου κ. Θανάσης Σταυρίδης

Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Γιώργος Κίτσιος

Ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδας κ. Ιωάννης Τσαρδακάς

Ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος κ. Θωμάς Κρητικός

Ο εκπρόσωπος των Εργαζομένων του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Σπύρος Φυτιλής

Ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Βασίλης Κάτσαρης

Ο εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Κρουστάλλης

Ο εκπρόσωπος από την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων κ. Νικόλαος Λιάπης

Ο εκπρόσωπος από την ED HATTA, Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων – κ. Μάριος Καμμένος

Ο εκπρόσωπος από το Επιμελητήριο Μαγνησίας κ. Ιωάννης Φόβος

Η εκπρόσωπος από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) κ. Ουρανία Καρανικόλα

Παρευρέθηκαν επίσης, οι κ.κ. Τζήμος Κωνσταντίνος – Πρόεδρος ΔΣ ΟΛΒ ΑΕ, Παπαναστασίου Νικόλαος - Υπεύθυνος Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης της ΟΛΒ ΑΕ (ΥΑΛΕ), Σακελλαρίου Νικόλαος – Προϊστάμενος Δ/νσης ΟΕΔ της ΟΛΒ ΑΕ, Σπάχος Θωμάς – Προϊστάμενος Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών ΟΛΒ ΑΕ.

Μετά από πρόσκληση του Διευθύνοντος Συμβούλου, παρευρέθηκαν εκ μέρους του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας & Κεντρικής Ελλάδος ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Αθανάσιος Συριανός, ο Έφορος του Δ.Σ. κ. Θωμάς Ζάχος, οι κ.κ. Ιωάννης Μάνεσης και Νεκτάριος Βλάχος από την Χαλυβουργία Ελλάδος ΑΕ.

 

Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε., ανταποκρινόμενος στην στρατηγική πράσινης ανάπτυξης για τα λιμάνια του μέλλοντος, την αναγκαιότητα μείωσης εκπομπών άνθρακα μέσω χρήσης εναλλακτικών καυσίμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την βιώσιμη διασύνδεσή του με το αστικό περιβάλλον στο οποίο ανήκει, ανακοινώνει την έγκριση της χρηματοδότησης της πρότασης CENTAVROS για την “Αναβάθμιση Υποδομής, Διασυνδεσιμότητας και Περιβαλλοντικής Βιωσιμότητας του Λιμένα Βόλου”, που κατέθεσε τον Ιανουάριο του 2022 στο πρόγραμμα CEF της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σε συνέχεια Σύμφωνης Γνώμης των αρμοδίων αρχών των Υπουργείων Ναυτιλίας, Υποδομών και Μεταφορών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η Ε.Ε. ενέκρινε τις χρηματοδοτήσεις μελετών για τα έργα του συστήματος ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίου- ξηράς κατά την παραμονή των πλοίων στο λιμάνι (cold-ironing), τεχνικές μελέτες αναβάθμισης και προστασίας του προσήνεμου μόλου καθώς επίσης και μελέτη για εκμετάλλευση κυματικής ενέργειας. Τα έργα στο σύνολό τους εντάσσονται στο σχέδιο ΠΡΩΤΕΑΣ που στοχεύει στην συνολική ενεργειακή αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Λιμένα Βόλου.

Ειδικά, όσον αφορά στην ενεργειακή αποδοτικότητα, η ανάπτυξη του συστήματος ηλεκτροδότησης πλοίων δια ξηράς θα επιτρέψει την δυνατότητα φόρτισης ηλεκτροκίνητων πλοίων και την δυνατότητα λειτουργίας των χωρίς απαίτηση λειτουργίας των μηχανών εξασφαλίζοντας παράλληλα την μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων κατά τη παραμονή τους στο λιμάνι και την μείωση του θορύβου που παράγουν. Μάλιστα, η λειτουργία αυτού του συστήματος αποτελεί υποχρέωση για όλους τους λιμένες, από το 2030 και μετά καθώς πέρα από τα περιβαλλοντικά οφέλη η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να οδηγήσει σε πιο εμπορικά ανταγωνιστικούς λιμένες, προσέλκυση επενδύσεων, κινητικότητα και ανάπτυξη.

Όσον αφορά στην αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών, η αναβάθμιση του προσήνεμου μόλου είναι απαραίτητη για την ορθή και ασφαλή λειτουργία του λιμένα απαλείφοντας πιθανούς μελλοντικούς κινδύνους και περαιτέρω φθορές της υφιστάμενης υποδομής του λιμένα.

Επίσης, όσον αφορά στην εκμετάλλευση της κυματικής ενέργειας για την μετατροπή της σε ηλεκτρική, θα μελετηθεί το ενεργειακό δυναμικό του λιμένα Βόλου, ο σχεδιασμός υλοποίησης και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκύψουν.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ Σωκράτης Αναγνώστου ευχαριστεί τόσο τους υπηρεσιακούς παράγοντες όσο και τους εταίρους που όπως τόνισε “δούλεψαν με μεθοδικότητα, οργάνωση και συνέπεια, προκειμένου να κάνουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να ενταχθούν προς χρηματοδότηση από την Ε.Ε. σημαντικές μελέτες που θα προωθήσουν την ανάπτυξη του λιμένος”.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1.900.000 ευρώ χρηματοδοτείται κατά 85% από τον Φάκελο Συνοχής του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» στον άξονα προτεραιότητας CEF-T-2021- COMPGEN, και υλοποιείται από κοινοπραξία εταίρων με συντονιστή τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και μέλη τους ΔΕΔΔΗΕ, Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, PROTASIS, HYDRUS, GATES, ROGAN.

 

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για τον λιμένα Βόλου και την ανάπτυξη των υποδομών του λιμένος, η διαμόρφωση του Γ' προβλήτα, μπαίνει σε φάση υλοποίησης, καθώς την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022 υπεγράφη η σύμβαση εκπόνησης μελέτης, μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΛΒ Α.Ε. Σωκράτη Αναγνώστου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της αναδόχου εταιρείας “ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.-Δ.Τ. ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ & ΣΙΑ ΕΕ δτ ΓΕΩΤΕΡ-ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΕ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΛ.ΤΕ.ΜΕ. ΕΠΕ κ. Αντώνη Μπουτάτη.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε με 350.000 ευρώ από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στην εκπόνηση μελέτης λιμενικού έργου επέκτασης κρηπιδώματος Προβλήτα Νο-3, μελέτης επιστρώσεων-επιχώσεων χερσαίας ζώνης (Κατηγορία 11), μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στατικές μελέτες δαπέδων και ακτομηχανική διερεύνηση.

Η επέκταση του προβλήτα Νο3 προβλέπεται να υλοποιηθεί σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει εγκριθεί από το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο. Πιο συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος του κρηπιδώματος που απομένει για την ολοκλήρωση της ανατολικής πλευράς και της κεφαλής του προβλήτα ανέρχεται σε 450 m, με ωφέλιμο βάθος εξυπηρέτησης τα -13 m.

Η συνολική έκταση του προβλήτα, όταν θα ολοκληρωθεί το έργο, θα ανέρχεται σε περίπου 200 στρέμματα, ενώ έχουν διαμορφωθεί υπαίθριοι αποθηκευτικοί χώροι 45.000 τ.μ.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει εγκριθεί από το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (MasterPlan) Λιμένα Βόλου (ΦΕΚ 419 Τ.Α.Α.Π.Θ./26-11-2013), ο προβλήτας Νο 3 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διακίνηση σκραπ, εμπορευματοκιβωτίων, ελεύθερη ζώνη, car terminal.

Ο Πρόεδρος του ΟΛΒ Κωνσταντίνος Τζήμος, έκανε λόγο για ένα σημαντικό έργο, αναβάθμισης των υποδομών του λιμένος Βόλου που θα ενισχύσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμένος.

Ο Διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ Σωκράτης Αναγνώστου, επεσήμανε ότι με το έργο αυτό, ολοκληρώνεται όλο το λιμάνι από πλευράς προβλητών και πλέον ο ΟΛΒ θα «τρέξει» για να αναζητήσει χρηματοδότηση. Όπως δήλωσε «εκτός από τη μεταφορά του σκραπ, που επιβάλλεται από την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και θα πραγματοποιηθεί στο υπάρχον τμήμα της προβλήτας, μπορούν να αναπτυχθούν κι άλλες δραστηριότητες. Σε συνδυασμό με τα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης από τον επιβατικό σταθμό μέχρι την είσοδο του λιμανιού, τα οποία έχει διεκδικήσει ο ΟΛΒ κι έχει δεσμευτεί ο ΟΣΕ να προχωρήσει, θα ωφεληθεί και θα αυξηθεί σημαντικά, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, η τρίτη προβλήτα, είναι ιδανικός χώρος για τη δημιουργία car terminal, εκφόρτωση αυτοκινήτων από πλοία (αυτοκινητάδικα), που θα έρχονται από Ασία ή Ευρώπη και θα προορίζονται είτε για Ελλάδα και Βαλκανικές χώρες ή για μεταφόρτωση με προορισμό τον Εύξεινο Πόντο. Πρόκειται για μια προσοδοφόρα δραστηριότητα με σχεδόν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Μπουτάτης Διευθύνων Σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας, δεσμεύτηκε ότι θα καταβληθούν προσπάθειες, έτσι ώστε να παραδοθούν οι μελέτες σε έξι με επτά μήνες, έτσι ώστε να προχωρήσει το έργο, ενσωματώνοντας, ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στη λιμενική τεχνολογία.

Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με την από 10.03.2022 απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του μοναδικού μετόχου (ΤΑΙΠΕΔ) της εταιρίας μας και κατόπιν της υπ’ αριθμ. 5658/513/17.03.2022 απόφασης ΔΣ ΟΛΒ ΑΕ, η νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου ΑΕ, έχει ως εξής:

- Τζήμος Κωνσταντίνος του Νικολάου – Πρόεδρος ΔΣ, μη εκτελεστικό μέλος
- Αναγνώστου Σωκράτης του Ευσταθίου - Διευθύνων Σύμβουλος, εκτελεστικό μέλος
- Σιούρας Χαρίλαος του Δημητρίου - μη εκτελεστικό μέλος
- Φράγκος Σπυρίδων του Ευσταθίου - μη εκτελεστικό μέλος
- Βεγίρης Ευάγγελος του Σωτηρίου - μη εκτελεστικό μέλος
- Φυτιλής Σπυρίδων του Νικολάου – μη εκτελεστικό μέλος, ως εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΟΛΒ ΑΕ
- Κρητικός Θωμάς του Νικολάου, Φορτοεκφορτωτής – μη εκτελεστικό μέλος, ως εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος (Ο.Φ.Ε.)
- Μπασδάνης Αριστοτέλης του Αχιλλέα, – μη εκτελεστικό μέλος, ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας

Page 3 of 7
Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς