Από την Τρίτη 21/4 έως την Πέμπτη 23/4 πραγματοποιήθηκε στο Λιμάνι της Πάτρας Επιθεώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (DGMOVE/EMSA) των συνθηκών ασφαλείας Λιμένα και Λιμενικών Εγκαταστάσεων στο πλαίσιο του κανονισμού 725/2004 και της Οδηγίας 65/2005.
Τα μέτρα ασφαλείας του Ο.Λ.ΠΑ. αξιολογηθήκαν ιδιαιτέρα ικανοποιητικά προς τις απαιτήσεις του Σχεδίου Ασφαλείας Λιμένα (Σ.Α.Λ.) και του Σχεδίου Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (Σ.Α.Λ.Ε.).
Η ασφάλεια του Λιμένα και τα μέτρα που λαμβάνονται αποτελούν μέριμνα και ευθύνη του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. και υλοποιούνται σε συνεργασία με ιδιωτική Εταιρεία φύλαξης.
Οι διαδικασίες αποτροπής εντός της λιμενικής ζώνης γίνονται από το ΚΛΠ και εκτός της λιμενικής ζώνης γίνονται από την ΕΛ.ΑΣ σε συνεργασία με το Κέντρο Ελέγχου Ασφαλείας (ΚΕΑ) του Ο.Λ.ΠΑ.
Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Κώστας Πλατυκώστας τόνισε ότι: «Το λιμάνι στης Πάτρας είναι το ασφαλέστερο Ελληνικό λιμάνι στον θαλάσσιο διάδρομο Αδριατικής-Ιονίου συμβάλλοντας στην ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών λιμανιών στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Το αυξανόμενο πρόβλημα των μεταναστών και προσφύγων αντιμετωπίζεται με την απαιτούμενη κοινωνική ευαισθησία και την υλοποίηση των μέτρων ασφαλείας του ΣΑΛΕ και του ΣΑΛ του λιμένα. Ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ έχει σχεδιάσει και υλοποιεί αποτελεσματικά ένα καινοτόμο σύστημα ασφαλείας σε συνεργασία με το Υπουργείο, το ΚΛΠ την ΕΛ.ΑΣ και την εταιρεία φύλαξης του λιμένα.
Παράλληλα η έναρξη της λειτουργίας της πύλης ελέγχου πεζών αποτελεί σημαντικό βήμα στη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας των μεταφορών του λιμένα Πατρών.»