Επίσκεψη εργασίας του προέδρου του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επισκέφτηκε σήμερα ο πρόεδρος του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος είχε διαδοχικές συναντήσεις με τη διοίκηση της Ο.Λ.Θ. Α.Ε., με φορείς της πόλης, καθώς επίσης με στελέχη και εργαζόμενους της εταιρίας.
Ο κ. Πιτσιόρλας, ο οποίος συνοδευόταν από συμβούλους και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αρχικά συναντήθηκε με τα μέλη του ΔΣ της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. και συζήτησε διεξοδικά το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με το οποίο οι δεσμευτικές προσφορές προβλέπεται να κατατεθούν το αργότερο μέχρι τις αρχές Απριλίου.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ και φορέων της πόλης, στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο Δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπακατσέλος, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Ελλάδος και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μανδρινός, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Καρούλης, ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo, Τάσος Τζήκας και εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Πιτσιόρλας ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ. Όπως ανέφερε, στη δύσκολη αυτή περίοδο της δημοσιονομικής προσαρμογής είναι μονόδρομος η προσέλκυση επενδύσεων, επισημαίνοντας ότι το πρόγραμμα αποτελεί κομβικό σημείο στην πορεία ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας. Σε ό,τι αφορά την ΟΛΘ ΑΕ τόνισε ότι το γεγονός πως υπάρχουν οχτώ ενεργοί υποψήφιοι επενδυτές δείχνει τη σημασία που έχει το λιμάνι και λόγω της γεωγραφικής του θέσης. Ειδική αναφορά έκανε στη Δημόσια Αρχή Λιμένος, η οποία, όπως είπε, θα θεσμοθετηθεί με νόμο πριν από την παραχώρηση, έτσι ώστε να διασφαλιστούν οι δημόσιες λειτουργίες του λιμένος, καθώς και στην απόδοση ποσοστού 3,5% επί του τζίρου στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Παντής, τόνισε πως στόχος της διοίκησης είναι η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και της ανάπτυξης της πόλης και η αύξηση της αξίας του λιμανιού. Ανάφερε ενδεικτικά τις παρεμβάσεις για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων, καθώς και τη λύση που βρέθηκε έπειτα από 15 χρόνια για τη σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, επισημαίνοντας ότι με τη βοήθεια του ΤΑΙΠΕΔ και της «Εγνατία Οδός ΑΕ» εξασφαλίστηκαν 35 εκατομμύρια για την υλοποίηση του έργου και σύντομα θα προκηρυχθεί η σχετική μελέτη. Επίσης, υπογράμμισε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα τεθεί σε διαβούλευση με τους φορείς της πόλης το μάστερ πλαν της ΟΛΘ ΑΕ.
Στη διάρκεια της συζήτησης οι εκπρόσωποι των φορέων εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, όπως η διασφάλιση των επενδύσεων με αιχμή την επέκταση του 6ου Προβλήτα, τα όρια της διακίνησης και ο τρόπος επιλογής του επενδυτή. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ τόνισε πως ο προσδιορισμός του τιμήματος θα γίνει υπό τον όρο υλοποίησης των επενδύσεων, ενώ η τελική αξιολόγηση θα γίνει με βάση όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ποιοτικά κριτήρια. Παράλληλα, υπογράμμισε πως η σημερινή σύσκεψη ουσιαστικά ανοίγει τη διαβούλευση για την αποκρατικοποίηση του λιμένος της Θεσσαλονίκης, η οποία θα συνεχιστεί κατά τη διαδικασία τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης, μέσα από την οποία θα προσδιοριστούν οι οικονομικοί και τεχνικοί όροι.