Κατά τη διάρκεια των εργασιών της δεύτερης ημέρας του Συνεδρίου του Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης (ESPO), ο Πρόεδρος της ESPO κ. Santiago Garcia – Mila,
η Γενική Γραμματέας της ESPO κ. Isabelle Ryckbost, ο Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο Γεν. Δ/ντης ΟΛΠ κ. Σταύρος Χατζάκος και ο Ευρωβουλευτής και Εισηγητής του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού για τη λιμενική αγορά κ. Knut Fleckenstein, παραχώρησαν συνέντευξη τύπου, της οποίας το πλήρες κείμενο έχει ως ακολούθως:
Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015
Συνέντευξη Τύπου
Γιώργος Ανωμερίτης: Σας καλωσορίζουμε στη Συνέντευξη Τύπου που θα δώσουμε για τα θέματα του Συνεδρίου της ESPO. Τη Συνέντευξη θα παραθέσουν, και θα απαντήσουν στις ερωτήσεις σας, ο Πρόεδρος της ESPO κύριος Santiago Garcia-Mila, η Γενική Γραμματέας της ESPO κυρία Isabelle Ryckbost, και φυσικά ο κύριος Knut Fleckenstein, ο οποίος είναι και ο εισηγητής του Κανονισμού. Η διαδικασία θα είναι όσο γίνεται πιο σύντομα, διότι, αμέσως μετά, θα ακούσουμε τους ομιλητές, μεταξύ των οποίων και ο κύριος Fleckenstein, για τα θέματα του Κοινοτικού Κανονισμού.
Είναι χαρά μας, γιατί είναι μαζί μας εδώ και ο κύριος Φώτης Καραμίτσος, ο Γενικός Διευθυντής και ο κύριος Δημήτριος Θεολογίτης, οι οποίοι είναι εξάλλου και εισηγητές στις εργασίες του Συνεδρίου. Δε θέλω να πω τίποτε για το Συνέδριο. Όλα θα τα ακούσετε, τα ακούσατε, είναι ένα Συνέδριο εξαιρετικά σημαντικό, όπως και η Γενική Συνέλευση η οποία έγινε. Θα ήθελα όμως, για να μη χάνουμε το χρόνο μας, να δώσω το λόγο στον Πρόεδρο, τον φίλο, τον Santiago Garcia-Mila, και μετά στους υπόλοιπους ομιλητές.
Santiago Garcia-Mila: Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και να σας πω με πολύ μεγάλη χαρά ότι το Συνέδριο είχε πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία και συνεχίζεται με πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία. Αισθανόμαστε πάρα πολύ ευτυχείς που βρισκόμαστε εδώ και μπορούμε να ζήσουμε την ατμόσφαιρα της χώρας. Γενικά αισθανόμαστε πάρα πολύ άνετα για όλα τα θέματα που συζητούνται αυτές τις δύο ημέρες. Πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να ευχαριστήσω τις αρχές καθώς και τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς για τη φιλοξενία, καθώς και για το γεγονός ότι διοργάνωσε το Συνέδριο αυτό. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω και όλες τις άλλες αρχές που συνέβαλαν και συμβάλλουν στη συζήτηση. Εν συντομία να σας πω ότι ο Οργανισμός Ευρωπαϊκών Λιμένων την Τετάρτη είχε τη Γενική του Συνέλευση, όπου και συζητήσαμε εσωτερικά τα θέματα που αναπτύχθηκαν στη συνέχεια στο Συνέδριο. Το βασικό θέμα όπως είδατε ήταν η ενέργεια, ήτανε το βασικό ζήτημα για όλους μας, δεδομένου ότι μπορεί να συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη. Όπως βλέπετε πίσω και στην αφίσα, ο τίτλος του συνεδρίου είναι «χωρίς λιμάνια δεν υπάρχει ενέργεια, χωρίς ενέργεια δεν υπάρχουν λιμάνια». Αυτό αποτέλεσε και το βασικό θέμα του Συνεδρίου. Βεβαίως θα ήθελα να σας πω τώρα ότι ο Οργανισμός Ευρωπαϊκών Λιμένων συνεργάζεται στενά και με την Επιτροπή και με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, και γενικότερα εκτιμούμε πάρα πολύ αυτή τη συνεργασία που έχουμε. Όλοι εκθέτουμε τις ιδέες μας, και οι δύο πλευρές, και στο τέλος φτάνουμε σε ένα πάρα πολύ εποικοδομητικό και ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Όπως γνωρίζετε συζητήσαμε για τον κανονισμό για τα λιμάνια και θα συνεχίσουμε να συζητάμε γι’ αυτό, καθώς και για τη Λευκή Βίβλο για τις Μεταφορές και για την Πολιτική της ΕΕ για τις Μεταφορές. Αυτά ήταν βασικά τα θέματα που συζητήσαμε αυτές τις δύο ημέρες. Ευχαριστώ.
Γιώργος Ανωμερίτης: Ευχαριστώ Santiago, και τώρα η Γενική Γραμματέας, η Isabelle Ryckbost, η οποία έφερε και όλο το βάρος, την πρωτοβουλία, για το Συνέδριο αυτό, και γι’ αυτό την ευχαριστώ και προσωπικά ιδιαιτέρως.
Isabelle Ryckbost: Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω κύριε Ανωμερίτη και να σας πω ότι το βάρος το μοιραστήκαμε μαζί με τον ΟΛΠ και θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε πάρα πολύ για τη βοήθειά σας και για τη φιλοξενία. Σας ευχαριστώ.
Όσον αφορά το θέμα του Συνεδρίου «Λιμάνια και Ενέργεια», το βασικό μήνυμα που θέλω να σας μεταφέρω όσον αφορά αυτό το ζήτημα είναι ότι αν δούμε ποια είναι τα αγαθά που διακινούνται στα Ευρωπαϊκά Λιμάνια, θα δούμε ότι 40% αυτών συνδέεται με την ενέργεια. Συνεπώς αν θέλουμε πράγματι να αναγνωρίσουμε ότι το τοπίο της ενέργειας αλλάζει, δεδομένου ότι μιλάμε για απαλλαγή από άνθρακα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι θα πρέπει να αλλάξουνε και τα λιμάνια. Και αν θέλουμε να έχουμε τη συζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη λεγόμενη «Ένωση της Ενέργειας» τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλάβουμε στη συζήτηση και τα λιμάνια.
Θα ήθελα να σας πω λίγα λόγια για τη συζήτηση που διεξάγεται για την πολιτική για τα λιμάνια και για τον Κανονισμό για τα λιμάνια, η οποία διεξάγεται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Γενικότερα η διαδικασία υποβολής πρότασης ήτανε δύσκολη για μας, αλλά η πρόταση αυτή έχει πάρει πλέον για μας τη σωστή κατεύθυνση, και αυτό χάρη και στη συνεργασία και τη βοήθεια του εισηγητή, του κυρίου Fleckenstein. Χάρη σε αυτή την ομαλή εξέλιξη πλέον και το Συμβούλιο στρέφεται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Τώρα όσον αφορά τον Κανονισμό, αυτό που διακηρύσσουμε εμείς είναι η αυτονομία των λιμανιών να χρεώνουνε τα ίδια όπως θέλουνε, στη συνέχεια να έχουνε την ικανότητα οι οργανισμοί λιμένων να θέτουνε κάποια ελάχιστα κριτήρια και προϋποθέσεις για τους παρόχους των υπηρεσιών, και τέλος να μπορούνε να διατηρήσουνε τη διαφορετικότητά τους. Διότι τα λιμάνια στην Ευρώπη είναι ομολογουμένως πάρα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Μάλιστα εχθές στη θέση που υποβάλλαμε όσον αφορά τη Λευκή Βίβλο για τα Λιμάνια, υπογραμμίσαμε πόσο σημαντικός ρόλος είναι αυτός ο πολυδιάστατος ρόλος που έχουνε τα λιμάνια, ο οποίος είναι ταυτόχρονα οικονομικός και εμπορικός. Έχουνε λοιπόν πάρα πολλούς ρόλους και συνεπώς θα θέλαμε αυτό να ληφθεί πάρα πολύ σοβαρά υπόψιν στην πολιτική που θα αφορά τα λιμάνια.
Γιώργος Ανωμερίτης: Στο συνέδριο πήραν μέρος οι Ευρωβουλευτές: η κυρία Καϊλή, η κυρία Vozemberg, ο κύριος Κύρκος, οι οποίοι θα μιλήσουν και στην επόμενη ενότητα, αλλά μαζί μας είναι ένας από τους πιο παλιούς Ευρωβουλευτές, αλλά και εισηγητής του Κανονισμού, ο κύριος Fleckenstein, τον οποίον έχουμε κοντά μας, και θα ακούσουμε τις εισαγωγικές του απόψεις. Άλλωστε θα μιλήσει και λίγο μετά, γι’ αυτό θα τα πει όλα εκεί.
Knut Fleckenstein: Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μου δίνετε να απευθυνθώ σε αυτή τη συνέντευξη τύπου. Η παρέμβασή μου θα είναι αρκετά σύντομη δεδομένου ότι στην επόμενη συνεδρία θα έχετε την ευκαιρία να ακούσετε πολύ περισσότερα. Ο τίτλος της πρώτης συνεδρίας σήμερα ήταν «χωρίς λιμάνια δεν υπάρχει ενέργεια, χωρίς ενέργεια δεν υπάρχουν λιμάνια». Όταν ψάχναμε να βρούμε τον τίτλο για τη δεύτερη συνεδρία δυσκολευτήκαμε λιγάκι και είχαμε σκεφτεί «χωρίς λιμάνια, χωρίς κανονισμό» ή «πολύ κανονισμός οδηγεί στην εξαφάνιση των λιμανιών».
Τώρα θα ήθελα να σας πω ότι είναι η τρίτη προσπάθεια που γίνεται από την Επιτροπή, το Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο προκειμένου να καταλήξουμε σε έναν Κανονισμό ο οποίος θα είναι προς όφελος των Λιμανιών αλλά και των χρηστών αυτών. Απέχουμε πάρα πολύ από το πρώτο προσχέδιο κανονισμού που είχαμε υποβάλλει πριν από κάποια χρόνια, και από τότε έχουμε διανύσει μία σημαντική απόσταση. Η ουσία είναι ότι δεν θέλουμε πλέον να εστιάζουμε σε ένα μόνο προφίλ για τα λιμάνια. Ο τίτλος κάλλιστα θα μπορούσε να είναι «δεν υπάρχει μία λύση για όλα τα λιμάνια», «δεν υπάρχει ένα προφίλ για όλα τα λιμάνια» και αυτό το υπογραμμίζουμε γιατί θεωρούμε ότι τα λιμάνια διαφέρουν μεταξύ τους. Επίσης θεωρούμε ότι θα πρέπει να περάσουμε σε λεπτομέρειες που αφορούν στα λιμάνια και να αποφύγουμε περεταίρω γραφειοκρατία και περεταίρω κανονισμούς, οι οποίοι ανακόπτουν ουσιαστικά την ομαλή λειτουργία των λιμανιών. Αυτό που θέλουμε εμείς να πετύχουμε είναι να διασφαλίσουμε την αυτονομία των λιμανιών, να θεσπίσουμε ξεκάθαρους κανόνες για τη διαφάνεια, και να ορίσουμε και τα δικαιώματα των χρηστών, κάτι το οποίο θα καταστήσει τα λιμάνια πιο ελκυστικά στη συνέχεια.
Επίσης θα ήθελα να σας πω ότι αυτά είναι τα βασικά σημεία που έχουμε συμπεριλάβει στη θέση μας, και επιπλέον θα προσπαθήσουμε να ασχοληθούμε και με το ζήτημα των δικαιωμάτων των εργατών στα λιμάνια, των λιμενεργατών, δεδομένου ότι σε αρκετά ευρωπαϊκά λιμάνια οι συνθήκες δεν είναι οι αναμενόμενες, κάτι το οποίο δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται στην Ευρώπη του 21ου αιώνα. Αυτά τα σύντομα σχόλια είχα να σας πω. Αν θέλετε μπορείτε να με ακούσετε στη συνέχεια στη διπλανή αίθουσα. Γιώργος Ανωμερίτης: Το λόγο τώρα στον κύριο Χατζάκο, και αμέσως μετά οι εκλεκτοί προσκεκλημένοι μας θα απαντήσουν σε ερωτήσεις που τυχόν θα θέσετε.
Σταύρος Χατζάκος: Πολύ σύντομα θα ήθελα να πω ότι ολοκληρώνουμε σε λίγο το Συνέδριο αυτό με μία πολύ σημαντική συζήτηση για την Οδηγία. Να πω ότι ο ΟΛΠ όλα αυτά τα χρόνια, συμμετείχε στην ίδρυση και στη συνέχεια σε όλες τις συζητήσεις οι οποίες γινόντουσαν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για να γνωρίζουμε τη νομοθεσία η οποία θα απασχολούσε κάποια στιγμή και τη χώρα μας. Να πω ότι είχαμε ένα πολύ σημαντικό ρεκόρ συμμετοχής, η οποία έφτασε τα 300 άτομα, και με την ευκαιρία της συνάντησης αυτής κάναμε κάτι το οποίο νομίζω ότι θα μας βοηθήσει να μας θυμούνται για πολλά χρόνια. Εκδώσαμε ένα γραμματόσημο με τη βοήθεια του αρμόδιου ταχυδρομικού οργανισμού, όπου υπάρχει το λογότυπο της ESPO. Το γραμματόσημο αυτό κυκλοφορεί πλέον από εχθές στην Ελλάδα και ελπίζουμε πολύ σύντομα και η Κομισιόν να λαμβάνει τις επιστολές θετικές ή αρνητικές με το γραμματόσημο της ESPO. Για να μας θυμάστε. Ευχαριστώ πολύ!
Γιώργος Ανωμερίτης: Θα παρακαλούσα να τεθούν οι ερωτήσεις από τους εκπροσώπους του τύπου με την παράκληση, όποιος παίρνει το λόγο να λέει το όνομά του, το μέσο που εκπροσωπεί και σε ποιον από το πάνελ, κυρίως από τους τρεις επίσημους καλεσμένους μας που θ’ απαντήσουν, τίθεται η ερώτηση. Ευχαριστώ.
Σταύρος Μαλαγκωνιάρης: Από το «Πειραιάς Today». Απ’ ότι αντιλήφθην και απ’ ότι παρακολουθούμε και στο Συνέδριο, η ουσία της συζήτησης είναι ο τρόπος ανάπτυξης των ευρωπαϊκών λιμανιών τα επόμενα χρόνια στον 21ο αιώνα. Αντίστοιχη συζήτηση φυσικά έχει ανοίξει και στην Ελλάδα. Μία από τις προτάσεις που συζητιούνται και έχουν ξεκινήσει και οι σχετικές διαδικασίες, είναι για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η ερώτησή μου απευθύνεται κυρίως προς τον κύριο Πρόεδρο της ESPO, να μας πει ποια είναι η θέση της ESPO για ένα τέτοιο μοντέλο ανάπτυξης – παραχώρησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, δύο οργανισμών λιμένων. Ευχαριστώ πολύ.
Santiago Garcia-Mila: Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που βρίσκεστε σήμερα εδώ και να σας ευχαριστήσω και για την ερώτηση. Η ουσία είναι ότι στην Ευρώπη υπάρχουν πολλά και διαφορετικά μοντέλα. Παραδείγματος χάριν στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουμε πολλά ιδιωτικά λιμάνια. Στην Ευρώπη η πλειονότητα αυτών είναι δημόσιες οντότητες. Τώρα η άποψή μας είναι ότι τα λιμάνια και η επιτυχία αυτών εξαρτάται από τον τρόπο που τα διαχειρίζεσαι και από τα εργαλεία που έχεις για να ολοκληρώσεις σωστά την διαδικασία αυτή. Αυτά τα εργαλεία είναι που θα καταστήσουν ένα λιμάνι ελκυστικό, που θα του δώσουν την ικανότητα να παράσχει σωστές υπηρεσίες, τις υπηρεσίες που χρειάζεται δηλαδή η κοινωνία, και γενικότερα να προσδώσουν μία προστιθέμενη αξία. Αυτό ακριβώς πρέπει να προσέξουμε. Πώς θα δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία, πώς θα παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Και γι’ αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να επιτελέσουμε σωστά το έργο μας. Οπότε το μοντέλο δεν σημαίνει ότι μπορεί να εγγυηθεί την επιτυχία. Αυτό που μπορεί να εγγυηθεί την επιτυχία είναι ο τρόπος διαχείρισης, τα εργαλεία που έχεις στη διάθεσή σου και το πόσο λαμβάνεις υπόψιν την ανταγωνιστικότητα της ευρύτερης οικονομίας.
Μαίρη Ευθυμιάτου: Καλημέρα! Ευχαριστούμε για τη συνέντευξη τύπου. Από το ελληνικό περιοδικό Supply Chain & Logistics και το βρετανικό Fair Play. Μία ερώτηση για τον κύριο Fleckenstein. Θα σας ακούσουμε βεβαίως μετά. Αναφερθήκατε στην προσπάθεια που κάνει το τρίτο πακέτο, αυτό που αφορά στον Κανονισμό και μιλήσατε για βελτιώσεις στο πλαίσιο εργασίας στα λιμάνια πανευρωπαϊκά. Θα ήθελα απλά να μας περιγράψετε επιγραμματικά σε ποιους άξονες κινείται ο Κανονισμός αναφορικά με τη βελτίωση της εργασίας στα λιμάνια.
Knut Fleckenstein: Αυτός ο κανονισμός δεν εστιάζει ούτε στοχεύει στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας στα λιμάνια. Βεβαίως δεδομένου ότι συζητάμε για τα λιμάνια και πώς θα μπορέσουμε να τα στηρίξουμε και να τα βοηθήσουμε να λειτουργούν καλύτερα, τότε σίγουρα θα πρέπει να λάβουμε και αυτό το ζήτημα υπόψιν. Γι’ αυτό έχουμε ζητήσει και από την Επιτροπή και από τα κράτη μέλη της ΕΕ να συμμετάσχουν σε έναν κοινωνικό διάλογο προκειμένου να καταπιαστούμε με αυτό το ζήτημα. Τώρα δεν πρέπει να μιλάμε μόνον για αριθμούς, γι’ αυτό αναφερόμαστε σε αυτό το ζήτημα. Η ουσία είναι ότι σε ορισμένα ευρωπαϊκά λιμάνια ίσως οι συνθήκες εργασίας να μην είναι οι αναμενόμενες, όπως σας είπα, και γι’ αυτό πρέπει να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα αυτό. Και γι’ αυτό θα χρησιμοποιήσουμε και αυτό τον Κανονισμό, για να υπενθυμίσουμε σε όλους τους αρμόδιους ότι θα πρέπει να δίνουν προσοχή και σε αυτό το ζήτημα της βελτίωσης των συνθηκών εργασίας.
Σε εσάς με την πρώτη ερώτηση, δεν με ρωτήσατε αλλά θα ήθελα να σας απαντήσω. Εγώ δεν μπορώ να φανταστώ την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών. Μπορώ να φανταστώ να υπάρχει ανταγωνισμός μέσα στα λιμάνια. Δεν μπορώ να διανοηθώ πώς μπορούμε να πουλήσουμε μία τόσο σημαντική υποδομή. Γιατί θεωρώ ότι πουλώντας μία τέτοια υποδομή είναι σαν να πουλάς την ευθύνη που σου αναλογεί. Σας ευχαριστώ.
Γιώργος Ανωμερίτης: Αν δεν υπάρχει κάποια άλλη ερώτηση. Θα τα ακούσετε όλα στην επόμενη ενότητα στη μεγάλη αίθουσα. Θανάσης Αντωνίου: Από το περιοδικό Logistics. Για τον Πρόεδρο, για εσάς κύριε Ανωμερίτη μία ερώτηση. Χθες το βράδυ πήγα στα εγκαίνια μίας έκθεσης, το Athens Digital Festival, το οποίο είναι κρατική οντότητα. Μέσα στην έκθεση υπήρχε ένα βίντεο ενός καλλιτέχνη, το οποίο έδειχνε δραματοποιημένα τις συνθήκες εργασίας στο κινεζικό λιμάνι στον Πειραιά. Μου έκανε τρομερή εντύπωση και το παρακολούθησα. Το βίντεο λεγόταν «cargonauts». Ένα παιχνίδι. Το παρακολούθησαν διάφοροι άνθρωποι. Και η πρώτη εμφάνιση αυτού του βίντεο ήταν χθες βράδυ στην Ελλάδα, στην Αθήνα. Και όταν τους ρώτησα τι ακριβώς δείχνει, μου είπαν κάτι απίστευτα πράγματα οι άνθρωποι που είχαν φτιάξει αυτό το βίντεο. Δεν ήταν ζωντανό, δηλαδή δεν ήταν φιλμ, είναι digital το βίντεο αλλά δείχνει την κατάσταση που επικρατεί με τους εργαζόμενους, τα συστήματα ασφαλείας, τον έλεγχο της προσωπικότητας και όλα αυτά. Πώς το κρίνετε εσείς ότι σε ένα δημόσιο φεστιβάλ όπως είναι αυτό, στη Διπλάρειο Σχολή, με έξοδα του υπουργείου Πολιτισμού, προβάλλεται ένα τέτοιο βίντεο δραματοποιημένο για τις άθλιες, όπως λένε αυτοί, συνθήκες που επικρατούν στο λιμάνι.
Γιώργος Ανωμερίτης: Προσωπικά συμμετέχω σε αυτό το Συνέδριο και δεν συμμετέχω στο Φεστιβάλ και δεν ξέρω τι έχει γίνει. Αυτό που μπορώ να πω όμως είναι ότι μέσα σε δύσκολες συνθήκες για την πατρίδα μας, διοίκηση και εργαζόμενοι στον ΟΛΠ λειτουργούν με ευθύνη, με υπευθυνότητα, και παράγουν ότι το καλύτερο έχοντας και οράματα και στόχους που δεν έχουν καμία σχέση με αυτά τα οποία έχουν επιδειχθεί. Θα φροντίσουμε να το δούμε και εμείς για να έχουμε μία άποψη.
Η τελευταία ερώτηση από τον κύριο Τσιπλάκη από την Ναυτεμπορική.
Τσιπλάκης: Καλημέρα σε όλους. Επειδή τέθηκε προηγουμένως η ερώτηση από τον συνάδελφο τον κύριο Μαλαγκωνιάρη σε ότι αφορά τον ΟΛΠ, και απάντησε τόσο ο κύριος Fleckenstein όσο και ο κύριος Santiago Garcia, θα ήθελα να θέσω την ερώτηση και σε δύο δικούς μας έλληνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στον κύριο Καραμίτσο και στον κύριο Θεολογίτη: υπάρχει θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσον αφορά στην πώληση των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ;
Santiago Garcia-Mila: Σας είπα και πρωτύτερα ότι ο Οργανισμός Ευρωπαϊκών Λιμένων είναι ένας οργανισμός που μετρά 27 μέλη και πάνω από 300 λιμάνια, τα οποία είναι διαφορετικά μεταξύ τους και έχουν διαφορετικό τρόπο λειτουργίας. Τώρα ήθελα να σας πω ότι δεν έχουμε συναίνεση όσον αφορά τα ζητήματα των λιμανιών και πώς πρέπει να είναι και πώς πρέπει να διαχειρίζονται. Όπως σας είπα υπάρχουν ιδιωτικές οντότητες, δημόσιες οντότητες, λιμάνια τα οποία τα διαχειρίζονται τοπικές αρχές, άλλα τα οποία τα διαχειρίζονται οι περιφερειακές αρχές. Η ουσία είναι ότι όλα τα λιμάνια πρέπει να λάβουν υπόψιν την δημόσια αποστολή τους, αν θέλετε, να προσφέρουν προστιθέμενη αξία στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής. Αυτό είναι το βασικό, και δεν έχουμε μία κοινή θέση ως προς αυτά ως Οργανισμός, ως Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η πλειονότητα των λιμανιών είναι δημόσιες οντότητες.
Γιώργος Ανωμερίτης: Ευχαριστώ πολύ. Δημήτρη θέλεις να πεις κάτι; Δυο λόγια, ο κύριος Θεολογίτης έχει το λόγο. Δημήτρης Θεολογίτης: Οι θεσμοί είχαν συμπεριλάβει στα έγγραφα συνεργασίας την ιδιωτικοποίηση ορισμένων δημοσίων εταιρειών. Μεταξύ αυτών ήταν και ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ. Αυτό εγράφτηκε χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερη προτίμηση για το μοντέλο το οποίο θα έπρεπε να πάρει αυτή η ιδιωτικοποίηση. Ξέρετε ότι αυτά τα έγγραφα έχουν περάσει από διάφορα στάδια, είχε αναφερθεί ότι μπορεί να γίνει και με παραχωρήσεις, έχει αφεθεί κενό. Οι επιλογές από εκεί και πέρα αφήνονται στην Ελληνική Κυβέρνηση. Ταυτόχρονα η Επιτροπή έχει ιδρύσει την Task Force Greece, η οποία είναι ένας οργανισμός, ο οποίος έχει σκοπό την παροχή τεχνικής υποστήριξης για να υλοποιηθεί αυτό το πρόγραμμα στήριξης. Στα πλαίσια αυτής της Task Force οι μελέτες που γίνανε δείξανε ότι υπάρχουν ορισμένα πράγματα, ορισμένες πράξεις οι οποίες πρέπει να γίνουν πριν αποφασιστεί ακριβώς ο δρόμος ο οποίος θα ακολουθηθεί. Μεταξύ αυτών είναι για παράδειγμα ο διαχωρισμός των δημοσίων από των εμπορικών δραστηριοτήτων. Υποθέτουμε ότι αυτά τα πράγματα οι ελληνικές αρχές αυτές τις πράξεις τις έχουν λάβει υπόψιν τους και υποθέτουμε ότι στον τρόπο τον οποίον τελικά θα ακολουθήσουν, θα φροντίσουν ώστε να μην παραχωρηθούν διαδικασίες ή αρμοδιότητες οι οποίες δεν εμπίπτουν σε ιδιώτες.
Γιώργος Ανωμερίτης: Ευχαριστώ τον κύριο Θεολογίτη και ευχαριστώ και όλους εσάς. Θα συνεχίσουμε στην τελευταία φάση των συζητήσεών μας μέσα στην αίθουσα και στο τέλος ελπίζουμε ότι όλα τα συμπεράσματα θα είναι θετικά όπως αναμένουμε γι’ αυτό το Συνέδριο. Ευχαριστώ.
Κατεβάστε τη Συνέντευξη Τύπου!