Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο η Ένωση Λιμένων Ελλάδος

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο η Ένωση Λιμένων Ελλάδος

Στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, θα συνεδριάσει την Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024 και ώρα 18.00, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

O.Λ.Η. Α.Ε.: Εθελοντική δράση καθαρισμού Ενετικού Λιμένα υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε

O.Λ.Η. Α.Ε.: Εθελοντική δράση καθαρισμού Ενετικού Λιμένα υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και  του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε

Στο πλαίσιο Εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος πραγματοποιήθηκε την 29 Ιουνίου 2024 εθελοντικός υποβρύχιος καθαρισμός του βυθού του Ενετικού λιμένα Ηρακλείου, υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε. και την ενεργό συμμετοχή ευαισθ...

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I»

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I»

Το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I» σημαίας Μάλτας, της εταιρείας MSC, κατέπλευσε την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024, στο Λιμένα Βόλου.

Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ:. Πάνω από 425 νέα δέντρα και θάμνοι στο Νέο Λιμάνι της Πάτρας

Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ:. Πάνω από 425 νέα δέντρα και θάμνοι στο Νέο Λιμάνι της Πάτρας

Ο καλύτερος χρόνος να φυτέψεις ένα δέντρο είναι είκοσι χρόνια πριν. Ο δεύτερος καλύτερος είναι σήμερα. Έτσι και ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών Α.Ε. σήμερα ολοκλήρωσε την δενδροφύτευση περισσοτέρων των 425 νέων δέντρων, φυτών και θάμνων στο νέο λιμάνι. Περισσότερα από 200 ελιές και αρμυρίκια και θάμνοι...

ΟΙ κατευθυντήριες πολιτικές στον τομέα της Γαλάζιας Οικονομίας παρουσιάστηκαν στην Ατζέντα για τα Λιμάνια ως κόμβοι της Γαλάζιας Οικονομίας από την Περιφέρεια Κρήτης, την Διάσκεψη των Παράκτιων Περιφερειών (CPMR), και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022 στον Αγ. Νικόλαο Λασιθίου.

Στην Κρήτη συνυπάρχουν λιμάνια, παραλίες, μαρίνες, αλιευτικές δραστηριότητες, χώροι αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλους, στοιχεία που καθορίζουν και την Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης για τη Γαλάζια Οικονομία και την στόχευση ειδικότερα στις τεχνολογικές καινοτομίες.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ Μηνάς Παπαδάκης στην ομιλία του «Το μέλλον των Λιμανιών και ο στρατηγικός προσανατολισμός», αφού έκανε μία σύντομη αναφορά για την πολύ λειτουργικότητα του λιμανιού με όλες τις λιμενικές του δραστηριότητες οχηματαγωγά πλοία, φορτία, ιστιοπλοΐα, ναυπηγείο, κρουαζιέρα, αναφέρθηκε στην σύνδεση της Κρήτης με τον Πειραιά και τα νησιά των Κυκλάδων με 2 εκατ. επιβάτες ετησίως και 300.000 οχήματα και το 45% των εσόδων του λιμανιού να προέρχεται από τον τομέα των πλοίων. Όσον αφορά την αναφορά του τον τομέα της κρουαζιέρας επεσήμανε ότι, η επισκεψιμότητα ανέρχεται σε κανονικό έτος σε 300.000 επιβάτες, ο δε εμπορευματικός τομέας εξυπηρετεί κυρίως τις ανάγκες εισαγωγών και εξαγωγών της τοπικής οικονομίας. Ωστόσο, δημογραφικές, περιβαλλοντικές και τεχνολογικές τάσεις διαμορφώνουν συνεχώς το μέλλον των λιμανιών, τονίζοντας ότι οι ενδιαφερόμενοι φορείς της παγκόσμιας λιμενικής και ναυτιλιακής βιομηχανίας πρέπει να λάβουν υπόψιν τους στους στρατηγικούς και πολιτικούς τους σχεδιασμούς σε σχέση με αυτές τις τάσεις.

Ως αναφορά στους δημογραφικούς παράγοντες κατονόμασε την αύξηση του πληθυσμού, την αστικοποίηση και τέλος την αύξηση των μελλοντικών πολιτικών εντάσεων ως απόρροια της μετατόπισης της οικονομικής ισορροπίας και των αυξημένων ανισοτήτων οι οποίες θα αυξήσουν τις μελλοντικές πολιτικές εντάσεις και τον προστατευτισμό.

Στους τεχνολογικούς παράγοντες ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ανέφερε, την αύξηση καινοτομιών με τα λιμάνια να εφαρμόζουν ολοένα και περισσότερες καινοτομίες, με ένα ευρύ φάσμα χρησιμοποιούμενων τεχνολογιών όπως ρομποτική, Big Data Analytics, Internet of things, τρισδιάστατη εκτύπωση κ.ά. Παράλληλα ανέφερε την μείωση του κόστους της τεχνολογίας όπου αναμένεται ότι η τεχνολογική εφαρμογή στο ναυτιλιακό τομέα θα συνεχίσει να αυξάνεται χάρη στις επενδύσεις στην αγορά και στη μείωση του κόστους. Τεχνολογικές λύσεις θα αυξήσουν την παραγωγικότητα με αποτέλεσμα η χρήση των αυτόματων ψηφιοποιημένων τεχνολογιών να μειώσει το φυσικό εργατικό δυναμικό και ως εκ τούτου η κάθε κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει τις σχετικές πολιτικές πρωτοβουλίες.

Στους περιβαλλοντικούς παράγοντες τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παπαδάκης, ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει και θα αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα τα επόμενα χρόνια είναι η κλιματική αλλαγή, που έχει μετατραπεί σε κλιματική κρίση με δραματικές επιπτώσεις για ολόκληρο τον πλανήτη, τονίζοντας ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα είναι υπεύθυνη για την κλιματική αλλαγή και ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί η καταστροφή είναι η δραματική μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου. Η αποστολή μας τόνισε είναι οι μηδενικές εκπομπές και έκανε αναφορά στον κατασκευαστικό τομέα, στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, στον γεωργικό τομέα και στον τομέα μεταφορών, που αποτελούν τις κύριες ανθρώπινες δραστηριότητες που παράγουν εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.

Ιδιαίτερη υπήρξε η επισήμανση στο ερώτημα πως μπορούν τα λιμάνια να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με την απάντηση να δίδεται με την αναφορά σε τρείς πυλώνες: την χρήση εναλλακτικών καυσίμων, την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και το Cold Ironing το οποίο αποτελεί την διαδικασία παροχής παράκτιας ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα πλοίο που βρίσκεται σε αγκυροβόλιο ενώ οι κύριες και βοηθητικές του μηχανές είναι σβηστές και το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη.

Παράλληλα έθεσε και τους προβληματισμούς στην εξέταση των προκλήσεων που αφορούν την υιοθέτηση των παραπάνω πηγών ενέργειας και κατά πόσο οι λιμενικές υπηρεσίες όσο και η νομοθεσία είναι έτοιμες να ανταποκριθούν σε αυτά. Η διοίκηση του Λιμένος Ηρακλείου, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης, έχει θέσει την πράσινη μετάβαση ως προτεραιότητα τονίζοντας όχι μόνον την συμμετοχή ως επικεφαλής εταίρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Electriport ώστε το λιμάνι του Ηρακλείου να γίνει το πρώτο ελληνικό λιμάνι που θα εφαρμόζει πλήρως ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης για κάθε τύπο πλοίου που θα το προσεγγίζει αλλά και την υιοθέτηση της χρήση της κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με το έργο HUPPINES (Heraklion Port UPgrade of Infrastructure, Interconnection and Environmental Sustainability). Η δράση αποσκοπεί στην ανάπτυξη λεπτομερών προδιαγραφών για την εισαγωγή καινοτόμου τεχνολογίας κυματικής ενέργειας στον προσήνεμο κυματοθραύστη του λιμένα για την παραγωγή καθαρής και οικονομικά προσιτής ηλεκτρικής ενέργειας από τα θαλάσσια κύματα και θα αποτελέσει την πρόσθετη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τη συμπλήρωση των αυξημένων αναγκών του λιμένα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος έκλεισε την παρουσίαση του τονίζοντας ότι το μέλλον των λιμένων αλλάζει και η έμφαση πλέον δίδεται στην πράσινη μετάβαση μεταφέροντας το θετικό μήνυμα ότι όλες οι κρίσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν ως ευκαιρίες και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί και σημερινή κλιματική και ενεργειακή κρίση.

2 Νοεμβρίου 2022. Η ΟΛΠ Α.Ε. και η Viking Cruises, κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον τομέα της κρουαζιέρας, πραγματοποίησαν ειδική εκδήλωση στο Λιμάνι του Πειραιά, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε ανταλλαγή πλακετών για το καλωσόρισμα του εντυπωσιακού κρουαζιερόπλοιου Viking Mars, του οποίου το παρθενικό ταξίδι έλαβε χώρα τον Μάϊο του 2022.

Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος ήταν ο μήνας με τις περισσότερες αφίξεις της Viking Cruises στον Λιμένα Πειραιά για το 2022. Μάλιστα, σύμφωνα με τις προκρατήσεις της εταιρείας, της οποίας κρουαζιερόπλοια καταφθάνουν στο Λιμάνι Πειραιά κατά τη διάρκεια όλου του έτους, προβλέπεται συνολική αύξηση της τάξεως του 48% και παράλληλη αύξηση των homeport αφίξεών της στον Πειραιά σε ποσοστό 107% σε σχέση με το 2021.

Τα ανωτέρω αποτελούν μέρος της συνολικά απόλυτα αισιόδοξης πορείας στον Λιμένα Πειραιά και κυρίως σημαντική ένδειξη της δυναμικής επανεκκίνησης της κρουαζιέρας. Ορισμένα από τα μεγαλύτερα, πιο προηγμένα και πολυτελή κρουαζιερόπλοια των κορυφαίων εταιρειών του κόσμου έκαναν ήδη το ντεμπούτο τους στον Λιμένα Πειραιά, ενώ και αφίξεις νέων εταιρειών συστηματικά προστίθενται σε αυτό. Κατά τη διάρκεια του 2022 κατέφθασαν στον Πειραιά σε εβδομαδιαία βάση νέα μεγάλης κλίμακας κρουαζιερόπλοια, τα οποία ξεπερνούν σε μήκος τα 300 μέτρα. Ωστόσο, με βάση τις προκρατήσεις για το έτος 2023 η δυναμική αυτή πορεία αναμένεται να συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό και τον επόμενο χρόνο.

Ο Λιμένας Πειραιά αποτελεί έναν σημαντικό προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο διαθέτοντας 11 θέσεις για μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Σημειώνεται, ότι το 2019, πριν δηλαδή από την πανδημία ο Λιμένας ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο επιβάτες κρουαζιέρας, ενώ το 2021 το λιμάνι όπως ήδη προαναφέρθηκε εξυπηρέτησε και πάλι αξιοσημείωτο αριθμό κρουαζιερόπλοιων, συμβάλλοντας σημαντικά στην ελληνική τουριστική βιομηχανία.

Σήμερα, η ανάκαμψη του κλάδου της κρουαζιέρας κινείται με ταχύτατους ρυθμούς, ενώ ταυτόχρονα προωθείται και μια σημαντική δομική τροποποίηση του συγκεκριμένου επιχειρηματικού τομέα συνολικά, αν αναλογιστεί κανείς τον μεγάλο αριθμό πλοίων που πλέον χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως έδρα, όπως το παράδειγμα της Viking Cruise. Αυτή η τάση ήταν ιδιαιτέρως εμφανής κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 με το 65% των κρουαζιερόπλοιων να έχουν έδρα τους τον Πειραιά. Την ίδια περίοδο η συνολική ανάπτυξη των επιβατών της κρουαζιέρας ήταν εκθετική με αύξηση άνω του 800% σε σχέση με το 2021. Η ταχεία υιοθέτηση των δρομολογίων κρουαζιέρας αλλά και των πλοίων που έχουν έδρα πλέον τον Λιμένα Πειραιά δημιουργούν θετικές προοπτικές για τα επόμενα έτη και συμβάλλουν σημαντικά στην εθνική προσπάθεια ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας στο σύνολό της καθώς και της νησιωτικής ανάπτυξης.

 

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, στο πλαίσιο των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ανακοινώνει την λειτουργία του Χριστουγεννιάτικου χωριού από 18 Δεκεμβρίου 2022 μέχρι τις 10 Ιανουαρίου του νέου έτους.

Ο χώρος του Ενετικού Λιμανιού, θα μεταμορφωθεί σε ένα παραμυθένιο τόπο για μικρούς και μεγάλους που θα απολαύσουν την μαγεία των Χριστουγέννων.

Ο ΟΛΗ παραχωρεί δωρεάν χωρίς καμία επιβάρυνση τα σπιτάκια του Χριστουγεννιάτικου Χωριού σε Φορείς και σε Συλλόγους Πολιτιστικούς με φιλανθρωπικό χαρακτήρα να τα χρησιμοποιήσουν όπως εκείνοι επιθυμούν .

Παρακαλούνται όσοι και όσες επιθυμούν να συμμετέχουν να επικοινωνήσουν γραπτώς στο e mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Πληροφορίες : Ελένη Τσαντηράκη, τηλ. 2810338130 και 6948180093.

Συνέδριο, με τον τίτλο «Πλέοντας προς τη μετα-COVID-19 εποχή» “Public Health Congress 2022 on Maritime Transport and Ports: Sailing to the post-COVID19 era) πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα σε συνδιοργάνωση με την Ευρωπαϊκή Επιστημονική Ένωση για την Υγεία και την Υγιεινή στις Θαλάσσιες Μεταφορές "EU SHIPSAN" και της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) καθώς και της Ένωσης των Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise) στις 21 και 22 Οκτωβρίου 2022 στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Πάνω από 70 διακεκριμένοι ομιλητές και προεδρεύοντες από εθνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς φορείς (WHO, European Commission DG MOVE, EMSA, US CDC, CLIA, MedCruise, ECSA), μίλησαν για τις βέλτιστες πρακτικές, την έρευνα και καινοτομία σε λιμάνια και όλους τους τύπους πλοίων, την περιβαλλοντική υγεία και υγιεινή, την πρόληψη τροφιμογενών, υδατογενών και μεταδιδόμενων νόσων όπως η νόσος COVID-19, η γρίπη και άλλες ασθένειες που προλαμβάνονται με εμβόλιο, την υγεία του πληρώματος, τις διασυνοριακές απειλές για την υγεία που σχετίζονται με τον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και την ετοιμότητα και ανταπόκριση σε μολυσματικές ασθένειες.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης στην παρουσίασή του με θέμα την «επανέναρξη της λειτουργίας της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο στην εποχή της πανδημίας covid-19» , αναφέρθηκε στο λιμάνι του Ηρακλείου και στις δραστηριότητες του κυρίως στον τομέα της κρουαζιέρας, με δρομολόγια τα οποία περιλαμβάνουν λιμάνια προσέλευσης τόσο σε ευρωπαϊκές όσο και σε μη ευρωπαϊκές χώρες. Aναφέρθηκε με στατιστικά δεδομένα για την κρουαζιέρα του 2019 σε σύγκριση με το 2020 καταγράφοντας αντίστοιχα 204 κρουαζιέρες με 307.000 επιβάτες το 2019 ενώ το 2020 λόγω της πανδημίας 24 κρουαζιέρες και λιγότερους από 20.000 επιβάτες.

Το λιμάνι του Ηρακλείου εργάστηκε εντατικά για να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για ασφάλεια στα κρουαζιερόπλοια και στις επισκέψεις επιβατών και πληρωμάτων. Οι προκλήσεις ήταν αρκετά δύσκολες και οι διαδικασίες πρωτόγνωρες ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης απαριθμώντας τις κυριότερες:

Η καθυστέρηση της έκδοσης των εθνικών υγειονομικών πρωτοκόλλων και το ασφυκτικό πρόγραμμα εκτέλεσής τους υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της τουριστικής περιόδου 2020 για την έναρξη της κρουαζιέρας αφού μόλις στις 6 Αυγούστου 2020 εκδόθηκαν τα συγκεκριμένα Εθνικά υγειονομικά πρωτόκολλα για τα λιμάνια-πύλες εισόδου δεδομένου ότι μέχρι 13 Σεπτεμβρίου θα έπρεπε να έχουν δοκιμαστεί και εφαρμοστεί ώστε να πραγματοποιηθεί επιτυχώς η πρώτη κρουαζιέρα όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και σε όλο το κόσμο.

Ως μεγάλη επίσης πρόκληση, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ, τον συντονισμό της αρμόδιας αρχής για την εφαρμογή των παραπάνω πρωτοκόλλων καθώς συμμετείχαν πολλοί διαφορετικοί φορείς, Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας, Περιφερειακή Υγειονομική περιφέρεια, Ελληνική Ναυτιλιακή Λιμενική Αρχή, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υπουργείο Τουρισμού κ.λπ., όπου ζητούνταν συνεχώς διευκρινίσεις για επιμέρους θέματα και λεπτομέρειες εφαρμογής των πρωτοκόλλων.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η υπεύθυνη επαναλειτουργία του τουρισμού κρουαζιέρας υποστηρίχθηκε από τη συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία καθώς και ειδικούς στη δημόσια υγεία και οι προσπάθειες αποδείχθηκαν αποτελεσματικές. Σε αυτό το σημείο ο Διευθύνων Σύμβουλος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον καθηγητή κ. Χατζηχριστοδούλου και την ομάδα του για την ανεπιφύλακτη και συνεχή υποστήριξή τους στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου ανέπτυξε γρήγορα ένα συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών για τη διαχείριση των κρουσμάτων covid-19 στο λιμάνι του, όπως βασικά μέτρα δημόσιας υγείας που εφαρμόστηκαν στον τερματικό σταθμό κατά την άφιξη των κρουαζιερόπλοιων, μέτρα ατομικής προστασίας, αρχικές προσεγγίσεις για τη διαχείριση περιστατικών και την ανίχνευση επαφών, σχέδια καθαρισμού και απολύμανσης, αερισμός και χειρισμός αποσκευών.

Οι δαπάνες που προκλήθηκαν ήσαν υψηλές, σε αντιστοιχία με τα έσοδα του λιμανιού, που αφορούσαν την προμήθεια και εγκατάσταση όλων των απαιτούμενων προμηθειών όπως η κατασκευή μιας δομής απομόνωσης, προμήθεια περιοχής καμερών, μέτρησης θερμοκρασίας, δημιουργία κατάλληλων χώρων για παροχή επιβατικών ροών και τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων κ.λ.π. Κατασκευάστηκαν επίσης ειδικές εγκαταστάσεις για προληπτικούς ελέγχους υγείας και προσλήφθηκε ιατρικό προσωπικό για το σκοπό αυτό. Παράλληλα υπήρξε ειδική εκπαίδευση σε όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό στις διαδικασίες απολύμανσης και αναπτύχθηκε ένα σχέδιο καθαρισμού και απολύμανσης εγκαταστάσεων αλλά και τροποποίησης όλου του εσωτερικού εξοπλισμού ώστε να είναι σύμφωνος με τις απαιτήσεις των ισχυόντων πρωτοκόλλων. Παράλληλα έγινε σωστή διαχείριση των ροών των επιβατών δημιουργώντας πρόσθετους χώρους αναμονής και κατασκευάστηκε μια δομή χώρου απομόνωσης με όλα τα προαπαιτούμενα των οδηγιών.

Η παρουσίαση των στοιχείων του ΟΛΗ, σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μέτρων για την ασφαλή επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, καθώς και τα αποτελέσματα των ερευνών απέδειξαν ότι τόσο το Λιμάνι όσο και τα κρουαζιερόπλοια που εφάρμοσαν συγκεκριμένα πρωτόκολλα, δημιούργησαν ένα πιο ασφαλές περιβάλλον διακοπών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τον κίνδυνο μετάδοσης της COVID-19, σε σύγκριση με την κοινότητα σε χερσαίες εγκαταστάσεις διακοπών, παράλληλα δε πρόσφεραν σε όλους την απαιτούμενη τεχνογνωσία ώστε να εφαρμοστεί στη βελτίωση της ετοιμότητας και απόκρισης σε μελλοντικούς κινδύνους δημόσιας υγείας στους λιμένες και στα πλοία.

Βασικά οικονομικά αποτελέσματα του εννεάμηνου της τρέχουσας περιόδου που έληξε 30/09/2022, και γενικές εξελίξεις ανά δραστηριότητα.

Γύρω από την ανάπτυξη των λιμένων εγείρονται διάφορα περιβαλλοντικά ζητήματα που επηρεάζουν τόσο το θαλάσσιο όσο και το χερσαίο περιβάλλον. Ωστόσο η ευφυία που αναπτύσσεται καθώς και η εισαγωγή νέων τεχνολογιών δίνουν την ευκαιρία στα λιμάνια ιδιαίτερα με την κλιματική αλλαγή να αντιμετωπίσουν μέσω έξυπνων λύσεων τα προβλήματα που δημιουργούνται στους τομείς του περιβάλλοντος και των μεταφορών διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο την ‘πράσινη’ ανάπτυξή τους.

Αυτός υπήρξε και ο σκοπός του Green Ports Congress, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 17 -20 Οκτωβρίου 2022, με θέμα «πράσινες λύσεις για Βιώσιμους Λιμένες μέχρι το 2030».

Στο Συνέδριο έλαβαν μέρος εκπρόσωποι της Διεθνούς Ναυτιλιακής και Λιμενικής Βιομηχανίας, με εξειδικευμένες εισηγήσεις που αφορούσαν στην κρισιμότητα της κλιματικής αλλαγής, καθώς και στις αλυσιδωτές επιπτώσεις αυτής, ως αποτέλεσμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον κόσμο οι οποίες απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση στην αντιμετώπισή τους από την Διεθνή Ναυτιλιακή Βιομηχανία. Παράλληλα αναπτύχθηκαν θεματολογίες για πράσινες λύσεις που θα προσδώσουν την βιωσιμότητα των λιμένων έως το 2030.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης εκπροσώπησε την Ελληνική Λιμενική Βιομηχανία και συμμετείχε σε πάνελ όπου συζητήθηκαν τα θέματα των εναλλακτικών καυσίμων στην ναυτιλία και στην ηλεκτροδότηση των πλοίων.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, στο Green Ports Congress Bruges, αναφέρθηκε στα προβλήματα και στις απρόβλεπτες συνέπειες της κλιματικής κρίσης από υπερθέρμανση του πλανήτη αλλά και στην εξεύρεση βιώσιμων περιβαλλοντικών πρακτικών που προσφέρουν τρόπους ζωτικής σημασίας για την πράσινη μετάβαση. Παρουσίασε τις πρωτοβουλίες του Ο.Λ.Η. για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης αναφέροντας ότι η αποστολή «our mission is no emissions” αποτελεί και το βασικό μας σύνθημα στην πορεία για την πράσινη μετάβαση.

Με το λιμάνι του Ηρακλείου να δραστηριοποιείται εκτός του επιβατικού τομέα κυρίως στον τομέα των Μεταφορών και της Κρουαζιέρας, τόνισε την αναγκαιότητα νέων προτύπων προστασίας του περιβάλλοντος που θα κάνουν κατάλληλη τη διαχείριση των περιβαλλοντικών συνεπειών. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο πρόγραμμα ELECTRIPORT που αφορά το σχεδιασμό εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων στο λιμάνι του Ηρακλείου και τόνισε την σημασία του COLD IRONING που δίνεται ως απάντηση των λιμένων στην κλιματική κρίση. Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα αλλάξει δραματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένος και της πόλης του Ηρακλείου με την φιλοδοξία να είναι το λιμάνι του Ηρακλείου το πρώτο που θα αποκτήσει τέτοιου είδους εγκαταστάσεις στην Ελλάδα. Παράλληλα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης ότι το LNG ξεχωρίζει ως η λύση που στο κοντινό μέλλον και θα περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.

Ο ΟΛΗ δεσμευμένος απόλυτα στην βιώσιμη ανάπτυξη αναζητεί συνεχώς επιχειρηματικές καινοτομίες, επενδυτικές ευκαιρίες και πολυδιάστατους τρόπους ανάπτυξης που καλύπτουν το τρίπτυχο Κοινωνία-Περιβάλλον-Οικονομία. Δημιουργεί δράσεις για την μείωση της ενέργειας με την αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων του λιμανιού με λαμπτήρες LED καθώς και δράσεις για την αειφορία επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό βαθμό ικανοποίησης των απαιτήσεων των κριτηρίων Αειφόρου Τουρισμού του GSTC, κατατάσσοντάς τον στα όρια των εξαιρετικών επιδόσεων στο σύνολο βαθμολογίας Προορισμού.

Ο πρώτος λιμένας στην Ελλάδα που δρομολογεί τη μετατροπή του σε «πράσινο» λιμένα εκπομπής μηδενικών ρύπων γίνεται ο λιμένας της Ηγουμενίτσας μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος ολιστικής ενεργειακής αναβάθμισης με τον τίτλο ALFION (Alternative Fuel Implementation in Igoumenitsa Port). Το έργο αφορά στην αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και στην εκπόνηση σειράς μελετών για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του λιμένα και των πλοίων που εξυπηρετούνται από αυτόν, τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον, την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης του λιμένα καθώς και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών για την παροχή ενέργειας στις λιμενικές δραστηριότητες με απώτερο σκοπό την μετατροπή του λιμανιού σε ενεργειακό κόμβο.

Τα αποτελέσματα του έργου ολιστικής ενεργειακής αναβάθμισης του Λιμένα Ηγουμενίτσας παρουσιάστηκαν στο Τελικό Συνέδριο Αποτελεσμάτων Έργου το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Ηγουμενίτσα,στις 14/10/2022, παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου και εκπροσώπων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του ΔΕΔΔΗΕ και της ΡΑΕ. Στη σημασία του έργου αναφέρθηκαν η πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε., Ρεγγίνα Δηλαβέρη και ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας, Ιωάννης Λώλος.

«Η μετατροπή του Λιμένα Ηγουμενίτσας σε λιμένα μηδενικών εκπομπών ρύπων έχει τεθεί εξ αρχής ένας από τους στρατηγικούς στόχους της σημερινής διοίκησης του ΟΛΗΓ. Η μετάβαση σε μοντέλα “πράσινων” λιμένων είναι άλλωστε απολύτως συμβατή με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κλιματική ουδετερότητα, τη Στρατηγική Βιώσιμης και Έξυπνης Κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και με τις κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO). Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι το μόνο λιμάνι στη χώρα μας αλλά και στην Αδριατική που διαθέτει έναν πλήρη οδικό χάρτη υλοποίησης και χρηματοδότησης για την ενεργειακή του αναβάθμιση και είμαστε βέβαιοι ότι τα αποτελέσματα του ALFION θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για πολλούς ελληνικούς και ευρωπαϊκούς λιμένες», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, Αθανάσιος Πορφύρης.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας το σχέδιο δράσης για την μετατροπή σε «πράσινο λιμάνι» περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

• Ρευματοδότηση Πλοίων από Ξηράς (Cold Ironing), Έξυπνο Σύστημα Διαχείρισης και Παρακολούθησης Ενέργειας, Σύστημα Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Αυτοκινήτων και Φορτηγών, Σύστημα Εναλλαγής Μπαταριών σε πλοία και Οχήματα και Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας (Πράσινο Υδρογόνο),
• Μελέτες για την διαχείριση των Λιμενικών Αποβλήτων, με διαχωρισμό και κομποστοποίησή τους για την παραγωγή φυσικού αερίου το οποίο θα χρησιμοποιείται για την κίνηση των οχημάτων του λιμένα,
• Ανάπτυξη φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 2,5MWp για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του λιμένα, αντικατάσταση των λαμπτήρων των πυλώνων φωτισμού για εξοικονόμηση έως και 80% ηλεκτρικής ενέργειας, αναβάθμιση της ενεργειακής κλάσης των κτιρίων σε A+++ με τοποθέτηση συστήματος ανοικτού κυκλώματος γεωθερμίας από το γεωθερμικό δυναμικό της θάλασσας και τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ και ανεμογεννητριών αστικού περιβάλλοντος για ενεργειακό συμψηφισμό, αφαλάτωση θαλασσινού νερού για την τροφοδότηση των πλοίων με καθαρό νερό.

Το έργο ALFION συνολικού προϋπολογισμού 1.080.000,00€ (πλέον ΦΠΑ) υλοποιήθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ, το Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και τις εταιρείες PROTASIS και HYDRUS, με την τεχνική υποστήριξη της εταιρείας GATES. Χρηματοδοτήθηκε κατά 50% από το Ταμείο CEF (Connecting Europe Facility) της Ε.Ε. και κατά 50% από τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας.

 

H 25η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα πρόληψης κατά του καρκίνου του μαστού. Στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου προβαίνει στην ενημέρωση του κοινού με συγκεκριμένες παρεμβάσεις και δράσεις.

Σε συνεργασία με το Βενιζέλειο- Πανάνειο Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου, το Σάββατο 29-10-2022, και ώρα 18:00μμ έως 20:00μμ, στην είσοδο του βόρειου Λιμενοβραχίονα, θα βρίσκεται η Κινητή Μονάδα Αιμοληψίας του Βενιζέλειου Νοσοκομείου Ηρακλείου.

Με σύνθημα «Να είσαι εκεί για τον άλλον: Δώσε αίμα – Μοιράσου τη ζωή! » και με το στόχο της δράσης να επικεντρώνεται στην αξία του προσφερόμενου αίματος στους ασθενείς, όχι μόνο για τη διάσωση της ζωής, αλλά και για την παροχή βοήθειας στους συνανθρώπους μας, για να ζήσουν μια μακροβιότερη και πιο παραγωγική ζωή.

Με το σύνθημα «Η πρόληψη σώζει ζωές», ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου το Σάββατο 29-10-2022, και ώρα 18:00μμ θα φωταγωγήσει το Ενετικό Φρούριο του Κούλε στα ροζ, σύμβολο της αγάπης για τη ζωή, δίνοντας ένα απλό αλλά ηχηρό μήνυμα ότι η σωστή ενημέρωση, η πρόληψη και η διάγνωση σώζουν ζωές κι αυτό αφορά κάθε γυναίκα, που οφείλει να προστατεύει τον εαυτό της.

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς