Η ΟΛΘ Α.Ε. («Εταιρεία»), ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το οικονομικό έτος 2023.
Συγκεκριμένα, με την από 17.04.2024 έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), ανακοινώνεται πως τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου για το έτος 2023 αυξήθηκαν σε € 85,9 εκατ., από € 85,3 εκατ. το 2022.
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε σημαντική αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), επίσης στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρας – ακτοπλοΐας) σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα (στα € 3,9 εκατ. και € 0,9 εκατ. αντίστοιχα), ενώ ο τερματικός σταθμός συμβατικού φορτίου σημείωσε μείωση εσόδων κατά 21,5%, (στα € 20,2 εκατ.). Τα έσοδα από την θυγατρική στην Σόφια διαμορφώθηκαν σε μη σημαντικά επίπεδα.
Αναφορικά με τις επιδόσεις του Ομίλου, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,9%, στα € 37,6 εκατ., τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 3,4% στα € 34,1 εκατ. και τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 8,9%, στα
€ 20,3 εκατ.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2023 ξεπέρασε τα € 9,2 εκατ., και αφορούσε κατά βάση νέο Σταθμό Κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος», αποκατάσταση βαθών, επισκευή και αναβάθμιση κρηπιδωμάτων, αναβαθμίσεις υποσταθμών ηλεκτρικού ρεύματος, αγορά εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων και συστημάτων ασφάλειας ISPS.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ., κ. Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε: «Η υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδιασμού και οι πρωτοβουλίες της ΟΛΘ Α.Ε. ισχυροποιούν διαρκώς τον ρόλο του Λιμένα Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο λιμενικό κλάδο. Με συνεχείς επενδύσεις, άνω των € 71,3 εκατ. από το 2018, που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό, τις υποδομές, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού του Οργανισμού, επιτυγχάνουμε την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των συνεργατών μας, δημιουργώντας νέα ορόσημα για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό παράδειγμα, η υψηλότερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που έχει καταγραφεί ποτέ στον Λιμένα (520.048 TEU). Επιπλέον, το 2023 ενισχύσαμε την εξωστρέφειά μας, με τη δυναμική συμμετοχή της ΟΛΘ Α.Ε. σε εθνικού και διεθνούς κύρους εκθέσεις, και με πρωτοβουλίες για τη διενέργεια διοργανώσεων στη Θεσσαλονίκη, όπως το 7ο “Posidonia Sea Tourism Forum” και το 1ο “Southeast Europe Connectivity Forum”. Με όραμα να λειτουργούμε ως κάτι περισσότερο από ένα Λιμάνι και με διεθνή προσανατολισμό, το 2024 στοχεύουμε σε πρωτοβουλίες και ενέργειες που προωθούν τη μέγιστη ικανοποίηση όλων των ενδιαφερόμενων μερών του Λιμένα και της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας, εστιάζοντας στην ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και τις επενδύσεις, με συνέπεια και αποτελεσματικότητα. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώνεται ότι το σχήμα «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής», όπως εγκρίθηκε σήμερα από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ Α.Ε.».
Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε:
Τμήμα Χρηματοοικονομικών & Επενδυτικών Σχέσεων
Τηλ. 2310 593 335 | E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Γραφείο Τύπου
Τηλ. 2310 593 104 | E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Αποδεικνύοντας ότι ο λιμένας Βόλου, είναι επιχειρησιακά έτοιμος όχι μόνο στις ασκήσεις επί χάρτου αλλά και σε πραγματικά σενάρια, ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Τρίτη 16 Απριλίου 2024, η άσκηση ευρείας κλίμακας με την κωδική ονομασία «ΤΑΛΩΣ 2024» στην ευρύτερη περιοχή του Εμπορικού Λιμένα-Λιμενικής Εγκατάστασης κυρίως της Περιοχής Διασύνδεσης Υπόχρεων ISPS- Κρουαζιερόπλοιων του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.
Η διεξαγωγή της άσκησης είχε σκοπό τη διασφάλιση της εφαρμογής των μέτρων ασφάλειας που απαιτούνται από την Διεθνή και Εθνική Νομοθεσία για την ενίσχυση της ασφάλειας λιμένων λιμενικών εγκαταστάσεων-πλοίων και την αποτελεσματική-άμεση ανταπόκριση για την αντιμετώπιση καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης για την πρόληψη και αποτροπή έκνομων ενεργειών και απώλειας ανθρώπινης ζωής εντός λιμένα σε κάθε επίπεδο ασφαλείας.
Μέσω της άσκησης διαπιστώθηκε μεταξύ άλλων, η οργάνωση-συντονισμός μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων-υπηρεσιών, η αποτελεσματικότητα διαδικασιών-εξοπλισμού επικοινωνίας, η κατανόηση καταστάσεων ασφαλείας-επίπεδο ανταπόκρισης σε περιστατικά ασφαλείας και αντιμετώπισης καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης και η επάρκεια μέτρων και διαδικασιών ασφάλειας που προβλέπονται από τα αντίστοιχα Σχέδια ασφάλειας.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Κωνσταντίνος Τζήμος, διευθυντές και προϊστάμενοι τμημάτων του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, ο νέος Λιμενάρχης Βόλου κ. Δημήτρης Ζαραζάνης καθώς κι αξιωματικοί της 4ης ΠΕΔΙΛΣ, εργαζόμενοι του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κι εκπρόσωποι των εμπλεκομένων φορέων.
Συνοπτική περιγραφή σεναρίου
Σύμφωνα με την συνοπτική περιγραφή του σεναρίου της άσκησης:
ΦΑΣΗ 1: Εφαρμογή μέτρων ασφάλειας κατάπλου κρουαζιεροπλοίων και υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας.
ΦΑΣΗ 2: Πτώση επιβάτη κρουαζιέρας στη θάλασσα – Διάσωση – Ανάσυρση και παροχή Α’ Βοηθειών.
ΦΑΣΗ 3: Εκδήλωση πυρκαγιάς σε πλοίο – Κατάσβεση – Απεγκλωβισμός πληρώματος – Παροχή Α’ Βοηθειών.
ΦΑΣΗ 4: Εντοπισμός – Σύλληψη βομβιστή με αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό – Εξουδετέρωση αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού.
Εμπλεκόμενοι Φορείς: Οργανισμός Λιμένος Βόλου, Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, Πυροσβεστική Υπηρεσία Βόλου, ΕΚΑΒ, Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Παράρτημα Μαγνησίας, Καταδυτικό Συνεργείο Ζησόπουλος, Σκάφη ιδιωτών και η North Aegean Slops (απορρύπανση θαλάσσιου χώρου).
Μετά την ολοκλήρωση της άσκησης ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Σωκράτης Αναγνώστου δήλωσε «Έχοντας πάντα ως στόχος μας ότι το λιμάνι εκτός από πράσινο κι έξυπνο πρωτίστως πρέπει να είναι ασφαλές διοργανώσαμε την άσκηση ευρείας κλίμακας με την κωδική ονομασία «ΤΑΛΩΣ 2024» Οι ασκήσεις αυτές είναι υποχρεωτικές για τα λιμάνια που εφαρμόζουν τον Κώδικα ISPS (Διεθνής Κώδικας Ασφαλείας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων). Τις περισσότερες φορές διενεργούνται επί χάρτου. Ωστόσο για να δούμε τα πραγματικά προβλήματα και την ετοιμότητα όλων των εμπλεκομένων μόνο από ασκήσεις στο πεδίο μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα. Έτσι διοργανώσαμε την παραπάνω άσκηση σύμφωνα και με τις οδηγίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Αξιολογήθηκε το επίπεδο ασφαλείας και διαπιστώθηκε ο βαθμός ετοιμότητας όλων των εμπλεκομένων φορέων σύμφωνα με το σενάριο το οποίο αποφασίστηκε και τα αποτελέσματα ήταν απόλυτα θετικά. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συμμετέχοντες φορείς οι οποίοι έδειξαν τον αναλογούντα ζήλο για την επιτυχία της άσκησης. Ιδιαιτέρως όμως θέλω να ευχαριστήσω αυτούς που συμμετείχαν εθελοντικά και συγκεκριμένα, την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Παράρτημα Μαγνησίας, το Καταδυτικό Συνεργείο Ζησόπουλος και τα επιβατηγά σκάφη «ΙΩΑΝΝΑ» και «ΜΕΛΙΝΑ»
09 Απριλίου 2024. Δύο νέοι ναυπηγικοί γερανοί, τύπου double level luffing jib cranes, κατέφθασαν στον Πειραιά, την Παρασκευή 5 Απριλίου, προκειμένου να εκφορτωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα στις θέσεις 1 και 2 στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος για την οποία προορίζονται.
Οι υπερσύγχρονοι και τελευταίας τεχνολογίας γερανοί δημιουργούν νέα δεδομένα παρεχόμενων υπηρεσιών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, καθώς διαθέτουν ανυψωτικές ικανότητες 40 τόνων και μπορούν να εξυπηρετούν εργασίες επισκευής για πλοία μέχρι 55 μέτρα ύψος. Αυτό ουσιαστικά σηματοδοτεί μια νέα εποχή, τερματίζοντας την ιστορία πολλών δεκαετιών στη ζώνη Περάματος, η οποία δεν διέθετε γερανούς στην αποβάθρα, αλλά βασιζόταν για τη λειτουργία του ναυπηγείου αποκλειστικά σε κινητούς γερανούς.
Επισημαίνεται ότι η προμήθεια των συγκεκριμένων γερανών, συνολικής αξίας περίπου 8 εκατ. ευρώ, πραγματοποιείται στο πλαίσιο των επενδύσεων που υλοποιεί η ΟΛΠ Α.Ε. για την αναβάθμιση και ανακαίνιση του εξοπλισμού της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, σύμφωνα και με τη σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κος Yu Zenggang, φανερά ικανοποιημένος από την άφιξη των γερανών, σε σχετική δήλωσή του ανέφερε ότι οι δύο νέοι γερανοί αναβαθμίζουν τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, η οποία πλέον θα βρίσκεται σε θέση να εξυπηρετεί περισσότερα και διαφορετικών προδιαγραφών πλοία, ενώ ταυτόχρονα τόνισε ότι η σταθερή και με αποφασιστικότητα πρόοδος του επενδυτικού έργου είναι βασική επιλογή της ΟΛΠ Α.Ε., καθώς οδηγεί στην εδραίωση του Πειραιά ως ένα από τα σημαντικότερα και ανταγωνιστικότερα λιμάνια στη Μεσόγειο και την Ευρώπη, με παροχή του συνόλου των λιμενικών υπηρεσιών.
Η εκφόρτωση των γερανών, η οποία εκτελείται σύμφωνα με συγκεκριμένο σχέδιο και προδιαγραφές, θα ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες, αφού θα έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές εργασίες.
Η ΟΛΠ Α.Ε., εισηγμένη εταιρεία του Χρηματιστηρίου Αθηνών διαχειρίζεται και λειτουργεί τον Λιμένα Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας και ενός από τα πιο ολοκληρωμένα λιμάνια στην Ευρώπη από πλευράς λιμενικών υπηρεσιών. Οι δραστηριότητες στο Λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνουν την κρουαζιέρα, τη μεταφορά επιβατών, τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων, τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, τα logistics και υπηρεσίες ελεύθερης ζώνης. Κύριος μέτοχος της ΟΛΠ Α.Ε. με ποσοστό 67% είναι η COSCO Shipping, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου.
Την τελευταία δεκαετία η ΟΛΠ Α.Ε. σημειώνει αδιάληπτη ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον και με στοχευμένη χρήση των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων ψηφιοποίησης, σε όλο το φάσμα των λιμενικών της δραστηριοτήτων, συνεισφέροντας σε μεγάλο βαθμό στην οικονομία της χώρας και κυρίως ανταποδίδοντας σημαντικά οφέλη στην ελληνική κοινωνία.
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανήκει στο δίκτυο “ECO PORTS”, κατέχει πιστοποιήσεις κατά ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 50001:2018, βρίσκεται στη λίστα ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο βιώσιμες εταιρείες της Ελλάδας το 2023.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε: https://olp.gr
Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε στην πρώτη του άφιξη, στο νησί της Μυκόνου, το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Discovery. Το πλοίο επισκέφθηκαν και αντάλλαξαν τις εθιμοτυπικές πλακέτες ο Πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Μ. κ. Αθανάσιος Κουσαθανάς Μέγας, ο Υπολιμενάρχης κ. Παναγιώτης Κατσάρας, ο πλοηγός του λιμένα καπτ. Γεώργιος Εμμανουηλίδης, η Υπεύθυνη Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων κα. Μαριάννα Αιμιλία Ξενουδάκη, ο Υπεύθυνος θεμάτων Κρουαζιέρας του ΔΛΤΜ κ. Νικόλαος Χρυσοβ. Βαρδαλάχος.
Τον Πρόεδρο του ΔΛΤΜ και τους υπόλοιπους καλεσμένους υποδέχθηκαν στο πλοίο ο εκπρόσωπος της Celestyal Cruises καπτ. Γεώργιος Κουμπενάς, Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, ο καπετάνιος του πλοίου καπτ. Παναγιώτης Γιακουμάτος, το πλήρωμα και εκπρόσωποι του ταξιδιωτικού πρακτορείου Delia Travel, που εκπροσωπεί την Celestyal Cruises στον νησί μας.
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου (ΔΛΤΜ), κ. Αθανάσιος Κουσαθανάς-Μέγας, εξέφρασε τη χαρά του για την άφιξη του Celestyal Discovery και την ανάπτυξη του στόλου της Celestyal Cruises. Ευχήθηκε καλά και ασφαλή ταξίδια στον καπετάνιο, το πλήρωμα και τους επιβάτες του πλοίου. Επίσης, αναφέρθηκε στον προγραμματισμό των αφίξεων του ΔΛΤΜ για τη φετινή χρονιά και εξέφρασε την ελπίδα ότι όλοι οι στόχοι θα επιτευχθούν με επιτυχία.
Η παρουσία του Προέδρου του ΔΛΤΜ και της Λιμενικής Αρχής κατά την άφιξη του Celestyal Discovery υπογράμμισε τη σημασία αυτού του γεγονότος για την τοπική κοινωνία και την τουριστική ανάπτυξη της Μυκόνου.
Στον Πειραιά, την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 και κατά τη διάρκεια Διοικητικού Συμβουλίου στην έδρα της ΕΛΙΜΕ, υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του προέδρου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Θάνου Λιάγκου και του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Διονύσιου Θεοδωράτου με σκοπό την ανάληψη κοινών δράσεων στο πλαίσιο ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού, ενίσχυσης, στήριξης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος με έμφαση σε τομείς και αντικείμενα όπως:
Την από κοινού ενδυνάμωση της παρουσίας των δυο φορέων και την υποστήριξη θέσεων για τη βελτίωση της λιμενικής διακυβέρνησης, με γνώμονα την ασφάλεια την ανταγωνιστικότητα και την παροχή υψηλού επιπέδου θαλασσίων συγκοινωνιών. Την κατάθεση προτάσεων, την αναζήτηση και αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων και πόρων για στήριξη έργων και δράσεων κοινού ενδιαφέροντος. Την αντιμετώπιση δομικών εμποδίων και ιδιαιτεροτήτων του ελληνικού λιμενικού συστήματος υπό το πρίσμα του διεθνούς ανταγωνισμού, τη χρήση νέων περιβαλλοντικών τεχνολογιών και την προετοιμασία των λιμένων να δεχθούν τα νέα πλοία που τώρα σχεδιάζονται και πολύ σύντομα θα πλέουν στις θάλασσές μας. Επίσης την ανάδειξη του ρόλου των λιμένων και των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στην ευρύτερη οικονομική κοινωνική τουριστική και οικονομική ανάπτυξη και συνοχή των νησιωτικών περιοχών.
Στη μεταξύ των δυο φορέων συνεργασία δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην προσαρμογή των λιμένων για τη δημιουργία ενός κοινού Ευρωπαϊκού Θαλασσίου Χώρου αναφορικά με τη χρήση της ηλεκτρικής ενεργείας και την εφαρμογή των συστημάτων Onshore Power Supply, με τρόπο που να διασφαλίζεται η διαλειτουργικότητα και η συμβατότητα των συστημάτων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και την εξασφάλιση ενός πλαισίου λειτουργίας σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού. Επίσης συμφωνήθηκε η από κοινού υλοποίηση και παρακολούθηση του χρονοδιαγράμματος της μετάβασης στις νέες τεχνολογίες έτσι ώστε να συμβαδίσει η προετοιμασία των λιμένων με την προετοιμασία των πλοίων.
Για την υλοποίηση και ουσιαστική εφαρμογή του μνημονίου συνεργασίας συστάθηκε κοινή ομάδα εργασίας με συμμετοχή στελεχών και των δυο φορέων.
Την Πέμπτη 4 Απριλίου και την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024, κατέπλευσαν στο Λιμάνι του Ηρακλείου το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο Celestyal Discovery, της εταιρείας Celectyal Cruises, με 1.263 επιβάτες εκ των οποίων οι περισσότεροι Αμερικάνοι και την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 το κρουαζιερόπλοιο Mein Schiff 2, της εταιρίας ΤUI Cruises , με χωρητικότητα 3000 επιβάτες και 1000 άτομα πλήρωμα.
άφιξη των κρουαζιερόπλοιων απεικονίζει τη μακροχρόνια και σταθερή σχέση, την θερμή συνεργασία και την εμπιστοσύνη των μεγάλων εταιρειών της Celestyal Cruises και της ΤUI Cruises , δίνοντας για άλλη μια φορά στο Λιμάνι του Ηρακλείου την ψήφο εμπιστοσύνης τους.
Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Ιωάννης Βαρδαβάς στο πλαίσιο της εθιμοτυπικής επίσκεψης, μετέβη και στα δύο κρουαζιερόπλοια συνοδευόμενος από τον Λιμενάρχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου κ. Νικόλαο Τσομπάνη από την Υπεύθυνη του Τομέα Κρουαζιέρας του ΟΛΗ κ. Κυριακή Καμπανά και από την Ειδική Σύμβουλο του ΟΛΗ κ. Ελένη Τσαντηράκη.
Συγκεκριμένα την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024, επισκέφτηκαν το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Discovery, όπου τους υποδέχθηκε ο Καπετάνιος κ. Γιακουμάτος Παναγιώτης και ο Ναυτιλιακός Πράκτορας κ. Κατσαβούνης Κωνσταντίνος. Στο πλαίσιο της εθιμοτυπικής επίσκεψης ανταλλαγής πλακετών ο Καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου ευχαρίστησε τον Πρόεδρο του ΟΛΗ κ. Ιωάννη Βραδαβά επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι πολύ σημαντική τόσο για τη τοπική, όσο και για την εθνική οικονομία, αναφέροντας ότι το Celestyal Discovery είναι η πρώτη φορά που προσεγγίζει το Λιμάνι του Ηρακλείου, προερχόμενο από την Ρόδο και με επόμενο προορισμό το λιμάνι της Σαντορίνης και μέχρι τέλος του Οκτωβρίου θα προσεγγίζει το Λιμάνι του Ηρακλείου κάθε Πέμπτη και Κυριακή. Μάλιστα από την ίδια εταιρεία προσεγγίζει κάθε Τρίτη και το πλοίο Celestyal Journey.
Εκτενής υπήρξε και η συζήτηση θεμάτων κρουαζιέρας κατά την επίσκεψη του Προέδρου του ΟΛΗ κ. Ιωάννη Βαρδαβά την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024, στο κρουαζιερόπλοιο Mein Schiff 2, ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας TUI Cruises και με πρώτη του επίσκεψη το Λιμάνι του Ηρακλείου. Η άφιξη του κρουαζιερόπλοιου Main Chiff 2 σηματοδοτεί και την έναρξη του Home Port στο Λιμάνι του Ηρακλείου για το 2024 το οποίο θα συνεχιστεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2024.
Ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Βαρδαβάς αφού αρχικά ευχαρίστησε τον Καπετάνιο του κρουαζιερόπλοιου κ. Γεώργιο Δήμου, προχώρησε στη συζήτηση θεμάτων σχετικών με το τομέα της κρουαζιέρας επισημαίνοντας ότι το 2024 θα είναι μια πάρα πολύ καλή χρονιά για το λιμάνι του Ηρακλείου από άποψη επισκεψιμότητας των κρουαζιεροπλοίων.
Επισημαίνεται ότι από τον Ιανουάριο έως σήμερα έχουν καταφτάσει στο Λιμάνι του Ηρακλείου 14 κρουαζιερόπλοια με σύνολο επιβατών πάνω από 15.000, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 τα κρουαζιερόπλοια που είχαν καταπλεύσει στο Λιμάνι του Ηρακλείου ήταν 7 με 7.444 επιβάτες, γεγονός που μας γεμίζει αισιοδοξία και αποτυπώνει τις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχει χτίσει ο προορισμός με τον κλάδο της κρουαζιέρας.
Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Ιωάννης Βαρδαβάς αντάλλαξε αναμνηστική πλακέτα με τον Καπετάνιο του κρουαζιερόπλοιου, δηλώνοντας ότι η αναβάθμιση του επιπέδου υπηρεσιών και η ανάδειξη του Λιμένος Ηρακλείου σε Home Port αποτελεί την απόδειξη ότι το Λιμάνι του Ηρακλείου βρίσκεται δυναμικά στο χάρτη της κρουαζιέρας.
Αμέσως μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2023 στη Μαγνησία, το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Λασκαρίδης ανταποκρίθηκε με παραδειγματικό τρόπο τις προσπάθειες ανασυγκρότησης, της θαλάσσιας περιοχής της Μαγνησίας.
Ο «Τυφώνας», το επιχειρησιακό πλοίο του Κοινωφελούς Ιδρύματος συνέβαλε τα μέγιστα, στην απορρύπανση των ακτών τόσο στο Πήλιο όσο και στον Παγασητικό κατά την εξάμηνη δράση του στο πλαίσιο του προγράμματος “Typhoon Project”.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Σωκράτης Αναγνώστου, παρευρέθηκε στην τελετή απόδοσης τιμής της Περιφέρειας Θεσσαλίας προς το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Λασκαρίδης που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 1η Απριλίου 2024 στο πλοίο. Ο κ. Αναγνώστου, στον χαιρετισμό του, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη εκ μέρους του ΟΛΒ για την σπουδαία συμβολή του Ιδρύματος στον καθαρισμό των περιοχών που υπέστησαν τις δραματικές συνέπειες των πλημμυρών τον περασμένο Σεπτέμβριο κι ευχήθηκε να υπάρξουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες με κοινωφελείς πρακτικές και δραστηριότητες κι από άλλους φορείς.
Ο κ. Αναγνώστου προσέφερε αναμνηστικό δώρο και ευχαριστήρια επιστολή στην πρόεδρο του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Λασκαρίδης κ. Εύη Λαζού – Λασκαρίδη. Άλλωστε όπως δήλωσε ο κ. Αναγνώστου «η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου είναι ευαίσθητη σε θέματα που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος».
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για το 2024, το «SILVER SPIRIT» σημαίας Μπαχάμες, κατέπλευσε λίγο μετά τις 7 το πρωί, την Δευτέρα 1η Απριλίου στο λιμάνι του Βόλου.
Το κρουαζιερόπλοιο προερχόμενο από Μύκονο, μεταφέρει 493 επιβάτες και 402 άτομα πλήρωμα. Στο πλοίο επιβαίνουν πολίτες κυρίως από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία. Θα παραμείνει στο Λιμένα του Βόλου για 11 ώρες και θα αποπλεύσει στις 19:00, με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.
Το κρουαζιερόπλοιο είναι μήκους 230μ. και έχει δυναμικότητα πάνω από 400 άτομα πλήρωμα.
Το πλοίο υποδέχθηκαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. κ. Σωκράτης Αναγνώστου, μαζί με την Αντιδήμαρχο Τουρισμού του Δήμου Βόλου κ. Μελπομένη Λαζάρου.
Από την πλευρά του, ο κ. Σωκράτης Αναγνώστου, καλωσόρισε τον Ιταλό πλοίαρχο του κρουαζιεροπλοίου κ. Arma Gennaro κι αντάλλαξαν αναμνηστικά δώρα. Στο πλαίσιο αγαστής συνεργασίας με τον Δήμο Βόλου, ο κ. Αναγνώστου με την Αντιδήμαρχο Τουρισμού Μελπομένη Λαζάρου, συζήτησαν με τον πλοίαρχο διάφορα ζητήματα που αφορούν στην κρουαζιέρα, στο λιμάνι του Βόλου και στην πόλη.
Σε δηλώσεις του ο κ. Αναγνώστου ανέφερε " Καλωσορίσαμε σήμερα, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για τη φετινή σεζόν. Σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό, αναμένονται 48 κατάπλοι κρουαζιεροπλοίων που έχουν προγραμματιστεί στο λιμάνι μας. Λόγω των πρόσφατων καταστροφικών πλημμυρών, δεν γνωρίζουμε αν θα πραγματοποιηθούν οι αφίξεις όλων των κρουαζιεροπλοίων, ωστόσο εμείς από την πλευρά μας, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία, προκειμένου να αποκατασταθούν όσο το δυνατόν συντομότερα, τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται στα βυθίσματα».
More...
29 Μαρτίου 2024. Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του έτους 2023, σύμφωνα με τα οποία τα συνολικά έσοδα της χρήσης ανήλθαν σε € 219,8 εκατ., σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2022 (€ 194,6 εκατ.), παρουσιάζοντας αύξηση ποσού € 25,2 εκατ. ή ποσοστό 12,9%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €96,2 εκατ. έναντι €74,7 εκατ. της χρήσης 2022, σημειώνοντας αύξηση 28,8%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €66,8 εκατ. αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα €52,9 εκατ. της χρήσης του 2022. Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €1,34 αυξημένο κατά 29% σε σχέση με το 2022 όπου ήταν €1,04.
Τα παραπάνω ποσά αποτελούν, εκ νέου, τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της ΟΛΠ Α.Ε., αναφορικά με τα έσοδα αλλά και την κερδοφορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΟΛΠ Α.Ε. βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
Όσον αφορά στις επιμέρους βασικές δραστηριότητες το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας σημείωσε σημαντική άνοδο σε επίπεδο προσεγγίσεων αλλά και επιβατικής κίνησης. Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2023 ανήλθε σε 1.484.788 έναντι 880.416 το 2022, καταγράφοντας αύξηση 68,6%. Αυξημένοι κατά 12,4% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 761 κατάπλους έναντι 677 το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, πέρα από την αύξηση επιβατών και κατάπλων, σημαντική αύξηση καταγράφηκε στα πλοία και επιβάτες homeport. Ειδικότερα, η αύξηση επιβατών homeport ήταν 110,4% (από 378.899 σε 797.234) και τα πλοία που πραγματοποίησαν homeporting ήταν 571 σε σύνολο 760. Η συγκεκριμένη μεταβολή είναι αποτέλεσμα στρατηγικής επιλογής της εταιρείας και βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με τους επιδιωκόμενους στόχους, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο, στο λιμάνι του Πειραιά να συμβάλλει καθοριστικά στη χώρα μέσω της προσέλκυσης τουριστικών ροών υψηλού επιπέδου (homeport).
Στον τομέα διαχείρισης οχημάτων καταγράφηκε σημαντικά, μεγαλύτερη, από την αναμενόμενη, αύξηση της ζήτησης αυτοκινήτων εγχωρίως. Ειδικότερα, τα οχήματα εισαγωγής κατέγραψαν αύξηση 31,4% (από 116.732 σε 153.381). Αντίθετα τα φορτία μεταφόρτωσης κατέγραψαν μείωση 30,0% από 234.238 σε 163.920 μονάδες.
Στον τομέα της ακτοπλοΐας το 2023, καταγράφηκε αύξηση των ροών επιβατών και οχημάτων υποβοηθούμενη και από τις εξαιρετικά βελτιωμένες τουριστικές ροές. Η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2023, στις εσωτερικές γραμμές κατέγραψε αύξηση της τάξης 7,9% με 16.158.776 έναντι 14.976.394 επιβάτες το 2022. Επίσης, αύξηση κατά 3,8% καταγράφεται και στον τομέα διακίνησης οχημάτων, 2.878.422 το 2023 έναντι 2.772.525 το 2022.
Στον τομέα της επισκευής πλοίων, σημειώθηκε αύξηση 15,8% στις δεξαμενές (από 133 το 2022 σε 154 το 2023) αλλά μείωση του αριθμού των πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη κατά 3,6% (από 280 το 2022 σε 270 το 2023). Παρά τη μείωση των επισκευασθέντων πλοίων, καταγράφηκε αύξηση εσόδων που οφείλεται στη μακρύτερη παραμονή των πλοίων στη Ζώνη.
Τέλος, οι τρεις σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων είχαν συνολική διακίνηση 5.100.920 TEUs σημειώνοντας αύξηση 2%, η οποία οδήγησε και πάλι το λιμάνι του Πειραιά να καταλαμβάνει την τέταρτη θέση, ανάμεσα στα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. Yu Zenggang φανερά ικανοποιημένος από την ανοδική οικονομική πορεία που σημειώνει για άλλη μια φορά η εταιρεία και το λιμάνι του Πειραιά, ευχαρίστησε το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού, τονίζοντας ότι αποτελούν τον πιο βασικό παράγοντα για την εξαιρετική λειτουργία του λιμανιού που έχει ως αποτέλεσμα τις συνεχώς ανοδικές επιδόσεις και την υψηλή κατάταξή του. Επιπλέον, ο κ. Yu Zenggang επεσήμανε ότι το σχέδιο και η στρατηγική της εταιρείας εφαρμόζονται πιστά και όπως όλα δείχνουν αποδίδουν πλήρως, σημειώνοντας ότι οι επενδύσεις θα συνεχιστούν ώστε ο Πειραιάς να διατηρεί την υψηλή του θέση ανάμεσα στα κορυφαία λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης.
Η ΟΛΠ Α.Ε., εισηγμένη εταιρεία του Χρηματιστηρίου Αθηνών διαχειρίζεται και λειτουργεί τον Λιμένα Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας και ενός από τα πιο ολοκληρωμένα λιμάνια στην Ευρώπη από πλευράς λιμενικών υπηρεσιών. Οι δραστηριότητες στο Λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνουν την κρουαζιέρα, τη μεταφορά επιβατών, τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων, τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, τα logistics και υπηρεσίες ελεύθερης ζώνης. Κύριος μέτοχος της ΟΛΠ Α.Ε. με ποσοστό 67% είναι η COSCO Shipping, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου.
Την τελευταία δεκαετία η ΟΛΠ Α.Ε. σημειώνει αδιάληπτη ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον και με στοχευμένη χρήση των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων ψηφιοποίησης, σε όλο το φάσμα των λιμενικών της δραστηριοτήτων, συνεισφέροντας σε μεγάλο βαθμό στην οικονομία της χώρας και κυρίως ανταποδίδοντας σημαντικά οφέλη στην ελληνική κοινωνία.
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανήκει στο δίκτυο “ECO PORTS”, κατέχει πιστοποιήσεις κατά ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 50001:2018, βρίσκεται στη λίστα ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο βιώσιμες εταιρείες της Ελλάδας το 2022.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε: https://olp.gr
Συνάντηση πραγματοποίησε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Σωκράτης Αναγνώστου με την Αντιδήμαρχο Τουρισμού του Δήμου Βόλου κ. Μελπομένη Λαζάρου και τον Αντιδήμαρχο Πρασίνου κ. Σπύρο Γάτο.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ανάληψης των νέων καθηκόντων των Αντιδημάρχων, καθώς και στο γεγονός ότι τη Δευτέρα 1η Απριλίου 2024, αναμένεται να καταπλεύσει στον λιμένα Βόλου, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για τη νέα σεζόν. Έγινε συζήτηση σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα και τόσο ο κ. Αναγνώστου όσο και η κ. Λαζάρου, επαναβεβαίωσαν την άριστη συνεργασία που υπάρχει μεταξύ των δύο φορέων για την προώθηση του τουρισμού και της κρουαζιέρας.
Τέθηκαν επί τάπητος διάφορα ζητήματα, που άπτονται του τουρισμού, καθώς και οι από κοινού πρωτοβουλίες που προτίθενται να λάβουν οι δύο φορείς για την τουριστική προώθηση κι ανάπτυξη της περιοχής.
Αρκετά αισιόδοξες παραμένουν οι προοπτικές για την πορεία της κρουαζιέρας για την φετινή σεζόν του 2024, όπως φαίνεται από τα έως τώρα στοιχεία του πρώτου τριμήνου 2024 που απεικονίζουν ένα δυναμικό ξεκίνημα κρουαζιέρας.
Συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο 2024, κατέφτασαν στο Λιμάνι του Ηρακλείου 11 κρουαζιερόπλοια με σύνολο επιβατών 11.849 ενώ την ίδια περίοδο του 2023 τα κρουαζιερόπλοια που είχαν καταπλεύσει στο Λιμάνι του Ηρακλείου ήταν 7 με 7.444 επιβάτες. Σημειώνεται συνεπώς ένα ποσοστό αύξησης στα κρουαζιερόπλοια για το 2024 στο 57,14% και στους επιβάτες 59,18% έναντι του 2023.
Στις εθνικότητες των παραπάνω αφίξεων του πρώτου τριμήνου του 2024 προηγείται η Αμερική και στη συνέχεια η Μεγάλη Βρετανία, ο Καναδάς, η Γερμανία, η Ισπανία, η Ελλάδα, η Αυστραλία και τέλος η Ιρλανδία.
Με τα έως τώρα διαθέσιμα στοιχεία οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων μέχρι τέλος του 2024 δηλώνουν ανοδική πορεία, με τις εταιρείες κρουαζιέρας να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο Λιμάνι του Ηρακλείου για το 2024.
Η Διοίκηση του ΟΛΗ, προσηλωμένη στη συνεχή αναβάθμιση του φάσματος και της ποιότητας των υπηρεσιών επενδύει συνεχώς σε σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τις εταιρείες κρουαζιέρας και παράλληλα λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, παρεμβάσεις και καινοτομίες ώστε το Λιμάνι του Ηρακλείου να συνεχίσει να αποτελεί έναν σημαντικό και αξιόπιστο προορισμό κρουαζιέρας
Ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την έγκριση εκ μέρους της ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τριών σημαντικών έργων για το λιμάνι του Λαυρίου.
Πιο συγκεκριμένα:
1) Εγκρίθηκε από το ΥΝΑΝΠ το έργο τοποθέτησης πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών του ΟΛΛ ΑΕ.
Το έργο αυτό, εκτός του ότι είναι σημαντικό για την ανάπτυξη του ΟΛΛ Α.Ε, υπολογίζεται ότι θα αναπτύξει περισσότερες από 150 θέσεις εργασίας και θα συνεισφέρει στην τοπική αγορά περί τα 30 εκ. ευρώ πρόσθετο τζίρο.
Σημειώνεται ότι το έργο αυτό είχε εξαγγελθεί καταρχάς από τον πρώην Υπουργό, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και υπήρχε δέσμευση του κου Πρωθυπουργού ότι θα υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό.
Για την τελική έγκριση του έργου οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εργάστηκαν εντατικά με συντονιστή τον Γενικό Γραμματέα κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο ώστε να υλοποιηθεί η δέσμευση του κύριου Πρωθυπουργού, με την υπογραφή του σημερινού Υπουργού Ναυτιλίας κου Χρήστου Στυλιανίδη.
2) Επιπλέον εγκρίθηκε από τον κ. Γενικό Γραμματέα Ευάγγελο Κυριαζόπουλο το έργο της ανέγερσης νέου ΚΥΕ στην θέση του πρώην κατ. «ΚΟΡΑΛΛΙ». Η ανέγερση του νέου ΚΥΕ θα προσφέρει δέκα νέες θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία και θα συμπληρώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του ΟΛΛ ΑΕ στον τουριστικό τομέα και ιδιαίτερα στους επιβάτες της κρουαζιέρας και στους ναυλωτές τουριστικών σκαφών.
3) Τέλος η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενέταξε στo ΠΔΕ το έργο διαπλάτυνσης του ανατολικού Finger Pier, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής. Με το έργο αυτό ο ΟΛΛ Α.Ε δημιουργεί μία νέα πρόσθετη θέση ελλιμενισμού κρουαζιεροπλοίων μεσαίου μεγέθους.
Η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Στυλιανίδη και τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων, κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο για την αμέριστη συμπαράστασή τους και δεσμεύεται ότι θα εργαστεί εντατικά με τον Μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ) για την κατά το δυνατόν ταχύτερη υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων.