Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο η Ένωση Λιμένων Ελλάδος

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο η Ένωση Λιμένων Ελλάδος

Στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, θα συνεδριάσει την Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024 και ώρα 18.00, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

O.Λ.Η. Α.Ε.: Εθελοντική δράση καθαρισμού Ενετικού Λιμένα υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε

O.Λ.Η. Α.Ε.: Εθελοντική δράση καθαρισμού Ενετικού Λιμένα υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και  του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε

Στο πλαίσιο Εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος πραγματοποιήθηκε την 29 Ιουνίου 2024 εθελοντικός υποβρύχιος καθαρισμός του βυθού του Ενετικού λιμένα Ηρακλείου, υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε. και την ενεργό συμμετοχή ευαισθ...

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I»

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I»

Το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I» σημαίας Μάλτας, της εταιρείας MSC, κατέπλευσε την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024, στο Λιμένα Βόλου.

Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ:. Πάνω από 425 νέα δέντρα και θάμνοι στο Νέο Λιμάνι της Πάτρας

Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ:. Πάνω από 425 νέα δέντρα και θάμνοι στο Νέο Λιμάνι της Πάτρας

Ο καλύτερος χρόνος να φυτέψεις ένα δέντρο είναι είκοσι χρόνια πριν. Ο δεύτερος καλύτερος είναι σήμερα. Έτσι και ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών Α.Ε. σήμερα ολοκλήρωσε την δενδροφύτευση περισσοτέρων των 425 νέων δέντρων, φυτών και θάμνων στο νέο λιμάνι. Περισσότερα από 200 ελιές και αρμυρίκια και θάμνοι...

22 Μαρτίου 2022. Σε συνέχεια των αποφάσεων του ΣτΕ, αναφορικά με προηγούμενες εγκρίσεις της ΕΣΑΛ για το Προγραμματικό Σχέδιο Επενδύσεων (Master Plan) του Λιμένος Πειραιώς, οι οποίες επηρεάζουν το έργο επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας, με την προσωρινή παύση των κατασκευαστικών εργασιών, η ΟΛΠ Α.Ε. επιθυμεί να ενημερώσει τα εξής:

H Εταιρεία δεσμεύεται να εφαρμόσει το μεγάλο επενδυτικό της σχέδιο στη χώρα, λαμβάνοντας υπόψη όποιες ενδεχόμενες προσαρμογές κρίνονται απαραίτητες, σύμφωνα με τις αποφάσεις των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών και τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.
Ως σταθερός, αξιόπιστος και μακροπρόθεσμος επενδυτής στη χώρα η ΟΛΠ Α.Ε. συνεργάζεται στενά με τις ελληνικές αρχές για το βέλτιστο αποτέλεσμα, σε πλήρη πάντα εφαρμογή όλων των αποφάσεων.

Στόχος του Οργανισμού παραμένει η ανάπτυξη του Λιμένα προς όφελος της ελληνικής Οικονομίας και Κοινωνίας.

Στον 2ο Πανευρωπαϊκό Διάλογο για την Κρουαζιέρα που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλες, συμμετείχε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Μηνάς Παπαδάκης. Κυρίαρχο θέμα συζήτησης ήταν η αειφορία και η πράσινη μετάβαση. Το λιμάνι του Ηρακλείου παρακολουθεί στενά τις διεθνείς τάσεις και είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις παγκόσμιες εξελίξεις.

Ο 2ος Πανευρωπαϊκός Διάλογο για την Κρουαζιέρα (2nd Pan-European Cruise Dialogue) ήταν η κατάληξη σε μια σειρά διαλόγων για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού κρουαζιέρας στην ΕΕ. Συμμετείχαν ομιλητές υψηλού επιπέδου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Cruise Lines International Association, την Ευρωπαϊκή Ένωση Θαλάσσιων Λιμένων, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς του τουρισμού κρουαζιέρας.

Ο 2ος Πανευρωπαϊκός Διάλογος Κρουαζιέρας περιλάμβανε πολλές κεντρικές ομιλίες και τέσσερις συνεδρίες πάνελ. Βασίστηκε στα αποτελέσματα προηγούμενων διαλόγων για κρουαζιέρες, που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2015. Συζητήθηκαν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις του βιώσιμου τουρισμού κρουαζιέρας για τα επόμενα χρόνια. Εστίασε στο οικοσύστημα του τουρισμού κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας, καθώς και των δομών διακυβέρνησής του. Στόχος η εξεύρεση ορθών πρακτικών που αξιοποιούν τις συνεργασίες των ενδιαφερομένων στον τουρισμό κρουαζιέρας και ενισχύουν τις κοινές προσπάθειες. Η συμβολή στη βιώσιμη ανάπτυξη των προορισμών είναι υψίστης σημασίας για τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Στη συζήτηση συμμετείχε ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων που εκπροσωπούν εταιρείες κρουαζιέρας, τουριστικές αρχές, δήμους, λιμάνια, τουριστικούς πράκτορες και ευρωπαϊκούς φορείς.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης συναντήθηκε και είχε εκτενή συζήτηση με την Πρόεδρο της CLIA Kelly Craighead, την Πρόεδρο της Medcruise Figen Ayan και τα Διευθυντικά Στελέχη του GSTC και της Royal Caribbean, Ιωάννη Παππά και Alessandro Carollo.

 

Tην ανάγκη αυστηρής τήρησης των κανόνων ασφαλείας κατά τις εργασίες σε πλοία, σκάφη και λιμάνια, τη συνεχή εκπαίδευση σε θέματα ασφαλείας των εργαζόμενων και χρηστών λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και τη διεύρυνση των δεξιοτήτων των εργαζομένων σε λιμενικές εγκαταστάσεις, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση που συντελείται στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ανέδειξε η Ημερίδα που συνδιοργάνωσαν η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος - HELMEPA και ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε) ΑΕ σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.), την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022, στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ελευσίνας-Δυτικής Αττικής.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ενισχύοντας το Πνεύμα Ναυτικής Ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο», που υλοποιεί η HELMEPA με τα εταιρικά της μέλη Lloyd’s Register και DYNAMARINe στην Ελλάδα και την CYMEPA στην Κύπρο με την υποστήριξη του Lloyd’s Register Foundation (LRF*).

Στην Ημερίδα συμμετείχαν ακόμη ο Σύνδεσμος Φορτοεκφορτωτών Λιμένα Ελευσίνας, ο Ναυταθλητικός Όμιλος Ελευσίνας και ο Αγροτικός-Αλιευτικός Σύλλογος Αλιέων Νέας Περάμου & Πάχης Μεγάρων «Ο Άγιος Γεώργιος».

Την ημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής Β' Δυτικής Αττικής κ. Γεώργιος Κώτσηρας, ο Γραμματέας της Βουλής και Βουλευτής Β' Δυτικής Αττικής κ. Ευάγγελος Λιάκος, οι οποίοι σε χαιρετισμό τους συνεχάρησαν τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ για το έργο του. Παραβρέθηκαν επίσης η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ελευσίνας 2023 - Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης κα Σουλτάνα Σπυροπούλου, ο εκπρόσωπος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων Με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) κ. Χρήστος Κουκοβίνης, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και επιχειρήσεων, καθώς και πολίτες της Ελευσίνας και της ευρύτερης περιοχής του Θριασίου.

Τις εργασίες της ημερίδας χαιρέτησε ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Γεώργιος Κουμπέτσος, ο οποίος αναφέρθηκε στη βαρύτητα που δίνει ο Οργανισμός σε θέματα ασφάλειας στον λιμένα Ελευσίνας και στην εξωστρέφεια που διακρίνει το έργο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με την διοργάνωση σημαντικών εκδηλώσεων που αφορούν όλους. Επίσης, από την πλευρά των διοργανωτών σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν ο Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ελευσίνας-Δυτικής Αττικής κ. Ευάγγελος Λίγγος, ο υπεύθυνος Λιμενικών Υπηρεσιών- μέλος ΔΣ του Ο.Λ.Ε. ΑΕ και εκπρόσωπος των εργαζομένων του Οργανισμού κ. Κωνσταντίνος Χρήστου, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Φορτοεκφορτωτών Λιμένα Ελευσίνας κ. Χρήστος Κατσογιάννης και ο Πρόεδρος του ΔΣ του Ναυταθλητικού Ομίλου Ελευσίνας κ. Χρήστος Αδάμ. Διαδικτυακό χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος ΔΣ ΕΛ.Ι.Ν.Τ., Καθηγητής κ. Γρηγόρης Γρηγορόπουλος.

Στον χαιρετισμό του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους τονίζοντας ότι οι πρωτοβουλίες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για ενημερωτικές εκδηλώσεις θα συνεχιστούν και κάλεσε σε συμπόρευση και συνεργασία όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Οι εργασίες της ημερίδας
Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλάμβανε παρουσιάσεις από διακεκριμένους ομιλητές σχετικά με την ασφάλεια στη θάλασσα, την εκτέλεση των λιμενικών εργασιών και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι λιμενικές εγκαταστάσεις.

Ο Επικεφαλής Στρατηγικής και Ανάπτυξης της HELMEPA, κ. Κωνσταντίνος Τριανταφύλλου, παρουσίασε τις δράσεις και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα του προγράμματος για την ενίσχυση του πνεύματος ναυτικής ασφάλειας σε Ελλάδα και Κύπρο εστιάζοντας στη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αναφοράς ατυχημάτων VIRP της HELMEPA, που πλέον είναι διαθέσιμη και για μικρά σκάφη.
Στη συνέχεια, η κα Ζωή Αναστασοπούλου, Επιθεωρήτρια, Lloyd’s Register, μίλησε για τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων σε μικρά σκάφη (επαγγελματικά, αναψυχής, αλιέων).
Ο κ. Χρήστος Γεωργουσόπουλος, Μέλος ΔΣ ΕΛ.Ι.Ν.Τ., DPA/CSO-Newbuildings Manager, Ariston Navigation Corp., αναφέρθηκε στις κατηγορίες κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις λιμενικές εγκαταστάσεις, τις απαραίτητες προφυλάξεις και τις καλές πρακτικές για τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών εργασιών.
Τις προκλήσεις και τις προοπτικές για την κατάρτιση και εκπαίδευση στην Ελληνική Λιμενική Βιομηχανία παρουσίασε ο Δρ. Άγγελος Βλάχος, Σύμβουλος Ανάπτυξης και Διευθυντής Κατάρτισης του Ινστιτούτου «ΕΞΑΝΤΑΣ».

Η ημερίδα εστίασε στην ενημέρωση για την ασφαλή εκτέλεση των εργασιών στις λιμενικές εγκαταστάσεις, όμως πλαισιώθηκε και από παρουσιάσεις με στόχο την ενημέρωση των επαγγελματιών της θάλασσας, αλιέων, ιστιοπλόων, πληρωμάτων σκαφών αναψυχής, αλλά και όλων όσοι απολαμβάνουν την θάλασσα για την αναψυχή τους, καθώς και τοπικών φορέων.
Ο Δρ. Νίκος Μαζαράκης, Φυσικός- Μετεωρολόγος και Καθηγητής Ναυτικής Μετεωρολογίας, έκανε μια εισαγωγή στη ναυτική μετεωρολογία και στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αποφύγουμε τις παγίδες του καιρού.
Το θέμα της ασφάλειας στα ιστιοπλοϊκά σκάφη, τους κανονισμούς, τους ελέγχους και την ενημέρωση πληρώματος και επιβατών, παρουσίασαν ο κ. Κώστας Καλογερόπουλος, Γραμματέας της Επιτροπής Ανοικτής Θαλάσσης της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και ο κ. Μάνος Ρούδας, Μέλος ΔΣ του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ).

Τις εργασίες της ημερίδας συντόνισε ο κ. Γιώργος Κοντούλης Μηχανικός-Μηχανολόγος και υπεύθυνος Συστημάτων Διαχείρισης με το Διεθνές Πρότυπο ISO Ποιότητας-Περιβάλλοντος-Υγείας-Ασφάλειας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Η ημερίδα μεταδόθηκε διαδικτυακά μέσω live streaming και ολοκληρώθηκε με ελαφρύ γεύμα για τους προσκεκλημένους, προσφορά της HELMEPA.

 

Την ΟΛΘ Α.Ε. επισκέφθηκε σήμερα αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Απόδημου Ελληνισμού (ΠΑ.Δ.Ε.Ε) με επικεφαλής τον Πρόεδρο της, Πολιτειακό Γερουσιαστή Ρόουντ Άιλαντ ΗΠΑ, Λεωνίδα Ραπτάκη. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν επίσης, η Nicole Klarides – Ditria, Αναπλ. μέλος Δ.Σ., Πολιτειακή Βουλευτής Κοννέκτικατ, ΗΠΑ, η Katerina Theophanous, Αναπλ. μέλος Δ.Σ., Αυστραλία, o Vangelis Doules μέλος Δ.Σ., Βουλευτής Τιράνων, Αλβανία, και η Esther Passaris, μέλος του Κοινοβουλίου της Κένυα, Περιφέρεια Ναϊρόμπι. Την αντιπροσωπεία συνόδευε ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής, Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Β΄ Θεσσαλονίκης, Σάββας Αναστασιάδης.

Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ο Διευθύνων Σύμβουλος - Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε, Franco Nicola Cupolo και άλλα στελέχη της εταιρείας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα, η Εκτελεστική Διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. ενημέρωσε την αντιπροσωπεία της ΠΑ.Δ.Ε.Ε για το Επενδυτικό Πλάνο, τα αναπτυξιακά έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη, την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και τις εξελίξεις στον τομέα της Κρουαζιέρας. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του λιμένα.

Ο Πρόεδρος της ΠΑ.Δ.Ε.Ε, Πολιτειακός Γερουσιαστής Ρόουντ Άιλαντ ΗΠΑ, Λεωνίδας Ραπτάκης επεσήμανε: «Η σημερινή επίσκεψη στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήταν ιδιαίτερα σημαντική. Το να βρίσκομαι εδώ, να συναντώ απευθείας τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. και να ξεναγούμαι στο λιμάνι δείχνει τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα και η Ηγουμενίτσα στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και ολόκληρης της Ελλάδας. Λόγω των γεωπολιτικών ζητημάτων που έχουν προκύψει με την Ουκρανία, η Θεσσαλονίκη και τα άλλα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας έχουν αναβαθμιστεί σε λιμάνια που θα είναι το μέλλον της Ανατολικής Ευρώπης και ίσως ολόκληρης της Ευρώπης. Ως νομοθέτες, εκλεγμένοι στις πατρίδες μας, είναι πολύ σημαντικό επιστρέφοντας να μεταφέρουμε την εμπειρία μας στους συναδέλφους μας και τους κυβερνητικούς παράγοντες αναλύοντάς τους τη σημασία του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και των επενδύσεων που υλοποιούνται σε αυτόν».

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, τόνισε: «Σας εκφράζω το θαυμασμό μου για την προσπάθεια που καταβάλετε ως πρεσβευτές των αξιών της χώρας, ως συμπαραστάτες του Ελληνισμού. Για την προσπάθεια που καταβάλλετε να μεταδώσετε σε όλους τους συμπολίτες της Διασποράς ότι η Ελλάδα προχωρά, δημιουργεί και εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς, παραθέτοντας ως τρανταχτό παράδειγμα την αναβάθμιση της θέσης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και την ενίσχυση του πρωταγωνιστικού ρόλου του λιμανιού στο παγκόσμιο εμπόριο».

Πειραιάς, 18.01.2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Όπως κάθε χρόνο, η Ένωση Λιμένων Ελλάδος προχωρά στη δημοσιοποίηση των συγκεντρωτικών στοιχείων αφίξεων και επιβατών για την Ελληνική κρουαζιέρα. Στο πλαίσιο αυτό, και με βάση τα στοιχεία που έρχονται στο φως, το 2021 χαρακτηρίζεται ως έτος επανεκκίνησης και ανάκαμψης για τον κλάδο μετά την επί μήνες διακοπή και ουσιαστική συρρίκνωση δραστηριοτήτων το 2020, λόγω της πανδημίας.

Ειδικότερα το έτος 2021 ο συνολικός αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια ανήλθε στις 1957 και ο αριθμός επιβατών στους 1.316.662. Η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2020 ανέρχεται σε ποσοστό 732% και στους επιβάτες σε 1750%. Όμως με έτος αναφοράς το 2019, χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, η κίνηση στα κρουαζιερόπλοια κινήθηκε στο 49,2% ενώ στους επιβάτες στο 23,7%. Η σημαντική διαφορά μεταξύ αριθμού πλοίων και επιβατών οφείλεται, βέβαια, στα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο και την επιβολή περιορισμών στο ποσοστό πληρότητας των πλοίων.

Στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Σαντορίνη, το Κατάκολο και το Ηράκλειο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Κέρκυρα, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Ρόδος, το Κατάκολο, το Ηράκλειο και η Σαντορίνη.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς τα στοιχεία αναφοράς αφορούν την περίοδο έως 30-9-2021. Εκτιμούμε ότι με την ενσωμάτωση των τελικών στοιχείων έτους για τον Πειραιά, ο συνολικός αριθμός επιβατών σε ολόκληρη τη χώρα θα ξεπεράσει τα 1.400.000 και ο αριθμός κρουαζιερόπλοιων τα 2000, δηλαδή ελαφρώς άνω του ορίου του 50% σε σχέση με την κίνηση του 2019.

Οι προοπτικές για το έτος 2022 είναι αισιόδοξες με βάση την αύξηση του αριθμού κρατήσεων που παρατηρείται, την δυνατότητα επέκτασης της τουριστικής περιόδου μέσω της επίτευξης και νέων συμφωνιών και της ενίσχυσης του homeporting στα ελληνικά λιμάνια με εταιρείες του κλάδου να κινούνται όλο και περισσότερο σε αυτή την κατεύθυνση, με προϋπόθεση, βέβαια, την γρήγορη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της εξάπλωσης της μετάλλαξης Όμικρον και την περαιτέρω ανάσχεση της πανδημίας. Οι εταιρείες του κλάδου και οι λιμένες λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα με βάση τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα στη χώρα ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν το μέγιστο δυνατό δείκτη ασφάλειας στην κρουαζιέρα, έναν κλάδο που πάντως επλήγη σημαντικά από την πανδημία.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά στους πίνακες της ΕΛΙΜΕ, συμπεριλαμβάνονται στοιχεία για τους λιμένες των Σπετσών, της Ύδρας, της Φολέγανδρου, της Καλύμνου, της Πάργας, της Αστυπάλαιας, της Τήνου και της Σίφνου διασφαλίζοντας την ουσιαστική πληρότητα των παρεχομένων στοιχείων.

Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, ο Πρόεδρος της κ. Άγγελος Καρακώστας, τα Μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου και ο Εκτελεστικός της Διευθυντής κ. Δημήτρης Ιατρίδης ήθελαν να ευχαριστήσουν, πρώτον, όλα τα Μέλη της Ένωσης για την παροχή και επεξεργασία των στοιχείων, τα Λιμενικά Ταμεία, τα κατά τόπους Λιμεναρχεία και την ηγεσία και τα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την άριστη συνεργασία.

14 Μαρτίου 2022. Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του έτους 2021, σύμφωνα με τα οποία σημειώνεται εκ νέου αύξηση του κύκλου εργασιών της, ο οποίος ανήλθε σε €154,2 εκατ. έναντι €132,9 εκατ. της χρήσης 2020, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού €21,3 εκατ. ή ποσοστό 16%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €49,2 εκατ. έναντι €36,9 εκατ. της χρήσης 2020, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού €12,3 εκατ. ή ποσοστό 33,3%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €36,8 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 39,4% σε σχέση με τα €26,4 εκατ. της χρήσης του 2020. Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €0,63 αυξημένο κατά 57,5% σε σχέση με το 2020 (€0,40).

Τα παραπάνω ποσά αποτελούν την υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία της ΟΛΠ Α.Ε.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ο Προβλήτας I στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση 13,9% στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, το Car Terminal σημείωσε αύξηση 40,6% στη διακίνηση οχημάτων, ο τομέας της κρουαζιέρας πέτυχε σημαντική ανάκαμψη με συνολικό αριθμό 379 κρουαζιερόπλοια και ο αριθμός των δεξαμενιζόμενων πλοίων στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής παρουσίασε αύξηση 16,5%.

Ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 και δήλωσε: «Η συνεχής αύξηση του κύκλου των εργασιών του Οργανισμού παρά της δυσκολίες, με τις οποίες όλοι βρεθήκαμε αντιμέτωποι το προηγούμενο διάστημα, εξαιτίας της πανδημίας, αποδεικνύει πως η ΟΛΠ Α.Ε. είναι μια εταιρεία με ανθεκτικότητα και ισχυρές βάσεις που υπεύθυνα συνεχίζει να εφαρμόζει και να υλοποιεί τη στρατηγική της για το Λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ήδη πια βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα καλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης. Η υλοποίηση του υποχρεωτικού επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε. συνεχίζεται σταθερά και με απόλυτη συνέπεια, η οποία πέραν της ενδυνάμωσης της οικονομικής θέσης της Εταιρείας δημιουργεί πολλαπλά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία. Με την ίδια αφοσίωση και αίσθημα ευθύνης θα συνεχίσουμε τη δυναμική πορεία βιώσιμης ανάπτυξης, παραμένοντας πιστοί στο όραμα ο Πειραιάς να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη και ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια στον κόσμο, σε όρους περιβάλλοντος, ψηφιοποίησης, κοινωνίας και διακυβέρνησης».

 

'Ένα ακόμη επικίνδυνο και επιβλαβές πλοίο απομακρύνθηκε οριστικά από τον ιστορικό Λιμένα του Φονιά στην Ελευσίνα, μετά από σχετικές ενέργειες του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ.

Πρόκειται για το ξύλινο σκάφος αναψυχής “KARMA OF LONDON” (Νηολογίου LONDON/ 733241), το οποίο ελλιμενίστηκε στη θέση “Παλαιός Λιμένας” Ελευσίνας στις 22 Οκτωβρίου 2013 και ήταν εγκαταλελειμμένο από τον αλλοδαπό πλοιοκτήτη του από τον Αύγουστο του 2017.

Το σκάφος παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα ασυντήρητο με αποτέλεσμα να υποστεί σημαντικές φθορές και τον Αύγουστο του 2021 να πάρει κλίση με κίνδυνο να βυθιστεί. Άμεσα διενεργήθηκε επιθεώρηση στο πλοίο κατά την οποία διαπιστώθηκε η κάκιστη κατάσταση της δομής του καθώς και ρήγματα στα ύφαλα και χαρακτηρίστηκε επικίνδυνο και επιβλαβές.

Προς αποφυγή βύθισης του σκάφους και μέχρι να ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες οριστικής απομάκρυνσής του, πραγματοποιήθηκαν με ταχύτατους ρυθμούς από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ, όλες οι απαραίτητες προεργασίες καθαρισμού και απαλλαγής των καταλοίπων από το εσωτερικό κύτος του πλοίου με την συνδρομή δύτη, έγιναν εργασίες απάντλησης υδάτων από το μηχανοστάσιο με φορητές αντλίες, αποκαταστάθηκαν προσωρινά τα ρήγματα και τοποθετήθηκε προληπτικά αντιρρυπαντικό φράγμα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από ρύπανση.

Το “KARMA OF LONDON” οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο εκτός ζώνης δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ, σε ιδιωτική ναυπηγική μονάδα, απελευθερώνοντας θέσεις ελλιμενισμού στον ιστορικό λιμένα της Ελευσίνας.

Είναι το 12ο επικίνδυνο-επιβλαβές πλοίο που απομακρύνει ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ από τον Απρίλιο του 2020 μέχρι σήμερα.

Στο Συνέδριο Blue Economy Forum που διοργάνωσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου (EPLO) μίλησε στις 22 Φεβρουαρίου 2022, ο Εκτελεστικός Διευθυντής της ΕΛΙΜΕ κ. Δημήτρης Ιατρίδης. Στην τοποθέτησή του στη θεματική ενότητα 'Shipping and Ports: Sustainable Transport & Sustainable Management' αναφέρθηκε στην πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία και στη νέες τεχνολογίες στα λιμάνια. Υπογράμμισε ότι μία μεγάλη 'ψηφιακή επανάσταση' συντελείται στους λιμένες μαζί με την 'πράσινη επανάσταση'. Οι μεγάλες αλλαγές αφορούν, μεταξύ άλλων, την ενέργεια, το περιβάλλον και τις λιμενικές λειτουργίες. Με θετικές συνεπαγωγές για την ασφάλεια στους λιμένες, για την ικανότητα διαχείρισης κρίσεων και ανταπόκρισης σε διαφορετικά σενάρια και συνθήκες και για την αποτελεσματική πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης. 

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς