Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Συνέδριο του ΟΛΒ παρουσία του Υφυπουργού Ναυτιλίας

Ο.Λ.Β. Α.Ε.:  Συνέδριο του ΟΛΒ παρουσία του Υφυπουργού Ναυτιλίας

Συνέδριο με θέμα με θέμα «Η Πυξίδα του Οργανισμού Λιμένος Βόλου για την επόμενη μέρα: Πράσινη μετάβαση, Ψηφιοποίηση και Ανάπτυξη – Βελτίωση Υποδομών», διοργανώνει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, την Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024, ώρα 09:30 π.μ., στο ξενοδοχείο Domotel Xenia Volos, παρουσία εταίρων κι ενδιαφε...

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο η Ένωση Λιμένων Ελλάδος

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο η Ένωση Λιμένων Ελλάδος

Στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, θα συνεδριάσει την Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024 και ώρα 18.00, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

O.Λ.Η. Α.Ε.: Εθελοντική δράση καθαρισμού Ενετικού Λιμένα υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε

O.Λ.Η. Α.Ε.: Εθελοντική δράση καθαρισμού Ενετικού Λιμένα υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και  του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε

Στο πλαίσιο Εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος πραγματοποιήθηκε την 29 Ιουνίου 2024 εθελοντικός υποβρύχιος καθαρισμός του βυθού του Ενετικού λιμένα Ηρακλείου, υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε. και την ενεργό συμμετοχή ευαισθ...

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I»

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I»

Το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I» σημαίας Μάλτας, της εταιρείας MSC, κατέπλευσε την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024, στο Λιμένα Βόλου.

Η επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά ώστε να δημιουργηθούν 2 θέσεις για πρόσδεση κρουαζιεροπλοίων «νέας γενιάς», μήκους μεγαλύτερου των 280 μέτρων και δυναμικότητας 2.500 επιβατών, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη με εκπροσώπους του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Πρόκειται για έργο ύψους 120 εκατ. ευρώ το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Άξονα Προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Θάνος Λιάγκος, Μέλος Δ.Σ. ΟΛΠ εκπροσωπώντας τη Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε., ο Χ. Γερακαράκης Διευθυντής Έργων ΟΛΠ Α.Ε., ο Προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Αττικής Δ. Δρόσης και υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας.

Με βάση τις σχετικές εκτιμήσεις, οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν το Φεβρουάριο του 2020 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες.

Με αφορμή τη συνάντηση, ο Περιφερειάρχης Αττικής επισήμανε ότι δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε έργα που εξασφαλίζουν την αναπτυξιακή επανεκκίνηση στην Αττική και δημιουργούν νέες προοπτικές σε σημαντικούς πυλώνες της Ελληνικής Οικονομίας όπως είναι η κρουαζιέρα.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, αφορά στην επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά προς τα νότια, ώστε να δημιουργηθούν 2 θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» μήκους μεγαλύτερου των 280μ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή επέκτασης συνολικού εμβαδού 150.000 τμ καθώς και των απαιτούμενων δικτύων απορροής υδάτων, οπτικών ινών και παροχής ρεύματος και νερού.

Μετά και την απομάκρυνση του εργοταξιακού υποστηρικτικού χώρου, καθώς και τους απαραίτητους τεχνικούς ελέγχους, σε λειτουργία δίδεται η δακτυλοειδής αποβάθρα μήκους 197,60 μ. τμήμα των έργων της Β’ Φάσης του Νέου Λιμένα.

Το Σάββατο 11 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη προσέγγιση και πλέον η αποβάθρα θα εξυπηρετεί κανονικά την καθημερινή λειτουργία του λιμένα προσφέροντας ασφαλή πλαγιοπρυμνοδέτηση. Ένα ακόμη έργο μπαίνει σε πλήρη λειτουργία ενισχύοντας την ασφαλή προσέγγιση και παραμονή πλοίων.

Οι χερσαίοι χώροι και οι λιμενικές υποδομές που προστέθηκαν με τα έργα της Β’ Φάσης επιτρέπουν την καλύτερη οργάνωση υπηρεσιών. Τα έργα της Γ’ Φάσης που προχωρούν κανονικά θα ενισχύσουν και θα προσδώσουν ένα ακόμη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας τόσο μέσα από νέες υποδομές όσο και με τα κατάλληλα μέτρα, με τη συνεχή συντήρηση αλλά και τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων υποδομών, στοχεύει στην βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών στους χρήστες του λιμένα και την ποιοτική εξυπηρέτηση της μεταφορικής ζήτησης, καθώς και στη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στις μεταφορές.

 

Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, ακολουθώντας την πρακτική των τελευταίων 10 ετών, δημοσιεύει σήμερα τα στατιστικά στοιχεία της κρουαζιέρας για το προηγούμενο έτος 2019 και συγκριτικά στοιχεία των τελευταίων 5 ετών (2015-2019), όσο αφορά τον αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων και επιβατών κρουαζιέρας σε 43 καταμετρημένους προορισμούς στο σύνολο της Χώρας μας.

Το πλοίο OLYMPUS της Sea Speed Ferries ήταν το πρώτο πλοίο που έδεσε στο λιμάνι του Πειραιά για το 2020 περί τις 03:00 π.μ. Το πλοίο υποδέχθηκαν εκ μέρους της Διοίκησης ο Αναπληρωτής Διευθύνοντος Συμβούλου Capt. Weng Lin και άλλα στελέχη της Εταιρείας. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή δώρων με τον καπετάνιο του πλοίου και οι εκπρόσωποι του ΟΛΠ ευχήθηκαν καλές θάλασσες και καλή δύναμη σε όλους τους Έλληνες ναυτικούς.

 

 

Όπως κάθε χρόνο, η Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. οργάνωσε μια σειρά από ενέργειες και δράσεις ενόψει των Χριστουγέννων:

- Σε συνεργασία με τις κοινωνικές δομές των γειτονικών Δήμων διανεμήθηκαν τρόφιμα σε οικογένειες και δώρα σε παιδιά ευπαθών κοινωνικών ομάδων της ευρύτερης περιοχής.
Για πρώτη φορά φέτος η ΟΛΠ Α.Ε. διέθεσε επιπλέον δώρα και για τα παιδιά των σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής του Δήμου Πειραιά.

- Σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς, η ΟΛΠ Α.Ε. ενίσχυσε τα συσσίτια που διοργανώνει ο Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου Πειραιώς στο πλαίσιο του φιλανθρωπικού του έργου.

- Χριστουγεννιάτικη εορτή για τα μέλη του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Ν. Αττικής & Εργαζομένων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδος, καθώς και διάθεση δώρων για τα παιδιά.

- Επίσης όπως κάθε χρόνο πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή για τα παιδιά των εργαζομένων της ΟΛΠ Α.Ε. και ειδική τελετή βράβευσης των αριστούχων μαθητών και φοιτητών (συνολικά 30 βραβευθέντα παιδιά). Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. Yu Zenggang απευθύνοντας θερμές ευχές προς όλους για τα Χριστούγεννα και τη νέα χρονιά, τόνισε ότι η ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου της ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί βασική προτεραιότητα της Εταιρείας.

 

 

Στα βασικά σημεία του σχεδιασμού που ακολουθεί ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ για την χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο, αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Παναγιώτης Τσώνης, στην τεχνική σύσκεψη που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Ο κ. Τσώνης αναφέρθηκε αρχικά στο γεγονός ότι η Δυτική Ελλάδα με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ συγκαταλέγεται στις φτωχότερες περιφέρειες της χώρας και ένας από τους βασικούς λόγους της δυσμενούς θέσης της σε οικονομικό και κατά συνέπεια κοινωνικό επίπεδο είναι το γεγονός ότι δεν συνδέεται με τα δίκτυα, κυρίως τα ενεργειακά και τα μεταφορικά.

Στη συνέχεια μίλησε για το θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο υποδομών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου σε λιμάνια, το οποίο αναφέρει ότι η Δυτική Ελλάδα έχει ενταχθεί ως κόμβος στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, καθώς και στην Οδηγία (2014/94) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, η οποία μεταξύ άλλων ορίζει ότι: «Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν μέσω των εθνικών τους πλαισίων πολιτικής, ότι υπάρχει ικανός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού LNG σε θαλάσσιους λιμένες προκειμένου να καθίσταται δυνατή η κυκλοφορία πλοίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας ή θαλασσοπλοούντων πλοίων που κινούνται με LNG σε ολόκληρο το κεντρικό δίκτυο Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ στον Οδικό Χάρτη Αγοράς Φυσικού Αερίου 2017-2022, στον οποίο αναφέρεται ότι μέχρι 31-12-2022 θα πρέπει να υπάρχουν εγκαταστάσεις LNG στα λιμάνια του Πειραιά και της Πάτρας, μέσω του προγράμματος POSEIDON MED II. Ενημέρωσε τους μετέχοντες στη σύσκεψη για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε την 1η Ιουνίου του 2015 και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του 2020. Ο κ. Τσώνης τόνισε ότι ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ έχει προωθήσει όλες τις μελέτες που απαιτούνται για την δημιουργία μιας μονάδας 3.000 m3 για ναυτιλιακό καύσιμο, η οποία όμως δύναται να επεκταθεί για να καλύψει ανάγκες σε αστικές και βιομηχανικές χρήσεις.

Περιέγραψε τα πλεονεκτήματα της χρήσης του LNG στο λιμάνι της Πάτρας και απάντησε με επιχειρήματα στους ισχυρισμούς που διατυπώνονται κατά καιρούς σχετικά με ζητήματα ασφάλειας, αναφέροντας ως παραδείγματα λιμάνια της Βαρκελώνης και του Φρέντρικσταντ της Σουηδίας. Το μεν λιμάνι της Βαρκελώνης διαθέτει εγκατάσταση 760.000 m3 σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου από την οικιστική ζώνη, το δε λιμάνι του Φρέντρικσταντ διαθέτει μονάδα LNG 6.400 m3 σε απόσταση 500 μέτρων από την κατοικημένη περιοχή.

«Θεωρώ ότι η έλευση του φυσικού αερίου θα συμβάλει στην επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας και την παραγωγική ανασυγκρότηση λόγω μείωσης του κόστους ενέργειας» τόνισε ο κ. Τσώνης και εκτίμησε πως το φυσικό αέριο αποτελεί την οικονομικότερη, ασφαλέστερη και φιλικότερη προς το περιβάλλον λύση.

 

Εγκρίθηκε από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η χρηματοδότηση της αποκατάστασης του προσήνεμου μόλου του αλιευτικού καταφυγίου Πλαταριάς. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 280.000€ και θα καλυφθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Η έγκριση του έργου επετεύχθη με συντονισμένες ενέργειες της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας και του Βουλευτή Θεσπρωτίας, κ. Βασίλειου Γιόγιακα.

Το έργο περιλαμβάνει τεχνικές εργασίες για την αποκατάσταση της λειτουργικότητας του και την βελτίωση των συνθηκών ευστάθειας της διατομής του, καθώς και επανατοποθέτηση για όλα τα εξαρτήματα των ανωδομών όπως οι δέστρες, τα pillars εξυπηρέτησης των σκαφών, οι ιστοί φωτισμού και φανός εισόδου στο καταφύγιο.

Τα έργα αποκατάστασης και αναβάθμισης στα υπάρχοντα τουριστικά καταφύγια θα συνεχιστούν. Η ανάπτυξη του δικτύου Μαρίνων και τουριστικών καταφυγίων σκαφών, αποτελούν ένα έργο πνοής για την Θεσπρωτία. Σταδιακά θα υλοποιούνται παρεμβάσεις που θα δώσουν στο παραλιακό μέτωπο του Νομού Θεσπρωτίας τις κατάλληλες υποδομές για την υποδοχή ακόμη περισσότερων τουριστικών ροών.

Οι εν λόγω περιοχές ήδη αποτελούν πόλο έλξης τουρισμού και διαθέτουν σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, που θα ενισχυθούν σημαντικά με την δημιουργία σύγχρονων μαρίνων και τουριστικών καταφυγίων. Εκμεταλλευόμαστε το υπάρχον ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και προχωράμε με σταθερά βήματα. Θεωρούμε ότι σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς θα πετύχουμε το καλύτερο για την περιοχή.

 

Με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστο Βίνη συναντήθηκε σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ, κ. Παναγιώτης Τσώνης.

Μοναδικό θέμα της συνάντησης ήταν η κατασκευή της σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής και η σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας. Ο κ. Τσώνης ανέπτυξε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ τα επιχειρήματα του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ σχετικά με τα οφέλη που θα προκύψουν από τη σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο, χωρίς όμως να αλλοιώνεται η φυσιογνωμία της πόλης.

Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο ρόλος του λιμανιού θα αναβαθμιστεί, καθώς πλέον δεν θα περιορίζεται στην διακίνηση εμπορευμάτων από την Αττική και ορισμένα τμήματα της Στερεάς Ελλάδας, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά θα καλύψει σχεδόν το σύνολο της χώρας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ τόνισε ότι εφόσον το λιμάνι συνδεθεί με το μέσο σταθερής τροχιάς, θα είναι το μοναδικό στην Ευρώπη κατά μήκος των ανατολικών ακτών του θαλασσίου διαδρόμου της Αδριατικής, που θα έχει το πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Πρόσθεσε ότι μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει στο λιμάνι της Πάτρας σημαντικό προβάδισμα, ώστε να εισέλθει στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στο μεγάλο λιμάνι του Πειραιά.

Τέλος, ο κ. Τσώνης συμφώνησε με τον κ. Βίνη να έχουν στενή συνεργασία, καθώς η σύνδεση του σύγχρονου τρένου με το λιμάνι θα έχει πολλαπλασιαστικά αναπτυξιακά οφέλη, συμβάλλοντας καθοριστικά στην βελτίωση του επιχειρηματικού και του φυσικού περιβάλλοντος.

 

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς