Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Συνέδριο του ΟΛΒ παρουσία του Υφυπουργού Ναυτιλίας

Ο.Λ.Β. Α.Ε.:  Συνέδριο του ΟΛΒ παρουσία του Υφυπουργού Ναυτιλίας

Συνέδριο με θέμα με θέμα «Η Πυξίδα του Οργανισμού Λιμένος Βόλου για την επόμενη μέρα: Πράσινη μετάβαση, Ψηφιοποίηση και Ανάπτυξη – Βελτίωση Υποδομών», διοργανώνει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, την Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024, ώρα 09:30 π.μ., στο ξενοδοχείο Domotel Xenia Volos, παρουσία εταίρων κι ενδιαφε...

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο η Ένωση Λιμένων Ελλάδος

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο η Ένωση Λιμένων Ελλάδος

Στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, θα συνεδριάσει την Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024 και ώρα 18.00, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

O.Λ.Η. Α.Ε.: Εθελοντική δράση καθαρισμού Ενετικού Λιμένα υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε

O.Λ.Η. Α.Ε.: Εθελοντική δράση καθαρισμού Ενετικού Λιμένα υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και  του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε

Στο πλαίσιο Εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος πραγματοποιήθηκε την 29 Ιουνίου 2024 εθελοντικός υποβρύχιος καθαρισμός του βυθού του Ενετικού λιμένα Ηρακλείου, υπό τη συνδιοργάνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε. και την ενεργό συμμετοχή ευαισθ...

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I»

Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Στον Βόλο το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I»

Το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I» σημαίας Μάλτας, της εταιρείας MSC, κατέπλευσε την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024, στο Λιμένα Βόλου.

Tη Διεθνή Έκθεση Μεταφορών Logitrans, που διεξήχθη 13 με 15 Νοεμβρίου στην Κωνσταντινούπολη, επισκέφθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας κ. Αθανάσιος Πορφύρης.

Η Logitrans είναι η μεγαλύτερη έκθεση στον τομέα των μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας στην περιοχή της Ευρασίας, η οποία παρουσιάζει όλο τον κόσμο των μεταφορών με μια ματιά. Το φάσμα των εκθεμάτων ξεκινά από συστήματα ενδοεργοστασιακών μεταφορών (ροή υλικού, αποθήκευση), αλλά καλύπτει και όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη χερσαία, θαλάσσια, εναέρια, οδική και σιδηροδρομική μεταφορά σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Μεγάλο βάρος δίνεται και στα συστήματα συνδυασμένων μεταφορών.

Συμμετείχαν περισσότεροι από 130 εκθέτες από όλα τα μέσα μεταφοράς και τις βιομηχανίες παρουσιάζοντας λύσεις υλικοτεχνικής υποστήριξης στο χώρο της εφοδιαστικής. Οι εκθέτες προερχόταν από περισσότερες από 20 χώρες. Το πρόγραμμα παράλληλων συνεδρίων της φετινής Logitrans εστίασε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στην αυτοματοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο κ. Πορφύρης, είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει έναν κύκλο συναντήσεων με εταιρείες μεταφορών και εταιρείες παροχής υπηρεσιών logistics, που είτε χρησιμοποιούν το λιμένα είτε αποτελούν δυνητικούς χρήστες.

«Μέσα από κινήσεις εξωστρέφειας και στοχευμένες συμμετοχές σε διοργανώσεις, όπως η Logitrans, εντοπίζουμε τις σύγχρονες τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς. Η ανατροφοδότηση σε σχέση με το εξωτερικό περιβάλλον και η σωστή στοχοθέτηση, είναι ίσως το σημαντικότερο εργαλείο για να οδηγηθούμε στην επιτυχία μέσα από παρεχόμενες υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες των χρηστών του Λιμένα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πορφύρης.

 

Έσπασε το φράγμα των 5 εκατ. TEU στο λιμάνι του Πειραιά

Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι σήμερα Δεύτερα 18 Νοεμβρίου 2019 στις 9:58 π.μ. διακινήθηκε το εμπορευματοκιβώτιο με αριθμό CSUN7025891 που εκφορτώθηκε από το πλοίο COSCO SHIPPING CAPRICORN και με το οποίο η συνολική διακίνηση στο λιμάνι του Πειραιά έφτασε τα 5.000.000 TEU για το τρέχον έτος. Το γεγονός ότι το όριο των 5.000.000 TEU ξεπεράστηκε ήδη από τον Νοέμβριο φέρνει πιο κοντά το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και πιθανότατα ανάμεσα στα 4 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης.

 

 

Την 15-11-2019, στην έδρα του Ο.Λ.Ε. Α.Ε., διενεργήθηκε Μειοδοτικός Διαγωνισμός για την εκποίηση, ανέλκυση και απομάκρυνση εκτός Λιμένα Ελευσίνας του Ναυαγίου: Δ/Ξ-ΚΑΤΑΛΟΙΠΩΝ «ΣΛΟΠΣ» (Ν.Π. 10178) και για την εκποίηση, απομάκρυνση ή εξουδετέρωση των επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων: Δ/Ξ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ι» (Ν.Π. 10725) ΚΑΙ Φ/Γ «ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΙΙΙ» (Ν.Π. 10225), που βρίσκονται στην περιοχή «ΒΛΥΧΑ» Ελευσίνας, αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. Α.Ε.
Κατά τον έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από την αρμόδια επιτροπή, διαπιστώθηκε η ύπαρξη σύννομης προσφοράς, η οποία θα προωθηθεί άμεσα προς επικύρωση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Ε. Α.Ε., ώστε στη συνέχεια να καταρτισθεί η Σύμβαση Ανάθεσης για την υλοποίηση ενός έργου που θα βελτιώσει την περιβαλλοντική κατάσταση του κόλπου της Ελευσίνας και θα εξαλείψει την μέχρι σήμερα εικόνα εγκατάλειψής του.

Συνάντηση γνωριμίας του Πρέσβη της Ουκρανίας κ. Sergii Shutenko με τον Deputy CEO Capt. Weng Lin και τον κ. Αθανάσιο Λιάγκο, Μέλος Δ.Σ. ΟΛΠ Α.Ε. πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν οι δραστηριότητες της ΟΛΠ Α.Ε. και τα αναπτυξιακά σχέδια της Εταιρείας. O κ. Shutenko έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά, ενημερώθηκε για τo επενδυτικό πλάνο της Εταιρείας και περιηγήθηκε στις λιμενικές εγκαταστάσεις.

 

 

Το Κρουαζιερόπλοιο «CELESTYAL CRYSTAL» σημαίας ΜΑΛΤΑΣ, καταπλέει αύριο, Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019 και ώρα 07:00, στο Λιμένα Βόλου, προερχόμενο από το Canakkale, με 304 επιβάτες και 378 άτομα πλήρωμα.

Στο πλοίο επιβαίνουν τουρίστες κυρίως από ΗΠΑ, Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο και θα παραμείνει στο Λιμένα του Βόλου για 10 ώρες.

Το κρουαζιερόπλοιο θα αποπλεύσει στις 17:00, με προορισμό το Ηράκλειο.

Υπογράφηκε από τον Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ η σύμβαση με ανάδοχο για την κατασκευή του έργου «Βελτίωση Υποδομών Βορείου Λιμένα Πατρών». Ανάμεσα στις υποδομές περιλαμβάνεται και το υπόστεγο «10» που κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1970 με φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα και επικάλυψη στέγης από φύλλα αμιαντοτσιμέντου, τα οποία θα αποξηλωθούν με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας και η τελική τους διαχείριση θα γίνει επίσης όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί. Το υπόστεγο εξυπηρετούσε τις δραστηριότητες του λιμένα και κυρίως τις μεταφορές εμπορευμάτων (προσωρινή αποθήκευση). Η αποξήλωση - απομάκρυνση της επικάλυψης της στέγης θα επιτρέψει να γίνουν εργασίες συντήρησης / βελτίωσης του φέροντος οργανισμού του υποστέγου και των εγκαταστάσεών του (υδραυλικές, ηλεκτρικές, πυροπροστασίας, κλπ.).

Η πράξη περιλαμβάνει ακόμα την βελτίωση των εγκαταστάσεων του υποστέγου, την βελτίωση της πρόσβασης στο χώρο και της ασφάλειάς του, την βελτίωση του συστήματος λειτουργίας του φωτισμού στην περίπτωση διακοπής ρεύματος και την προμήθεια και εγκατάσταση ελαστικών προσκρουστήρων για την ενίσχυση και βελτίωση της ασφαλούς πρόσδεσης των πλοίων στο κρηπίδωμα.

Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020», o αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 1.400.000,00 ευρώ και προσφέρθηκε από τον ανάδοχο έκπτωση 42%.

                                                                                                                     

                                                                                                                    Δημοπρατήθηκε και η συντήρηση πρασίνου

Ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ έχει προκηρύξει συνοπτικό μειοδοτικό διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου για την εκτέλεση της υπηρεσίας «Συντήρηση χώρων Πρασίνου στη Λιμενική Ζώνη Πατρών και Ρίου.», με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών και ημερομηνία αποσφράγισης προσφορών την Τρίτη 19/11/2019 (10:00π.μ.).

Αντικείμενο έχει τις εργασίες που είναι απαραίτητες να γίνουν για τη συντήρηση και τον καλλωπισµό όλων των χώρων πρασίνου του Λιµένα Πατpών (Βορείου και Νοτίου). Περιλαµβάνει δε τις περιοχές των χώρων πρασίνου και του συστήµατος άρδευσης στο Βόρειο λιµένα από τον µόλο Αγίου Νικολάου µέχρι την πύλη «7» και όλους τους χώρους πρασίνου και άρδευσης του Νότιου Λιµένα εντός και εκτός της ζώνης ασφαλείας (ISPS) και εξωτερικά της περίφραξης στα όρια της λιµενικής ζώνης. Επίσης περιλαµβάνονται οι χώροι του Νότιου Λιµένα πέριξ των νέων κτηρίων οι οποίοι θα καθαρίζονται από χόρτα και θάµνους. O σπόρος χλοοτάπητα, τα φυτά, το λίπασμα, τα υλικά αρδευτικού και γενικά ότι είναι απαραίτητο για την δηµιουργία νέων παρτεριών θα διατεθούν από τον O.Λ.ΠΑ. ΑΕ. Επιπλέον περιλαµβάνεται ο καθαρισµός από χόρτα και θάµνους στις προβλήτες Ρίου. Η υπηρεσία έχει αρχική εκτιμώμενη αξία 60.000,00€ πλέον ΦΠ.Α. 24%.

Την άμεση κινητοποίηση της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας προκάλεσε η περιορισμένη και ελεγχόμενη θαλάσσια ρύπανση που προκλήθηκε από την κλίση που πήρε το ρυμουλκό σκάφος «Κλαίρη Τ» το οποίο είναι πρυμνοδετημένο στην περιοχή Βλύχα της Ελευσίνας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο. Λ. Ελευσίνας βρέθηκε από την πρώτη κιόλας στιγμή στο σημείο προκειμένου να ενημερωθεί για το συμβάν, ενώ ταυτόχρονα έδωσε εντολή να ενεργοποιηθούν άμεσα όλα τα αναγκαία μέτρα.

Στο πλαίσιο αυτό ενημερώθηκε η ανάδοχος εταιρία που είναι υπεύθυνη για την προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος της περιοχής δικαιοδοσίας του Οργανισμού, ενώ ενημερώθηκε και η πλοιοκτήτρια εταιρία του ρυμουλκού προκειμένου να προβεί σε όλες τις εκ του νόμου αναγκαίες κινήσεις.

Όπως είναι ήδη γνωστό ο κ. Καμαρινάκης αναγνωρίζοντας το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζει η περιοχή με τα διάσπαρτα παροπλισμένα πλοία έχει λάβει την απόφαση να προχωρήσει άμεσα στην σύγκλιση ευρείας σύσκεψης στην οποία θα κληθούν να συμμετέχουν όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς για την κατάρτιση πλάνου έκτακτης ανάγκης του λιμένα.

Στόχος της πρωτοβουλίας του κ. Καμαρινάκη είναι να θωρακιστεί το λιμάνι της Ελευσίνας, ενόψει μάλιστα και του 2021, κατά το οποίο η Ελευσίνα θα είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, με τις αναγκαίες διαδικασίες πρόληψης, αλλά και καταπολέμησης περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης και απομάκρυνσης κατά το δυνατόν όλων των επικίνδυνων ναυαγίων.

 

Στο Διεθνές Συνέδριο Συνδυασμένων Εμπορευματικών Μεταφορών συμμετείχε με τοποθέτηση ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Πατρών, κ. Παναγιώτης Τσώνης. Το Συνέδριο διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, στις 9 Νοεμβρίου 2019, στο Athens Metropolitan Expo, και ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο της 7ης Έκθεσης «Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics – Cargo Truck & Van Expo 2019».

Ο κ. Τσώνης ξεκίνησε την τοποθέτησή του λέγοντας ότι το Λιμάνι της Πάτρας είναι ενταγμένο στον πυρήνα του κεντρικού δικτύου διευρωπαϊκών μεταφορών και χαρακτηρίζεται κόμβος συνδυασμένων μεταφορών σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Στα βασικά πλεονεκτήματα του Λιμένα ανέφερε ότι είναι η γεωγραφική θέση του, το μέγεθος της λιμενικής εγκατάστασης, η πλεονεκτική θέση του στο εθνικό οδικό δίκτυο, η εμπειρίας πρακτόρευσης στην πόλη κ.ά.

Τόνισε ότι, μπαίνοντας στη νέα εποχή το Λιμάνι θα πρέπει να διαθέτει την αναγκαία υποδομή, ώστε να διεκδικήσει επάξια το ρόλο που του αξίζει στην εθνική ναυτιλιακή και λιμενική πολιτική. Όσο παραμένει, όμως, σε εκκρεμότητα η κατασκευή του εμπορικού τμήματος του Λιμένα η συγκεκριμένη διεκδίκηση δεν θα έχει αντίκρισμα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ εξέφρασε την άποψη ότι το ρεαλιστικό σενάριο που πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο της εθνικής λιμενικής πολιτικής είναι η κατασκευή του εμπορικού τμήματος με χρηματοδότηση ή μέρους της, που θα εξασφαλιστεί μέσα από τη μόχλευση με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς πρόκειται για ένα μείγμα πολιτικής που ευνοεί και η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ως δεύτερη ικανή και αναγκαία συνθήκη για να λειτουργήσει το Λιμάνι της Πάτρας ως κόμβος συνδυασμένων μεταφορών ανέφερε τη σύνδεση με τα χερσαία δίκτυα μεταφοράς. Όπως είπε, η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού αναβάθμισε σημαντικά την οδική σύνδεση της Αττικής με την Πάτρα, αλλά το σημαντικό κομμάτι που λείπει για να συμπληρωθεί το παζλ είναι η κατασκευή της σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής και φυσικά η σύνδεση με το Λιμάνι. Επεσήμανε ότι το Λιμάνι, εφόσον συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο, θα είναι το μοναδικό στην Ευρώπη κατά μήκος των ανατολικών ακτών του θαλασσίου διαδρόμου της Αδριατικής, που θα έχει σιδηροδρομική σύνδεση. Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει στο Λιμάνι της Πάτρας σημαντικό προβάδισμα, ώστε να εισέλθει στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στο μεγάλο Λιμάνι του Πειραιά.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ πρόσθεσε ότι για να καταστεί λειτουργικό το Λιμάνι στο μέλλον θα απαιτηθούν αποθηκευτικοί χώροι και ενδεχομένως ένα εμπορευματικό κέντρο, και αναφέρθηκε στις συζητήσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς για την αξιοποίηση χώρων της Πειραϊκής Πατραϊκής, στους οποίους θα πραγματοποιείται η συλλογή, διαχείριση και αποθήκευση των εμπορευματικών αγαθών.

Τα οφέλη που θα προκύψουν για το Λιμάνι και την πόλη, συνόψισε ο κ. Τσώνης στη βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών, την αύξηση εμπορευματικών ροών που διέρχονται από το Λιμένα, την καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων υποδομών και υπηρεσιών, την αύξηση θέσεων εργασίας κατά την κατασκευή και την λειτουργία του Κέντρου, την επανάχρηση του ακινήτου και την μετατροπή του σε ένα παραγωγικό χώρο, και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο οδικό δίκτυο της πόλης.

Κατέληξε, λέγοντας, ότι η νέα διοίκηση του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ. δεσμεύεται να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να διευκολύνει τη διαδικασία προσαρμογής του Λιμανιού στις νέες συνθήκες, τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς του και την προετοιμασία του για τη μελλοντική ανάπτυξη στο πλαίσιο της εθνικής λιμενικής πολιτικής που χαράσσει η Κυβέρνηση.

 

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς