Tη Διεθνή Έκθεση Μεταφορών Logitrans, που διεξήχθη 13 με 15 Νοεμβρίου στην Κωνσταντινούπολη, επισκέφθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας κ. Αθανάσιος Πορφύρης.
Η Logitrans είναι η μεγαλύτερη έκθεση στον τομέα των μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας στην περιοχή της Ευρασίας, η οποία παρουσιάζει όλο τον κόσμο των μεταφορών με μια ματιά. Το φάσμα των εκθεμάτων ξεκινά από συστήματα ενδοεργοστασιακών μεταφορών (ροή υλικού, αποθήκευση), αλλά καλύπτει και όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη χερσαία, θαλάσσια, εναέρια, οδική και σιδηροδρομική μεταφορά σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Μεγάλο βάρος δίνεται και στα συστήματα συνδυασμένων μεταφορών.
Συμμετείχαν περισσότεροι από 130 εκθέτες από όλα τα μέσα μεταφοράς και τις βιομηχανίες παρουσιάζοντας λύσεις υλικοτεχνικής υποστήριξης στο χώρο της εφοδιαστικής. Οι εκθέτες προερχόταν από περισσότερες από 20 χώρες. Το πρόγραμμα παράλληλων συνεδρίων της φετινής Logitrans εστίασε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στην αυτοματοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ο κ. Πορφύρης, είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει έναν κύκλο συναντήσεων με εταιρείες μεταφορών και εταιρείες παροχής υπηρεσιών logistics, που είτε χρησιμοποιούν το λιμένα είτε αποτελούν δυνητικούς χρήστες.
«Μέσα από κινήσεις εξωστρέφειας και στοχευμένες συμμετοχές σε διοργανώσεις, όπως η Logitrans, εντοπίζουμε τις σύγχρονες τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς. Η ανατροφοδότηση σε σχέση με το εξωτερικό περιβάλλον και η σωστή στοχοθέτηση, είναι ίσως το σημαντικότερο εργαλείο για να οδηγηθούμε στην επιτυχία μέσα από παρεχόμενες υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες των χρηστών του Λιμένα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πορφύρης.
Έσπασε το φράγμα των 5 εκατ. TEU στο λιμάνι του Πειραιά
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι σήμερα Δεύτερα 18 Νοεμβρίου 2019 στις 9:58 π.μ. διακινήθηκε το εμπορευματοκιβώτιο με αριθμό CSUN7025891 που εκφορτώθηκε από το πλοίο COSCO SHIPPING CAPRICORN και με το οποίο η συνολική διακίνηση στο λιμάνι του Πειραιά έφτασε τα 5.000.000 TEU για το τρέχον έτος. Το γεγονός ότι το όριο των 5.000.000 TEU ξεπεράστηκε ήδη από τον Νοέμβριο φέρνει πιο κοντά το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και πιθανότατα ανάμεσα στα 4 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης.
Την 15-11-2019, στην έδρα του Ο.Λ.Ε. Α.Ε., διενεργήθηκε Μειοδοτικός Διαγωνισμός για την εκποίηση, ανέλκυση και απομάκρυνση εκτός Λιμένα Ελευσίνας του Ναυαγίου: Δ/Ξ-ΚΑΤΑΛΟΙΠΩΝ «ΣΛΟΠΣ» (Ν.Π. 10178) και για την εκποίηση, απομάκρυνση ή εξουδετέρωση των επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων: Δ/Ξ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ι» (Ν.Π. 10725) ΚΑΙ Φ/Γ «ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΙΙΙ» (Ν.Π. 10225), που βρίσκονται στην περιοχή «ΒΛΥΧΑ» Ελευσίνας, αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. Α.Ε.
Κατά τον έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από την αρμόδια επιτροπή, διαπιστώθηκε η ύπαρξη σύννομης προσφοράς, η οποία θα προωθηθεί άμεσα προς επικύρωση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Ε. Α.Ε., ώστε στη συνέχεια να καταρτισθεί η Σύμβαση Ανάθεσης για την υλοποίηση ενός έργου που θα βελτιώσει την περιβαλλοντική κατάσταση του κόλπου της Ελευσίνας και θα εξαλείψει την μέχρι σήμερα εικόνα εγκατάλειψής του.
Συνάντηση γνωριμίας του Πρέσβη της Ουκρανίας κ. Sergii Shutenko με τον Deputy CEO Capt. Weng Lin και τον κ. Αθανάσιο Λιάγκο, Μέλος Δ.Σ. ΟΛΠ Α.Ε. πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν οι δραστηριότητες της ΟΛΠ Α.Ε. και τα αναπτυξιακά σχέδια της Εταιρείας. O κ. Shutenko έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά, ενημερώθηκε για τo επενδυτικό πλάνο της Εταιρείας και περιηγήθηκε στις λιμενικές εγκαταστάσεις.
Το Κρουαζιερόπλοιο «CELESTYAL CRYSTAL» σημαίας ΜΑΛΤΑΣ, καταπλέει αύριο, Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019 και ώρα 07:00, στο Λιμένα Βόλου, προερχόμενο από το Canakkale, με 304 επιβάτες και 378 άτομα πλήρωμα.
Στο πλοίο επιβαίνουν τουρίστες κυρίως από ΗΠΑ, Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο και θα παραμείνει στο Λιμένα του Βόλου για 10 ώρες.
Το κρουαζιερόπλοιο θα αποπλεύσει στις 17:00, με προορισμό το Ηράκλειο.
Υπογράφηκε από τον Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ η σύμβαση με ανάδοχο για την κατασκευή του έργου «Βελτίωση Υποδομών Βορείου Λιμένα Πατρών». Ανάμεσα στις υποδομές περιλαμβάνεται και το υπόστεγο «10» που κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1970 με φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα και επικάλυψη στέγης από φύλλα αμιαντοτσιμέντου, τα οποία θα αποξηλωθούν με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας και η τελική τους διαχείριση θα γίνει επίσης όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί. Το υπόστεγο εξυπηρετούσε τις δραστηριότητες του λιμένα και κυρίως τις μεταφορές εμπορευμάτων (προσωρινή αποθήκευση). Η αποξήλωση - απομάκρυνση της επικάλυψης της στέγης θα επιτρέψει να γίνουν εργασίες συντήρησης / βελτίωσης του φέροντος οργανισμού του υποστέγου και των εγκαταστάσεών του (υδραυλικές, ηλεκτρικές, πυροπροστασίας, κλπ.).
Η πράξη περιλαμβάνει ακόμα την βελτίωση των εγκαταστάσεων του υποστέγου, την βελτίωση της πρόσβασης στο χώρο και της ασφάλειάς του, την βελτίωση του συστήματος λειτουργίας του φωτισμού στην περίπτωση διακοπής ρεύματος και την προμήθεια και εγκατάσταση ελαστικών προσκρουστήρων για την ενίσχυση και βελτίωση της ασφαλούς πρόσδεσης των πλοίων στο κρηπίδωμα.
Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020», o αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 1.400.000,00 ευρώ και προσφέρθηκε από τον ανάδοχο έκπτωση 42%.
Δημοπρατήθηκε και η συντήρηση πρασίνου
Ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ έχει προκηρύξει συνοπτικό μειοδοτικό διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου για την εκτέλεση της υπηρεσίας «Συντήρηση χώρων Πρασίνου στη Λιμενική Ζώνη Πατρών και Ρίου.», με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών και ημερομηνία αποσφράγισης προσφορών την Τρίτη 19/11/2019 (10:00π.μ.).
Αντικείμενο έχει τις εργασίες που είναι απαραίτητες να γίνουν για τη συντήρηση και τον καλλωπισµό όλων των χώρων πρασίνου του Λιµένα Πατpών (Βορείου και Νοτίου). Περιλαµβάνει δε τις περιοχές των χώρων πρασίνου και του συστήµατος άρδευσης στο Βόρειο λιµένα από τον µόλο Αγίου Νικολάου µέχρι την πύλη «7» και όλους τους χώρους πρασίνου και άρδευσης του Νότιου Λιµένα εντός και εκτός της ζώνης ασφαλείας (ISPS) και εξωτερικά της περίφραξης στα όρια της λιµενικής ζώνης. Επίσης περιλαµβάνονται οι χώροι του Νότιου Λιµένα πέριξ των νέων κτηρίων οι οποίοι θα καθαρίζονται από χόρτα και θάµνους. O σπόρος χλοοτάπητα, τα φυτά, το λίπασμα, τα υλικά αρδευτικού και γενικά ότι είναι απαραίτητο για την δηµιουργία νέων παρτεριών θα διατεθούν από τον O.Λ.ΠΑ. ΑΕ. Επιπλέον περιλαµβάνεται ο καθαρισµός από χόρτα και θάµνους στις προβλήτες Ρίου. Η υπηρεσία έχει αρχική εκτιμώμενη αξία 60.000,00€ πλέον ΦΠ.Α. 24%.
Την άμεση κινητοποίηση της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας προκάλεσε η περιορισμένη και ελεγχόμενη θαλάσσια ρύπανση που προκλήθηκε από την κλίση που πήρε το ρυμουλκό σκάφος «Κλαίρη Τ» το οποίο είναι πρυμνοδετημένο στην περιοχή Βλύχα της Ελευσίνας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο. Λ. Ελευσίνας βρέθηκε από την πρώτη κιόλας στιγμή στο σημείο προκειμένου να ενημερωθεί για το συμβάν, ενώ ταυτόχρονα έδωσε εντολή να ενεργοποιηθούν άμεσα όλα τα αναγκαία μέτρα.
Στο πλαίσιο αυτό ενημερώθηκε η ανάδοχος εταιρία που είναι υπεύθυνη για την προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος της περιοχής δικαιοδοσίας του Οργανισμού, ενώ ενημερώθηκε και η πλοιοκτήτρια εταιρία του ρυμουλκού προκειμένου να προβεί σε όλες τις εκ του νόμου αναγκαίες κινήσεις.
Όπως είναι ήδη γνωστό ο κ. Καμαρινάκης αναγνωρίζοντας το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζει η περιοχή με τα διάσπαρτα παροπλισμένα πλοία έχει λάβει την απόφαση να προχωρήσει άμεσα στην σύγκλιση ευρείας σύσκεψης στην οποία θα κληθούν να συμμετέχουν όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς για την κατάρτιση πλάνου έκτακτης ανάγκης του λιμένα.
Στόχος της πρωτοβουλίας του κ. Καμαρινάκη είναι να θωρακιστεί το λιμάνι της Ελευσίνας, ενόψει μάλιστα και του 2021, κατά το οποίο η Ελευσίνα θα είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, με τις αναγκαίες διαδικασίες πρόληψης, αλλά και καταπολέμησης περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης και απομάκρυνσης κατά το δυνατόν όλων των επικίνδυνων ναυαγίων.
Στο Διεθνές Συνέδριο Συνδυασμένων Εμπορευματικών Μεταφορών συμμετείχε με τοποθέτηση ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Πατρών, κ. Παναγιώτης Τσώνης. Το Συνέδριο διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, στις 9 Νοεμβρίου 2019, στο Athens Metropolitan Expo, και ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο της 7ης Έκθεσης «Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics – Cargo Truck & Van Expo 2019».
Ο κ. Τσώνης ξεκίνησε την τοποθέτησή του λέγοντας ότι το Λιμάνι της Πάτρας είναι ενταγμένο στον πυρήνα του κεντρικού δικτύου διευρωπαϊκών μεταφορών και χαρακτηρίζεται κόμβος συνδυασμένων μεταφορών σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Στα βασικά πλεονεκτήματα του Λιμένα ανέφερε ότι είναι η γεωγραφική θέση του, το μέγεθος της λιμενικής εγκατάστασης, η πλεονεκτική θέση του στο εθνικό οδικό δίκτυο, η εμπειρίας πρακτόρευσης στην πόλη κ.ά.
Τόνισε ότι, μπαίνοντας στη νέα εποχή το Λιμάνι θα πρέπει να διαθέτει την αναγκαία υποδομή, ώστε να διεκδικήσει επάξια το ρόλο που του αξίζει στην εθνική ναυτιλιακή και λιμενική πολιτική. Όσο παραμένει, όμως, σε εκκρεμότητα η κατασκευή του εμπορικού τμήματος του Λιμένα η συγκεκριμένη διεκδίκηση δεν θα έχει αντίκρισμα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ εξέφρασε την άποψη ότι το ρεαλιστικό σενάριο που πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο της εθνικής λιμενικής πολιτικής είναι η κατασκευή του εμπορικού τμήματος με χρηματοδότηση ή μέρους της, που θα εξασφαλιστεί μέσα από τη μόχλευση με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς πρόκειται για ένα μείγμα πολιτικής που ευνοεί και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ως δεύτερη ικανή και αναγκαία συνθήκη για να λειτουργήσει το Λιμάνι της Πάτρας ως κόμβος συνδυασμένων μεταφορών ανέφερε τη σύνδεση με τα χερσαία δίκτυα μεταφοράς. Όπως είπε, η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού αναβάθμισε σημαντικά την οδική σύνδεση της Αττικής με την Πάτρα, αλλά το σημαντικό κομμάτι που λείπει για να συμπληρωθεί το παζλ είναι η κατασκευή της σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής και φυσικά η σύνδεση με το Λιμάνι. Επεσήμανε ότι το Λιμάνι, εφόσον συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο, θα είναι το μοναδικό στην Ευρώπη κατά μήκος των ανατολικών ακτών του θαλασσίου διαδρόμου της Αδριατικής, που θα έχει σιδηροδρομική σύνδεση. Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει στο Λιμάνι της Πάτρας σημαντικό προβάδισμα, ώστε να εισέλθει στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στο μεγάλο Λιμάνι του Πειραιά.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ πρόσθεσε ότι για να καταστεί λειτουργικό το Λιμάνι στο μέλλον θα απαιτηθούν αποθηκευτικοί χώροι και ενδεχομένως ένα εμπορευματικό κέντρο, και αναφέρθηκε στις συζητήσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς για την αξιοποίηση χώρων της Πειραϊκής Πατραϊκής, στους οποίους θα πραγματοποιείται η συλλογή, διαχείριση και αποθήκευση των εμπορευματικών αγαθών.
Τα οφέλη που θα προκύψουν για το Λιμάνι και την πόλη, συνόψισε ο κ. Τσώνης στη βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών, την αύξηση εμπορευματικών ροών που διέρχονται από το Λιμένα, την καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων υποδομών και υπηρεσιών, την αύξηση θέσεων εργασίας κατά την κατασκευή και την λειτουργία του Κέντρου, την επανάχρηση του ακινήτου και την μετατροπή του σε ένα παραγωγικό χώρο, και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο οδικό δίκτυο της πόλης.
Κατέληξε, λέγοντας, ότι η νέα διοίκηση του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ. δεσμεύεται να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να διευκολύνει τη διαδικασία προσαρμογής του Λιμανιού στις νέες συνθήκες, τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς του και την προετοιμασία του για τη μελλοντική ανάπτυξη στο πλαίσιο της εθνικής λιμενικής πολιτικής που χαράσσει η Κυβέρνηση.
More...
Στο Διεθνές Συνέδριο Συνδυασμένων Εμπορευματικών Μεταφορών, που διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ.), στο πλαίσιο της 7ης Έκθεσης «Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics – Cargo Truck & Van Expo 2019» στις 9 Νοεμβρίου 2019 στο Metropolitan Expo, συμμετείχε ως ομιλήτρια η Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας κα Ρεγγίνα Δηλαβέρη.
Τα επίσημα εγκαίνια της διπλής έκθεσης «ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ & LOGISTICS» & «CARGO TRUCK & VAN EXPO» πραγματοποιήθηκαν από τον υπουργό Ναυτιλίας Ιωάννη Πλακιωτάκη & από τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νικόλαο Παπαθανάση, με την παρουσία εκθετών και επισκεπτών, και μηνύματα από πλευράς της Πολιτείας για επιτάχυνση των εκκρεμοτήτων σχετικά με τα Εμπορευματικά Κέντρα, αλλά και επικαιροποίηση του Εθνικού Σχεδίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα και τις Εμπορευματικές Μεταφορές.
Στο περιθώριο του συνεδρίου η κα Δηλαβέρη πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους φορέων και εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρων των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
140 εκατ. ευρώ για έργα που θα μεταμορφώσουν το λιμάνι του Πειραιά
Ο Πρωθυπουργός χαιρετίζει τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ για λιμενικά έργα στην Ελλάδα
Η επέκταση του κύριου λιμανιού της Ελλάδας θα δημιουργήσει θέσεις απασχόλησης και θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη σε όλη τη χώρα
Επενδυτικό πρόγραμμα για τη επέκταση και αναβάθμιση των σταθμών κρουαζιέρας, εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων, την ανάπτυξη ενός νέου κέντρου logistics και τη βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συμφώνησε σήμερα επίσημα να χορηγήσει 140 εκατ. ευρώ για να στηρίξει την επέκταση και αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά, που είναι το κύριο λιμάνι της Ελλάδας. Αυτό το δάνειο, το μεγαλύτερο που έχει χορηγήσει ποτέ η ΕΤΕπ για λιμενικά έργα στην Ελλάδα, θα στηρίξει μέρος από τις επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 600 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.
Το 20ετές δάνειο υπεγράφη στην Αθήνα παρουσία του Πρωθυπουργού της Ελλάδας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Προέδρου της Κίνας κ. Σι Τζινπίνγκ και του προέδρου της COSCO Shipping Corporation κ. Xu Lirong, από τον κ. Andrew McDowell, Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων τον Πρόεδρο Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. κ. Yu Zenggang και τον κ. Αθανάσιο Λιάγκο, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.
Ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε σχετικά: «Η Ελλάδα χαιρετίζει τη στήριξη που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σε έργα που θα μεταμορφώσουν το λιμάνι του Πειραιά. Η ΕΤΕπ χρηματοδοτεί στρατηγικές υποδομές στην Ελλάδα εδώ και πάνω από 50 χρόνια και διαθέτει μοναδική τεχνική και χρηματοπιστωτική εμπειρία στη χρηματοδότηση σημαντικών λιμανιών στην Ευρώπη και ανά την υφήλιο».
Ο κ. Andrew McDowell, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, δήλωσε: «Η ανάπλαση του λιμανιού του Πειραιά θα ενισχύσει τις συνδέσεις μεταξύ της Ελλάδας και υπόλοιπου κόσμου και θα εξασφαλίσει στη χώρα έναν παγκόσμιας κλάσης θαλάσσιο κόμβοlogistics. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει την ευχαρίστηση να χορηγήσει ένα μακροπρόθεσμο, 20ετές δάνειο ύψους 140 εκατ. ευρώ για τον κύριο ναυτιλιακό κόμβο της Ελλάδας και κυριότερο λιμάνι της Μεσογείου. Η στήριξη από την ΕΤΕπ αντικατοπτρίζει τα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν τα επόμενα χρόνια και τη σημασία που έχει η εξασφάλιση ανταγωνιστικών μεταφορικών συνδέσεων για την Ελλάδα και την Ανατολική Ευρώπη».
Ο κ. Yu Zenggang Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., δήλωσε: «Οι πρόσφατες επενδύσεις δείχνουν πώς οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά μπορούν να στηρίξουν την οικονομική ανάπτυξη και να είναι επωφελείς για την Ελλάδα. Η επιβεβαίωση της στήριξης ύψους 140 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έρχεται ύστερα μια διαδικασία ενδελεχούς αξιολόγησης και αντικατοπτρίζει τα πολλαπλά οφέλη που θα προκύψουν από το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στην ιστορία του λιμανιού του Πειραιά».
Η πρώτη δόση ύψους 100 εκατ. ευρώ υπεγράφη σήμερα και το υπόλοιπο ποσό θα εκταμιευτεί παράλληλα με την πρόοδο των έργων.
Εγγυητής του δανείου της ΕΤΕπ είναι η Τράπεζα Εξαγωγών - Εισαγωγών της Κίνας (CEXIM) και η σχετική σύμβαση εγγύησης μεταξύ ΟΛΠ - CEXIM επίσης υπεγράφη σήμερα παρουσία της Προέδρου της CEXIM κας HU Xiaolian και του κ. Αθανάσιου Λιάγκου από την ΟΛΠ Α.Ε.
Βελτίωση των επικοινωνιών για εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρώπη
Οι νέες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός νέου κέντρου logistics, την κατασκευή ενός νέου κέντρου εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας, την επέκταση των σταθμών διακίνησης αυτοκινήτων, τη βελτίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και την αναβάθμιση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Το δάνειο της ΕΤΕπ συμπληρώνει εθνικούς πόρους και πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το μακροπρόθεσμο δάνειο της ΕΤΕπ, ύψους 140 εκατ. ευρώ, θα συμπληρώσει άλλες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, που επί του παρόντος εξετάζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την ελληνική κυβέρνηση, καθώς και τεχνική βοήθεια που παρέχεται από το JASPERS.
Οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά θα ενισχύσουν την απασχόληση και την οικονομική ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα
Οι βελτιώσεις στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται ότι θα στηρίξουν την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση στο σύνολο της χώρας, θα μειώσουν το κόστος των μεταφορών και θα επιτρέψουν την αύξηση του τουρισμού κρουαζιέρας και των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι το λιμάνι με τη μεγαλύτερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, και κατατάσσεται 32ο παγκοσμίως.
Με μία λιτή τελετή στον προβλήτα ΣΕΜΠΟ του νέου εμπορικού λιμένα της Αλεξανδρούπολης ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης κ. Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, ο Διευθύνων Σύμβουλος Κωνσταντίνος Χαντζηκωνσταντίνου και ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Έβρου κ. Δημήτρης Πέτροβιτς υποδέχθηκαν τον Στρατηγό Διοικητή των Αμερικανικών Δυνάμεων στην Ευρώπη, Αντιστράτηγο Christopher G. Cavoli ο οποίος βρέθηκε για λίγες ώρες στην πόλη της Αλεξανδρούπολης την Πέμπτη 07 Νοεμβρίου2019.
Η επίσκεψη του υψηλόβαθμου αξιωματικού χαρακτηρίσθηκε από την Διοίκηση του ΟΛΑ ως ορόσημο για το μέλλον και την πορεία του λιμανιού.
Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους και τα μέσα που κάλυπταν την επίσκεψη ο Διοικητής των U.S. Army Europe ανέφερε μεταξύ άλλων:
“Αυτό που κάνουμε τώρα είναι να προχωρήσουμε αργά και σταθερά, για να δούμε τις εγκαταστάσεις του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης καθώς τις δυνατότητές του. Προς το παρόν σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε το λιμάνι, ως έχει, με σκοπό να ερχόμαστε προσωρινά και να σχεδιάζουμε στρατιωτικές ασκήσεις με τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις και άλλους. Πιστεύουμε πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα αποτελέσει κόμβο και για άλλες χώρες μέλη του ΝΑΤΟ, με τις οποίες από κοινού σχεδιάζουμε και άλλες ασκήσεις όπως η Saber Guardian, που παραδοσιακά διεξάγεται στα ανατολικά Βαλκάνια. Επιπλέον όλη αυτή η δραστηριότητα θα επιφέρει σημαντικό όφελος στην Αλεξανδρούπολη. ”
Από την πλευρά του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, σχετική δήλωση για τη σημειολογία και την επίδραση της επίσκεψης του υψηλού επισκέπτη, πραγματοποίησε ο Πρόεδρος κ. Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ λέγοντας χαρακτηριστικά:
“Με την ολοκλήρωση της ανέλκυσης του ναυαγίου της βυθοκόρου Όλγα που χρηματοδοτήθηκε από το Αμερικανικό Ναυτικό έκλεισε ένα μεγάλο κεφάλαιο, τριάντα και πλέον χρόνων, απαξίωσης και στασιμότητας του Λιμένα της Αλεξανδρούπολης.
Με την έλευση του πρώτου πολεμικού (USNS) πλοίου του αμερικανικού ναυτικού και τη φυσική παρουσία του Στρατηγού Διοικητή των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ στην Ευρώπη διανοίγεται ένα νέο, περισσότερο ελπιδοφόρο κεφάλαιο και ευελπιστούμε ότι με τη συνδρομή των Ηνωμένων Πολιτειών θα καταφέρουμε ταυτόχρονα να έχουμε αφίξεις στρατιωτικές αλλά και να αναπτύξουμε περαιτέρω την οικονομία της περιοχής!”
Σήμερα 8 Νοεμβρίου 2019 στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή κ. Σταμπουλίδη Παναγιώτη, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για το θέμα της λειτουργίας της Ιχθυόσκαλας Βόλου. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Γ.Γ. του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Γεώργιος Στρατάκης, ο Δ/νων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. κ. Αναγνώστου Σωκράτης, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών & Αλιείας (ΟΚΑΑ) κα Γεωργακάκου Στεφανία, ο Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών & Αλιείας κ. Ιωάννης Τρανταφύλλης, η κα Λεώδη Μαρκελλένα από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, καθώς και ο Διευθυντής της Ιχθυόσκαλας Βόλου κ. Νικολάου Μάνος.
Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η άρση των εμπλοκών, ώστε να λειτουργήσει όσο το δυνατόν πιο σύντομα η Ιχθυόσκαλα. Από τους εμπλεκομένους δόθηκε η υπόσχεση ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση έναρξη της λειτουργίας της.
Ο Δ/νων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. κ. Αναγνώστου Σωκράτης δήλωσε ότι η μη λειτουργία της Ιχθυόσκαλας Βόλου υπήρξε ένα από τα πρώτα θέματα που τον απασχόλησαν και προς τούτο προσπάθησε μέσω διαφόρων παρεμβάσεων την υλοποίηση της σημερινής σύσκεψης. Επίσης, επισήμανε ότι θεωρεί απαράδεκτο ένα έργο που κατασκευάστηκε με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και των Ελλήνων φορολογουμένων, και ενώ έχει τελειώσει από το 2015, να μην λειτουργεί λόγω γραφειοκρατικών εμπλοκών. Διαβεβαιώθηκε ότι, από την πλευρά του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τη λειτουργία της Ιχθυόσκαλας εντός του 2020.