Ο.Λ.Β. Α.Ε.: Συνάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου Σωκράτη Αναγνώστου με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και την Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας

Ο.Λ.Β. Α.Ε.:  Συνάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου Σωκράτη Αναγνώστου με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και την Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας

Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Δημήτρη Κουρέτα και την Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων κ. Άννα Μαρία Παπαδημητρίου, πραγματοποίησε τη Μ. Πέμπτη 2 Μαΐου 2024 ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Σωκράτης Αναγνώστου.

O.Λ.Η. Α.Ε.: Στατιστικά κρουαζιέρας α΄ τετραμήνου 2024

O.Λ.Η. Α.Ε.: Στατιστικά κρουαζιέρας α΄ τετραμήνου 2024

Με 30% αύξηση στην επιβατική κίνηση στο α’ τετράμηνο 2024 και τρία κρουαζιερόπλοια την 30/04/2024, αποχαιρέτησε ο Απρίλιος το λιμάνι Ηρακλείου.

Ο.Λ.Ε. Α.Ε.: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Πρώτων Βοηθειών από τον ΟΛΕ

Ο.Λ.Ε. Α.Ε.: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Πρώτων Βοηθειών από τον ΟΛΕ

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Πρώτων Βοηθειών, ειδικά προσαρμοσμένο για τους εργαζόμενους στον Λιμένα Ελευσίνας, διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, στον συνεδριακό χώρο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ελευσίνας-Δυτικής Αττικής (Ε.Κ.Ε.Δ.Δ.Α.), την Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024. Η δράση υλοπο...

Ο.Λ.Β. Α.Ε:. Στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης

Ο.Λ.Β. Α.Ε:.  Στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης

Στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, βρέθηκαν το Σάββατο 27 Απριλίου 2024, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας κι Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης και ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. Ο υπουργός συνοδευόμενος από τους Βουλευτές του Νομού και συνεργάτες του, συζήτησαν με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο...

Η Πρέσβης της Δημοκρατίας της Νότιας Αφρικής, Beryl Rose Sisulu, συνοδευόμενη από τον Επίτιμο Γενικό Πρόξενο της Δημοκρατίας της Νότιας Αφρικής, Βασίλη Τάκα και τους συνεργάτες της, επισκέφθηκε χθες την ΟΛΘ Α.Ε. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, η Γενική Εμπορική Διευθύντρια και Διευθύντρια Στρατηγικής Επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε., Θεοδώρα Ρήγα και άλλα στελέχη της Εταιρείας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο κ. Λιάγκος παρουσίασε συνοπτικά το πολυεπίπεδο Επενδυτικό Πλάνο που υλοποιεί η ΟΛΘ Α.Ε. εστιάζοντας στα σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία. Επιπλέον, η Πρέσβης και η αντιπροσωπεία της είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν το παρόν και το μέλλον του Λιμένα Θεσσαλονίκης μέσα από το εντυπωσιακό τρισδιάστατο διαδραστικό μοντέλο της ΟΛΘ Α.Ε. και να βιώσουν τους λόγους, για τους οποίους η ΟΛΘ Α.Ε. είναι κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι.

Και οι δύο πλευρές αναγνώρισαν την προστιθέμενη αξία της διατήρησης ανοικτών διαύλων επικοινωνίας, επιβεβαιώνοντας τις προοπτικές ανάπτυξης μιας αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας στο μέλλον.

17 Μαρτίου 2023. Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του έτους 2022, σύμφωνα με τα οποία σημειώνεται εκ νέου αύξηση του κύκλου εργασιών της, ο οποίος ανήλθε σε €194,6 εκατ. έναντι €154,2 εκατ. της χρήσης 2021, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού €40,4 εκατ. ή ποσοστό 26,2%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €74,7 εκατ. έναντι €49,2 εκατ. της χρήσης 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 51,7%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €52,9 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 43,9% σε σχέση με τα €36,8 εκατ. της χρήσης του 2021. Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €1,04 αυξημένο κατά 65% σε σχέση με το 2021 όπου ήταν €0,63.

Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω ποσά αποτελούν, τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της ΟΛΠ Α.Ε., αναφορικά με τα έσοδα αλλά και την κερδοφορία.

Τα αποτελέσματα των επιμέρους βασικών δραστηριοτήτων του λιμένα έχουν ως εξής:
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το 2022 ο κλάδος της κρουαζιέρας σημείωσε σημαντική άνοδο τόσο σε επίπεδο προσεγγίσεων του λιμένα όσο και επιβατικής κίνησης. Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2022 ανήλθε σε 880.416 έναντι 303.665 το 2021 καταγράφοντας αύξηση ποσοστού 190%. Αυξημένοι κατά 79% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων, με 677 κατάπλους έναντι 379 το προηγούμενο έτος, αριθμός ο οποίος ξεπερνά κατά πολύ ακόμα και τα προ-πανδημίας επίπεδα. Συμπληρωματικά αξίζει να αναφερθεί ότι οι αφίξεις από επιβίβασης (Homeporting) κατέγραψαν αύξηση κατά 100,5% σε σχέση με το 2021.

Η δραστηριότητα της ακτοπλοΐας κατέγραψε αύξηση συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2022, παρουσίασε θετική μεταβολή της τάξης 26% με 14.976.394 έναντι 11.896.187 επιβάτες το 2021.

Τέλος, ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων διατήρησε την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών και το 2022. Πιο συγκεκριμένα, η συνολική διακίνηση του Προβλήτα Ι σημείωσε αύξηση 5,4%.

Ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang, εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022, αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«Τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2022 επιβεβαιώνουν με τον καλύτερο τρόπο ότι η εφαρμοζόμενη στον λιμένα στρατηγική ανάπτυξης υψηλής ποιότητας αποδίδει πλήρως και είναι η ενδεδειγμένη. Συνδυαζόμενη με τα μεγάλα έργα αναβάθμισης του λιμένα και τις στοχευμένες επενδύσεις, που υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια από την ΟΛΠ Α.Ε., εξασφαλίζει τις συνθήκες ώστε ο Πειραιάς να αναγνωρίζεται σήμερα διεθνώς ως ένα από τα πιο σημαντικά και ανταγωνιστικά λιμάνια της Ευρώπης. Τα ιστορικά ως άνω αποτελέσματα μας γεμίζουν αισιοδοξία και δύναμη ώστε με την ίδια μέθοδο, συστηματικότητα και συνέπεια να συνεχίσουμε να κρατάμε το λιμάνι ψηλά, δημιουργώντας επιπρόσθετη αξία για όλους».

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στηρίζει τους δρομικούς αγώνες του KARTEROS RUN αφιερωμένους στη μνήμη των συμπολιτών μας του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών.

ΟΛΗ…Τρέχουμε, ήταν το σύνθημα στο 1ο KARTEROS RUN, του οποίου μεγάλος χορηγός ήταν ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, το οποίο διεξήχθη το Σάββατο 11 και την Κυριακή 12 Μαρτίου 2023 στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Karteros Beach Sports Center, με την συμμετοχή πλήθος κόσμου.

Το 1ο KARTEROS RUN, διοργανώθηκε από την Οργανωτική Επιτροπή των 3ων Μεσογειακών Παράκτιων Αγώνων «Ηράκλειο 2023» και συγκαταλέγεται σε μία σειρά εκδηλώσεων που διεξάγονται ενόψει της μεγάλης αθλητικής γιορτής των χωρών της Μεσογείου, που θα γίνει το Σεπτέμβριο του 2023.

Όλοι οι δρομικοί αγώνες του 1ου KARTEROS RUN εκτός του αγωνιστικού τους χαρακτήρα είχαν παράλληλα και έντονο κοινωνικό περιεχόμενο, καθώς τα χρήματα της συμμετοχής των δρομέων διατέθηκαν για την οικονομική υποστήριξη 11 κοινωνικών δομών του Ηρακλείου.

Την εκκίνηση του «KARTEROS TRAIL RUN», δόθηκε από τον Υφυπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, μαζί με τον πρόεδρο της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής και Παραολυμπιονίκη κολύμβησης, Γιώργο Καπελλάκη, το μέλος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και Ολυμπιονίκη κολύμβησης, Νίκο Ξυλούρη και την Olympian μαραθωνοδρόμο Μαρία Πολύζου.

Τις ευχαριστίες του προς τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου εξέφρασε στην δήλωσή του ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι «Με απόλυτο σεβασμό απέναντι στους αδικοχαμένους συμπολίτες μας στα Τέμπη, στις οικογένειές τους και συνολικά στις δύσκολες ημέρες που βιώνει όλη η χώρα μας, αφιερώνουμε σεμνά στη μνήμη τους το 1ο KARTEROS RUN αυτό το σαββατοκύριακο, στις Εθνικές Εγκαταστάσεις Παράκτιων Αθλημάτων στον Καρτερό.Όλοι συμμετέχουμε και ενισχύουμε ακόμα περισσότερο τα ζωτικά μηνύματα για την άθληση και την κοινωνική αλληλεγγύη, που τόση ανάγκη έχει ο τόπος μας. Ευχαριστώ θερμά τους περισσότερους από 1.500 δρομείς, στηρίζοντας με τον τρόπο αυτό απευθείας κοινωνικές δομές της Κρήτης, αλλά και όλους τους χορηγούς για τη συμβολή τους στην πραγματοποίηση της διοργάνωσης.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Οργανισμό Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ), καθώς και τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και του ΕΚΑΒ..»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης αναφερόμενος στην αγωνιστική και κοινωνική διάσταση του 1ου KARTEROS RUN τόνισε αφενός μεν την ανάδειξη της αθλητικής παιδείας και την επίδρασή της στη διαμόρφωση του αθλητικού πολιτισμού και αφετέρου στην αξία της αφιερωματικής αθλητικής δράσης χάριν της οποίας κινητοποιήθηκε πλήθος κόσμου με την συμμετοχή 1500 δρομέων όλων των ηλικιών. Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου πέραν του συλλογικού πένθους της συγκεκριμένης αθλητικής διοργάνωσης, στηρίζει έμπρακτα αθλητικές διοργανώσεις που προσφέρουν ευκαιρίες για να επιβραβευθούν οι επιδόσεις, οι αξίες και τα οφέλη του αθλητισμού και έχουν επίσης ένα σημαντικό οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο στο τόπο μας.

Το παρών έδωσε μιλώντας για την διοργάνωση του 1ου KARTEROS RUN το μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΗ ο Αντώνης Νιθαυριανάκης, ο οποίος ανέφερε ότι «Οι δρομικοί αγώνες του KARTEROS RUN δημιουργούν αθλητικές συνειδήσεις και αφιερώνονται στη μνήμη όσων χάθηκαν στο μοιραίο δυστύχημα των Τεμπών. Τέτοιες διοργανώσεις προάγουν τον αθλητισμό και τον πολιτισμό αφού είναι σημαντικό ότι δεν εστιάζονται μόνο στο αγωνιστικό μέρος αλλά έχουν διάσταση κοινωνική, πνευματική, πολιτιστική. Είναι χρέος μας να στηρίζουμε τέτοιες πρωτοβουλίες που αφήνουν το αποτύπωμά τους. Ευχαριστούμε τον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη για την συνεχή και αδιάλειπτη προσπάθειά του να στρέψει την κοινωνία του Ηρακλείου προς το αθλητικό ιδεώδες».

Μετά από σχετικές ενέργειες του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, ένα ακόμη επικίνδυνο-επιβλαβές πλοίο απομακρύνθηκε οριστικά από την θαλάσσια ζώνη δικαιοδοσίας του.

Πρόκειται για το ρυμουλκό “Αχιλλέας” (Ν.Π. 10721), το οποίο ήταν εγκαταλελειμμένο από τον πλοιοκτήτη του από το 2014 στην εξωτερική πλευρά του λιμενοβραχίονα του Λιμένα Νέας Περάμου Μεγάρων, όπου είχε ελλιμενιστεί αυθαίρετα. Το χαρακτηρισμένο ως επικίνδυνο-επιβλαβές σκάφος αποσύρθηκε ρυμουλκούμενο εκτός περιοχής αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

Το έργο της απομάκρυνσης του Ρ/Κ “Αχιλλέας” ανατέθηκε από τον Οργανισμό σε ανάδοχο εταιρεία κατόπιν διεξαγωγής του δεύτερου κατά σειρά δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση του πλοίου, τον περασμένο Νοέμβριο.

Ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ συνεχίζει με αμείωτους ρυθμούς τις διαδικασίες για να απομακρυνθούν όλα τα επικίνδυνα πλοία και ναυάγια, που βρίσκονται επί σειρά ετών στον κόλπο της Ελευσίνας, σε ζώνες αρμοδιότητας του, προκειμένου να διασφαλιστεί η ακώλυτη ναυσιπλοΐα, η εύρυθμη λειτουργία του Λιμένα και η ορθή διαχείριση της αγκυροβολίας σκαφών στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών, καθώς και η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί από την θαλάσσια ζώνη δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ, συνολικά, 16 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια

Τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου επισκέφτηκε την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2023 ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης.

Ο Υπουργός συνοδευόμενος από τους Βουλευτές κ.κ. Χρήστο Μπουκώρο και Αθανάσιο Λιούπη, την Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη, τον Πρόεδρο της ΔΕΕΠ ΝΔ Μαγνησίας κ. Νίκο Αθανασάκη και στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου και της 4ης ΠΕΔΙΛΣ συζήτησαν με τη Διοίκηση του ΟΛΒ, για την πορεία διαφόρων έργων και θεμάτων που αφορούν στο λιμάνι, καθώς και για το μεγάλο ενδιαφέρον των επενδυτικών σχημάτων που έχει εκδηλωθεί για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. μέσω πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού.

Ο κ. Πλακιωτάκης σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους τόνισε «προχωράμε σε συνεννόηση και με την τοπική κοινωνία και τον Δήμο και τους φορείς, στην αξιοποίηση του λιμένος Βόλου. Είμαστε στην πρώτη φάση του διαγωνισμού με πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από οκτώ επενδυτικά σχήματα, γεγονός που επιβεβαιώνει την ορθότητα της στρατηγικής μας επιλογής για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας. Τα λιμάνια της πατρίδας μας έχουν μεγάλη γεωπολιτική και γεωστρατηγική αξία. Βρίσκονται στο σταυροδρόμι της Ανατολικής Μεσογείου και αποτελούν κομβικά σημεία τροφοδοσίας τόσο προς τα Βαλκάνια, όσο και προς την Κεντρική Ευρώπη. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί η προεπιλογή των επενδυτών που θα περάσουν στη β’ βάση του διαγωνισμού και ελπίζουμε μέσα στον Ιούλιο να έχουν κατατεθεί οι δεσμευτικές προσφορές. Η μεταβίβαση του 67% του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου συνδυάζεται με μία σειρά από υποχρεωτικές επενδύσεις που θα αναβαθμίσουν και τη λειτουργικότητα και τις δυνατότητες του λιμανιού κι αυτό που είπα και στην προηγούμενη επίσκεψή μου στον Βόλο, τμήματα της χερσαίας ζώνης λιμένα που δεν εξυπηρετούν λιμενικές δραστηριότητες, θα αποδοθούν στον Δήμο Βόλου κι αυτό θα αποτυπωθεί στη διαδικασία σύμβασης παραχώρησης με τον κυρωτικό Νόμο. Ήδη έχει προχωρήσει ο αποχαρακτηρισμός συγκεκριμένων τμημάτων της χερσαίας ζώνης, όπως το Παλαιό Λιμεναρχείο, η περιοχή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνου κι έχει ολοκληρωθεί ο αποχαρακτηρισμός τους».

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Σωκράτης Αναγνώστου, έθεσε στον υπουργό μεταξύ άλλων, θέματα που αφορούν σε κατασκευές που υλοποιήθηκαν, αλλά και έργα που διεκδικούνται, το ζήτημα της υπογραφής των υπερωριών των εργαζομένων του ΟΛΒ, της χερσαίας ζώνης, ενώ επανέλαβε τη σπουδαιότητα σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένος με το δίκτυο του ΟΣΕ.

Η ΟΛΠ Α.Ε. στο πλαίσιο εφαρμογής και συνεπούς υλοποίησης της στρατηγικής της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αποφάσισε την παραχώρηση χώρων του λιμένος για την κάλυψη αναγκών στέγασης της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου μετέβη στις Βρυξέλλες για την Ημερίδα-Εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Renaissance Brussels Hotel, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος «Electriport” να φτάνει στο τέλος του, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, ως επικεφαλής εταίρος του έργου καθώς και οι υπόλοιποι εταίροι Wartsila HELLAS, Premium Consulting, Business Development & Consulting, BMG Marine – Ηλεκτρομηχανολόγοι Μηχανικοί, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ), AΝΕΛΙΞΙΣ Σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε, MSI HELLAS Εταιρεία Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων και Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, παρουσίασαν το χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρωτοποριακό πρόγραμμα το οποίο αφορά την μελέτη εγκαταστάσεων για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στα πλοία όσο διάστημα παραμένουν στο λιμάνι, περιορίζοντας έτσι σημαντικά την εκπομπή ρύπων.

Η ανάπτυξη του έργου Electriport έγινε με γνώμονα την πρόταση της Commission “Fuel EU Maritime” όπου αναφέρεται η απαίτηση ηλεκτροδότησης επιβατικών πλοίων καθώς και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα Ευρωπαϊκά λιμάνια μέχρι το 2030.

Την Ημερίδα άνοιξε με τον χαιρετισμό του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κουτουλάκης όπου καλωσόρισε την Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τους εκπροσώπους των εταίρων του προγράμματος και όλους του παρευρισκόμενους. Στην συνέχεια το λόγο έλαβε η κ. Isabelle Ryckbost, Γενική Γραμματέας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων, ο κ. Δημήτρης Ιατρίδης εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και η κ. Marie-Caroline Laurent Γενική Διευθύντρια της CLIA.

Στην συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης στην παρουσίαση-ομιλία του με θέμα «Εισαγωγή στο «Electriport”-Μια συνολική προσέγγιση», αναφέρθηκε στη συμβολή των λιμένων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τόνισε ότι οι στρατηγικές για το «έξυπνο» λιμάνι του μέλλοντος παίρνουν μορφή στο Λιμάνι του Ηράκλειου. Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλάζει δραματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένος. Η εφαρμογή και η εγκατάσταση του cold ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η πορεία αυτή αυξάνει την ανταγωνιστικότητα του λιμένος Ηρακλείου, προσελκύοντας επενδυτικά κεφάλαια, η δε μεταπώληση της ηλεκτρικής ενέργειας θα έχει όχι μόνον οικονομικό όφελος για τον Οργανισμό αλλά και για τα υπό τροφοδότηση πλοία.

Παρά τα όποια προβλήματα και δυσκολίες το timing της υλοποίησης του εν λόγω έργου κρίνεται εξαιρετικό, λόγω της διασύνδεσης της Κρήτης με το ηλεκτρικό δίκτυο της Ηπειρωτικής Ελλάδας, που καθιστά την ανάπτυξη εγκαταστάσεων Cold Ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου βιώσιμη και τεχνικά εφικτή

Στις θεσμικές πτυχές της χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (ΟPS) αναφέρθηκε ο Ακ. Θαλάσσιων Μεταφορών κ. Αβρανάς Αντώνιος, στις δε τεχνικές πτυχές της χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και στην διασύνδεση λιμένος-πλοίου αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος της Wartsila-Elecriport partner κ. Μωραϊτάκης Γιάννης, ενώ ο καθ. ΕΛΜΕΠΑ κ. Καραπιδάκης τόνισε την σπουδαιότητα των επενδύσεων και των υποδομών στην εφαρμογή του χερσαίου εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια. Από την Premium Consulting (εταίρος του έργου), η Δρ. Μαρίνα Μανιάτη και ο Δρ. Μανώλης Νικολαΐδης παρουσίασαν την οικονομοτεχνική προσέγγιση του έργου και κατέδειξαν τις παραμέτρους από τις οποίες εξαρτάται η βιωσιμότητα του έργου τόσο για το λιμάνι, όσο και για τους χρήστες της νέας υπηρεσίας (πλοιοκτήτες). Στην οικονομοτεχνική προσέγγιση αναλύθηκε ο νέος ρόλος του λιμανιού ως παρόχου ενέργειας και εξετάστηκαν οι επιπτώσεις σε τρεις διαφορετικούς τύπους πλοίων, κρουαζιερόπλοια, φορτηγά πλοία και επιβατηγά / οχηματαγωγά για τα οποία παρουσιάστηκε αναλυτικά το κόστος της επένδυσης και το χρηματοδοτικό κενό που προκύπτει για τους πλοιοκτήτες με βάση τις τρέχουσες τιμές ενέργειας.

Την αξιολόγηση ασφάλειας των συστημάτων εγκαταστάσεων του έργου Electriport ανέπτυξε ο καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου του τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Ν. Νικητάκος, αναφερόμενος ότι η εγκατάσταση της ηλεκτροδότησης πλοίων με ρεύμα από την ξηρά θα επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στο θέμα ασφάλειας (security) του λιμένος του Ηρακλείου. Τόνισε ότι όσον αφορά την φυσικά ασφάλεια θα πρέπει να γίνει τροποποίηση του υπάρχοντος σχεδίου ασφάλειας (ISPS) προβλέποντας επιπρόσθετα μέτρα στα σημεία που πρόκειται να εγκατασταθούν οι διατάξεις ηλεκτροδότησης. Τα μέτρα θα αφορούν και θα διαφοροποιούνται και στις 3 καταστάσεις ασφάλειας. Αρκετά σημαντικό, λόγω των σημαντικών τεχνολογικών εξελίξεων, είναι η εκπόνηση μελέτης για την κυβερνοασφάλεια τόσον όσον αφορά τα συστήματα ΙΤ (Information Technology -πληροφοριακά συστήματα) όσον και τα συστήματα ΟΤ (Operation Technology – PLCs, SCADA etc.). Απαιτείται κατάλληλη εκπόνηση μελέτης εντοπισμού και διαχείρισης κινδύνων ασφάλειας που προέρχονται από τα παραπάνω συστήματα.

Στην Ημερίδα, την οποία συντόνιζε ο έγκριτος Δημοσιογράφος Μηνάς Τσαμόπουλος, δημιουργήθηκε μία διαδραστική πλατφόρμα διαλόγου και ανταλλαγής τεχνογνωσίας όπου εξετάστηκαν διεξοδικά οι τεχνικοί περιορισμοί, η αποτελεσματικότητα της εγκατάστασης στο λιμάνι του Ηρακλείου καθώς και η σκοπιμότητα και η αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος. Επεξεργάστηκαν διαστάσεις όπως η οικονομική πτυχή, το συνολικό κοινωνικοοικονομικό όφελος για την πόλη του Ηρακλείου, το οποίο προκύπτει από την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, δίνοντας έμφαση στην περιβαλλοντική προσαρμογή που συντελείται στην πόλη – λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης. και γενικότερα τα τελικά αποτελέσματα αντικατόπτρισαν όσον το δυνατόν περισσότερες απόψεις και πτυχές σχετικά με το Cold Ironing.

Η Ημερίδα έκλεισε με την παράθεση γεύματος στον Έλληνα πρέσβη στις Βρυξέλλες και στους Έλληνες Ναυτιλιακούς Ακόλουθους καθώς και στα στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την παρουσία και εκπροσώπηση της ελληνικής κυβέρνησης του Ηρακλειώτη Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη και του Εκτελεστικού Διευθυντή της ΕΛΙΜΕ κ. Ιατρίδη.

Τέλος πριν την αναχώρησή τους από τις Βρυξέλλες, η Διοίκηση του ΟΛΗ επισκέφτηκε τα κεντρικά γραφεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), όπου ο Διευθύνων Σύμβουλός κ. Μηνάς Παπαδάκης είχε συνάντηση με την Γενική Διευθύντρια της CLIA κ. Marie-Caroline Laurent, κατά την οποία συζήτησαν την δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και τα θετικά αποτελέσματα που επιφέρει αυτή και την ευχαρίστησε για την πολύ καλή συνεργασία προσφέροντάς ως ένδειξη ευγνωμοσύνης αναμνηστικό λεύκωμα του Λιμένος Ηρακλείου.

 

Το λιμάνι της Πάτρας συμβάλλει στην ανθρωπιστική βοήθεια που συντονίζεται πανελλαδικά από τον Υφυπουργό Εξωτερικών Ανδρέα Κατσανιώτη. Ενώνεται με την αλυσίδα αλληλεγγύης και το κύμα συμπαράστασης της Ελλάδας.

Σήμερα το πρωί από τον Νότιο Λιμένα, αποστάλθηκαν στην Τουρκία τέσσερα κοντέινερ με είδη που συγκεντρώθηκαν από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, την ΚΕΔΕ, τους Δήμους της Πελ/σου, της Κεφαλονιάς, της Κοζάνης, της δράσης «Όλοι μαζί μπορούμε» καθώς και άλλων φορέων.

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς